رهبری استراتژیک تیم فروش
برای افزایش فروش، باید رهبری درستی داشته باشید؛ خواه مدیرعامل یک کسبوکار باشید و یا مدیر فروش.
ظرفیتها و خلاقیتهای نیروهای شرکت را به نحو تخصصی شکوفا و مدیریت نمایید.
ظرفیت و توانایی افراد، بسیار متفاوت و البته بالاست؛ اما مهم، بهرهبرداری بهینه از این پتانسیلها برای تحقق اهداف مجموعه و کسبوکارهاست.
برای رهبری استراتژیک تیم فروش خود:
۱ .وضعیت موجود را به شکل صحیح تشخیص بدهید.
۲. از یک مدیر متخصص و یا مشاور در این فرایند کمک بگیرید.
۳ . یک استراتژی بازاریابی و فروش عملیاتی تدوین نمایید.
۴ . استراتژی فوق را پیادهسازی کنید.
۵ . نتایج را درست ارزیابی نمایید.
امروزه فراوان هستند افرادی که ادعای مشاور بودن در حوزه بازاریابی و فروش را دارند و بسیاری از آنان ارشد و دکترا، اما رهبری استراتژیک و فروش با مشاور مدرکدار تحقق پیدا نمیکند.
امروزه مدیرانی که بهراحتی فریب بزکهای تجاری برخی افراد به اسم مشاوره را بخورند، نهتنها پول که وقت گرانبهای خود را ازدستدادهاند.
چندی پیش مدیرعامل شرکتی تولیدی بیان میکرد در جلسه مشاوره که نزدیک چند میلیون پول به فلان آقای مهندس مشاور دادهایم و به اسم برندسازی، کلی وقت ما را گرفته است و نهایتاً هنوز نه برندی داریم و نه رضایتی!
و یا خانمی که در حوزه واردات و فروش قطعات صنعتی بود، بهشدت انتقاد میکرد از مشاوری که بهصرف یک سایت و کروات و کت و یا دختران بزککرده، چندین میلیون بابت پروسه مشاوره از او گرفته بود.
و درنهایت مورد سوم که آقایی بودند در حوزه فروش قطعات لاستیکی که گلایهمند بود طی کامنتی که: با مشاوری قرارداد یک ماه بستهایم سال پیش و دو ماه تماموقت ما را گرفته است و دستآخر متوجه شدهایم که طرف لیسانس مهندسی عمران داشته و بعد ارشد بازرگانی گرفته و مطالبش هم کپیبرداری بوده از بقیه مشاورها!
در این فضا وظیفه یک مدیر این است که با هوشمندی برای توسعه تیم فروش خود برنامهریزی و هزینه نماید.
هر نیروی شما، یک پتانسیل متفاوت برای فروش شماست.
هر رویداد در مجموعه و سیستم شما میتواند فرصتی بینظیر برای برندسازی فروشمحور شما پدید آورد.
برای این موضوع وضعیتها باید بهدرستی تحلیل بشوند.
رهبری استراتژیک تیم فروش، موضوعی نیست که آن را ساده نگاه کنیم.
ارسال نظر