راه های ساده برای تشخیص مارک های تقلبی از اصل
شاعر گفته: «نه همين لباس زيباست نشان آدميت» و راست هم گفته ولي ما فكر ميكنيم لباس ميتواند تا حدي نشان موفقيت باشد.
برترین ها: شاعر گفته: «نه همين لباس زيباست نشان آدميت» و راست هم گفته ولي ما فكر ميكنيم لباس ميتواند تا حدي نشان موفقيت باشد. نگوييد نه! كساني كه شلخته و بههم ريخته لباس ميپوشند حتي اگر آدمهاي خيلي توانايي هم باشند در همان برخورد اول مخاطبشان را پس ميزنند و اصلا فرصتي پيدا نميكنند كه استعدادهايشان را عرضه كنند. خوشپوشي و مرتببودن بهخودي خود ميتواند براي داشتن يك ظاهر آراسته كافي باشد ولي بعضيها معتقدند هيچچيز مارك اصل نميشود و خودماني بخواهيم بگوييم «ماركباز» هستند. ماركباز حرفهاي باشيد يا نه به هر حال براي خريد لباسهاي ماركدار بهتر است اطلاعات درست و دقيقي از برندي كه سراغش ميرويد داشته باشيد. راههاي شناخت مارك اصلي، راههاي خريد ارزان، اطلاعات محرمانهاي(!) درباره زمان حراجها و راههاي نظارت شما بر قيمتها از آن قسمتهايي هستند كه احتمالا در اين گزارش مورد توجه شما قرار خواهند گرفت.
هر نام تجاري را نميتوان يك برند دانست. براي اينكه يكنام تبديل به برند شود، بايد دشواريهايي را از سر بگذراند. بايد سالها در عرصه توليد محصولاتش حضور فعال داشته باشد تا مشتريها به آن اعتماد كنند و نامش اعتبار يك محصول باشد. براي همين، برندهاي خاص هيچوقت اين 5 نكته را فراموش نميكنند:
1- يك برند بايد بتواند ويژگيهاي خاصي را به ذهن خريدارش بياورد، مثل مشخصات محصول، طرح و مدل.
2- برند مشهور بايد به چيزي معروف باشد. نشاندهنده يك يا چند مزيت كليدي باشد.
3- برند بايد در ذهن خريدارانش تصوير ويژهاي داشته باشد؛ انگار كه اين برند، يك شخص است.
4- برند بايد نشاندهنده چيزي درباره ارزشهاي آن شركت باشد؛ اينكه آيا شركت نوآور و در برابر محصولاتش به خريدارانش پاسخگو و مسئول است يا ميتواند فرهنگها را در قالب محصولاتش به مردم معرفي كند؟
5- يك برند متفاوت و موفق بايد نشاندهنده تصوير استفادهكنندگان از برند باشد. آيا آنها جوان، علاقهمند، مشتاق يا پير و باثبات هستند؟
خريدكردن هم مثل هر كار ديگر آدابي دارد. البته به شرط اينكه شما از آن دسته آدمها باشيد كه براي هر كاري برنامهريزي ميكنند وگرنه ممكن است هر لحظه و هر جا، از هر چيزي كه خوشتان آمد، آن را بخريد و ببريد! اين دسته دوميها كه تكليفشان روشن و مشخص است. كارشان درست است و راهنما را هم توي جيبشان گذاشتهاند! اما آنها كه با حساب و كتاب و برنامهريزي قبلي عازم خريد ميشوند، بايد حواسشان به خيلي «چيزها» جمع باشد. مجموعه اين «چيزها» ميشود همين راهنمايي كه قدم به قدم شما را در يك خريد خوب همراهي ميكند.
- يادتان باشد كه لباسها ۲ فصل دارند كه يكي آخر تابستان و يكي آخر زمستان شروع ميشود. اگر لباسهاي بهار و تابستان را بخواهيد، بعد از حراج آخر زمستان ميرسد. لباسهاي پاييز و زمستان هم بعد از حراج آخر تابستان ارائه ميشوند.
- برندهاي معتبر معمولا از نظر كيفيت، جنس و دوخت و... شما را راضي ميكنند. ايستايي و زيباييشان هم اغلب راضيتان ميكند؛ گرچه ممكن است از لحاظ قيمت ناراضي باشيد! به هرحال انتخاب با شماست اما توصيه ما اين است كه خريد از نمايندگيهاي معتبر را به خريد از فروشگاههاي معمولي ترجيح بدهيد. از قديم هم گفتهاند كه هر چقدر پول بدهي، همانقدر آش ميخوري!
- پيش از خريد كالاي مورد نظرتان، شناسنامه كالا را كه بايد درون آن باشد كنترل كنيد. روي اين شناسنامه، شمارهاي هست كه مربوط به آن كالاست. شما با اينكار علاوه بر اينكه از اصل يا بدليبودن جنس مورد نظرتان مطمئن ميشويد، ميتوانيد قيمت كالا را هم با همان شماره از سايت جايي كه از آن خريد ميكنيد، چك كنيد. اين هم راهنمايي براي كنترل قيمت!
- هنگام خريد به سايز و اندازه كالا دقت كنيد تا بعد دچار مشكل نشويد. البته اگر به هر دليلي كمدقتي كرديد و آنچه خريديد به دردتان نخورد، اصلا نگران نباشيد. تا ۲۴ ساعت فرصت داريد كالاي مورد نظرتان را تعويض كنيد يا حتي آن را پس بدهيد اما در اين ميان يكي، ۲ شرط هم وجود دارد. يكي اينكه تگ كالا را نكنده باشيد و ديگر اينكه رسيد خريدتان را هم همراه داشته باشيد.
- نگهداشتن رسيد كالا در خريد از نمايندگيهاي معتبر شركتها فايدههاي ديگري هم دارد. ممكن است خريد شما عيب و ايرادي داشته باشد كه نه شما و نه فروشنده متوجه آن نشويد اما مدتي بعد ناگهان به اين ايراد پي ميبريد. حالا اگر رسيد خريدتان را پيدا كنيد، مثل آبخوردن ميتوانيد خريدتان را عوض كنيد يا پس بدهيد. البته به شرطي كه اين ايراد از اول در جنس بوده باشد و بعدا ايجاد نشده باشد.
- ممكن است خريد شما براي ديگران باشد. يعني مثلا بخواهيد چيزي را به كسي هديه بدهيد. در اين صورت از صندوقدار بخواهيد رسيد هديه برايتان صادر كند. در اين رسيد، قيمت كالا نميآيد و اگر اندازه آن مناسب دريافتكنندهاش نباشد، با همان رسيد ميتواند آن را عوض كند. البته اگر حواسش به تگ كالا باشد! در مورد سقف زماني تعويض هديه هم ميتوانيد با فروشنده به تفاهم برسيد.
- اين درست كه شما معمولا از خريد از برندها پشيمان نميشويد اما اگر حواستان به تقويم و پول توي جيبتان باشد، ميتوانيد با هزينه كمتر خريد بيشتر بكنيد. برندهاي بزرگ معمولا ۲بار در سال حراج ميگذارند و اين حراج گاهي به ۷۰ درصد هم ميرسد. هنگام حراجها حواستان به چند نكته بايد باشد؛ اول اينكه فروشگاهها و شعبهها در طول حراج خيلي شلوغ هستند. پس اگر ميخواهيد خريد خوبي بكنيد بايد در نخستين دقايق حراج خودتان را به فروشگاه برسانيد و مسئله مهمتر اينكه تمامي موارد مرتبط با هديه، تعويض و پسدادن را در طول حراج فراموش كنيد! يعني امكان تعويض يا پسدادن اجناسي كه در طول حراج ميخريد وجود ندارد.
- اصل بر اين است كه برندها فروشگاههايشان را در مراكز خريد شناختهشده و معتبر تاسيس كنند. بنابراين در هر شهري كه زندگي ميكنيد، نمايندگي برندها را ميتوانيد در پاساژهاي معتبر و خيابانهاي معروف پيدا كنيد.
- بعضي برندها خودشان هديه شما را كادو ميكنند. در اين فروشگاهها، فروشنده خودش قيمت را جدا ميكند اما اگر قرار شد خودتان هديه را كادو كنيد، قيمت را جوري جدا كنيد كه تگ كالا جدا نشود.
- اينكه شما چقدر از يك لباس ماركدار استفاده ميكنيد، نشان ميدهد كه شما ماركباز و ماركپوش منطقي هستيد يا نه. يعنيچه؟ يعني اينكه اگر شما يك لباس را فقط بهخاطر ماركبودنش خريده باشيد، ممكن است پس از يكي، ۲بار استفاده، ديگر آن را از كمدتان درنياوريد اما اگر ماركپوش باشيد، از كالايي كه خريدهايد بهخوبي استفاده ميكنيد. حالا خودتان كلاهماركدارتان را قاضي كنيد و ببينيد كه چكارهايد؟!
- ممكن است شما بر پوشيدن لباس ماركدار اصرار داشته باشيد و بخواهيد سر تا پايتان مارك باشد. خب، در اين حالت ديگر كاري از دست ما برنميآيد جز اينكه از شما بخواهيم دخلتان را با خرجتان هماهنگ كنيد؛ يعني نشود كه بهخاطر رخت و لباس زير بار قرض برويد! مطمئن باشيد كه با خريد از ماركهاي ارزانتر هم خوشتيپ و ماركباز خواهيد ماند و هم حساب جيبتان را خواهيد داشت.
- شما كه حتما ميخواهيد لباس ماركدار بپوشيد، لطفا از فروشگاههاي معتبر خريد كنيد. شناسايي اين فروشگاهها كار چندان سختي نيست، ضمن اينكه نمايندگيهاي معتبر برخي شركتها در حال حاضر در تهران و برخي شهرهاي بزرگ كشور فعال هستند.
برندها هم چرخه زندگي يا دوره عمر دارند. وقتي برندهاي خاصي مثل شلوار جين لوي يا كفشهاي نايك يا ساعتهاي سواچ براي نخستينبار عرضه شوند، ممكن است خوششانس باشند، هيجان ايجاد كنند و خيلي زود رشد كنند و به توليد انبوه برسند اما بعد از مدتي، وقتي محصولاتشان براي مردم عادي شد يا مردم به سمت محصولات جديد حركت كردند، محبوبيت و شهرت اين برندها كم ميشود و اين زمان بحرانيترين اوضاع يك برند است. اگر برندي بخواهد به فراموشي تاريخ سپرده نشود، بايد هر روز ابداع كند و خريدارانش را با چيزهاي متفاوت و جديد به سمت خودش بكشاند.
هر برند براي عرضه كالاهايش، فروشگاه و چيدمان خاصي را در نظر ميگيرد كه هرچندوقت يكبار تغيير ميكند و در سراسر جهان از الگوي واحدي پيروي ميكند. مثلا در يك دوره 2ساله بايد كل چيدمان و تجهيزات فروشگاههاي يك برند در سراسر جهان عوض شود و يكسان شود. معمولا ويترين هر فصل را افراد متخصص همان برند كه از دفتر مركزي معرفي ميشوند، ميچينند و مجسمه مانكنها هم در همه جاي دنيا يك شكل است.
نظر کاربران
پرده های تقلبی تولید شده در تبریز بنام پرده ترک وارداتی و دیگر برندهای خارجی که از نخهای پلاستیکی استفاده شده و اگه در طرح دوخته شده آنها دقت کنیم به بی کیفیت بودن و از بهم ریختگی طرح که با طرحهای تکرار دیگر نقاط بافته شده بر روی تور پرده همخوانی نداشته و در اکثرا نقاط آن بدون استاندارد بودن آن کاملا مشخص است
دولت عملا با حمایت از شیادان بازار پرده که دست نشانده خودشان است به بهانه حمایت از تولید داخلی در داخل تولید و بنام اجناس وارداتی ترک به خورد مردم و اصناف میدهد.
دزدی از این آشکارتر در زمان شروع تحریم از دولت مردم فریب بعید نیست
پرده های توری تولید داخل بوده که از الیاف پلاستیک بافته شده اند و باحمایت دولت بنام پرده های ترک وارداتی به خورد مردم و اصناف داده میشود
دزدی دولتی بصورت غیر مستقیم در زمان شروع تحریمها با کلاهبرداری بصورت غیر مستقیم از مردم توسط شیادان بازار پرده که دست نشانده دولتی هستند.
بیکاری اصناف و کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم و دیگر اصناف به جهت دور زدن تحریمها
پرده های توری تقلبی ترک را نخرید
پرده های توری تولید داخل بوده که از الیاف پلاستیک بافته شده اند و باحمایت دولت بنام پرده های ترک وارداتی به خورد مردم و اصناف داده میشود
دزدی دولتی بصورت غیر مستقیم در زمان شروع تحریمها با کلاهبرداری بصورت غیر مستقیم از مردم توسط شیادان بازار پرده که دست نشانده دولتی هستند.
بیکاری اصناف و کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم و دیگر اصناف به جهت دور زدن تحریمها
پرده های توری تقلبی ترک را نخرید
پرده های توری تولید داخل بوده که از الیاف پلاستیک بافته شده اند و باحمایت دولت بنام پرده های ترک وارداتی به خورد مردم و اصناف داده میشود
دزدی دولتی بصورت غیر مستقیم در زمان شروع تحریمها با کلاهبرداری بصورت غیر مستقیم از مردم توسط شیادان بازار پرده که دست نشانده دولتی هستند.
بیکاری اصناف و کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم و دیگر اصناف به جهت دور زدن تحریمها
پرده های توری تقلبی ترک را نخرید
بهترین راه برای جلوگیری از این شیادان دولتی اینه که مردم هر پرده ای رو میخرن روش برند اون پرده بصورت گلدوزی شده دوخته شده است و از فروشنده تقاضا کنند که همون برند رو بر روی فاکتور بنویسد و بعدا پاسخگو باشد که چه برندی رو به شما فروخته است.
چون برندهائی که خارجی هستند مخصوصا برندهای ترک همگی تقلبی و اکثرا در تبریز تولید میشوند جنسشون هم از الیاق پلاستکیه ولی خریدار اصلا متوجه نمیشه.
پاسخ ها
هرکاری هم بکنین باز میفروشن چون الان تو این اوضاع بد بازار اصناف و کسبه تنها آغازاده ها هستند که با روابط دولتی هم تولید میکنند هم میفروشند وگرنه در زمان تحریمها و قیمت ارز کدوم تولید یا فروشی برای خریدار و یا فروشنده مقرون به صرفه است؟
بیکاری اصناف بخاطر همین آغازاده هاست که دولت از آنها حمایت میکنه