هزينه تبليغات آنلاين از روزنامه پيشي گرفت
بر اساس برآورد EMarketer، هزينه تبليغات آنلاين با رشد ۱۳.۹ درصدي در سال ۲۰۱۰ به ۲۵.۸ ميليارد دلار ميرسد، در حالي كه هزينه برروي تبليغات روزنامه ۸.۲ درصد كاهش يافته و ۲۲.۷۸ ميليارد دلار خواهد بود. این در حالی است که مجموع هزينههاي تبليغاتي در آمريكا در سال ميلادي جاري سه درصد رشد كرده و به ۱۶۸.۵ ميليارد دلار افزايش مييابد.
به گزارش ايسنا، بر اساس برآورد EMarketer، هزينه تبليغات آنلاين با رشد ۱۳.۹ درصدي در سال ۲۰۱۰ به ۲۵.۸ ميليارد دلار ميرسد، در حالي كه هزينه برروي تبليغات روزنامه ۸.۲ درصد كاهش يافته و ۲۲.۷۸ ميليارد دلار خواهد بود.
درآمد تبليغات اينترنتي، چاپي و درآمد تبليغات روزنامه آنلاين به 25.7 ميليارد دلار خواهد رسيد كه همچنان پايينتر از 25.8 ميليارد دلاري هزينه آنلايني است كه تبليغاتكنندگان صرف خواهند كرد.
بنا بر پيشبيني EMarketer، مجموع هزينههاي تبليغاتي در آمريكا در سال ميلادي جاري سه درصد رشد كرده و به ۱۶۸.۵ ميليارد دلار افزايش مييابد.
در مقابل هزينه تبليغاتي در روزنامههاي چاپي در سال 2011 تا شش درصد كاهش مييابد و به 21.4 ميليارد دلار ميرسد، در حالي كه هزينه تبليغات آنلاين 10.5 درصد رشد كرده و به 28.5 ميليارد خواهد بود.
روزنامههاي آمريكايي همچنان با روي آوردن خوانندگان به اخبار رايگان در وب، كاهش تيراژ و برابر نبودن رشد درآمد تبليغي آنلاين با ضرر در بخش چاپي مواجه هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر