۲۲۹۹۹۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۱۲ کاری که تمام مدیران کارآمد انجام می‌دهند

آیا به عنوان یک مدیر شهرت خوبی دارید؟ سعی کنید این فعالیت‌ها را با هم تلفیق کنید و در کارهای روز‌مره خود بگنجانید تا اطمینان حاصل کنید که واقعا چنین هستید.

وب سایت مدیر سبز: آیا به عنوان یک مدیر شهرت خوبی دارید؟ سعی کنید این فعالیت‌ها را با هم تلفیق کنید و در کارهای روز‌مره خود بگنجانید تا اطمینان حاصل کنید که واقعا چنین هستید.

شما رییس هستید. اما این به معنی فردی بد بودن نیست و نباید باشد، زیرا رییس‌های مخوف کارآمد نیستند.

شما می‌توانید مدیری باشید که کارمندان‌تان دوستش دارند، به او احترام می‌گذارند و اعتماد دارند، کسی که کارها را به خوبی و درستی انجام می‌دهد.

ما از انجمن کارآفرینان جوان پرسیدیم که: «کدام کار است که تمامی مدیران کارآمد بسیار انجام می‌دهند؟» و این است چیزی که آنان گفتند:

۱. لبخند بزنید

چند بار تا کنون شنیده‌اید که کسی بگوید: «او مدیر خوبی است همیشه بداخلاق است» هیچ وقت. مدیران خوب می‌دانند که نمی‌توانید الهام‌بخش باشید اگر رفتار بدی با دیگران داشته باشید. مدیران خوب مثبت‌اندیشی و جذبه را در هر کاری که انجام می‌دهند،‌تزریق می‌کنند.

12 کاری که تمام مدیران کارآمد انجام می‌دهند

۲. بفروشید

اگر چه رویکرد آن کمی با چیزی که باید برای مشتری احتمالی باشد متفاوت است، یک مدیر خوب همیشه در حال فروش ایده‌آل‌ها به کارکنان خود است. این امر الزامی‌ست که کارمندان به اصول کسب‌وکار باور داشته باشند تا خود نیز بتوانند آن را در خروجی کارهای خود بازتاب دهند.

۳. بازخورد داشته باشید

بسیار اهمیت دارد که از روزمره‌گی خارج شوید و در مورد چیزی که در سطوح بالاتر آموخته‌اید فکر کنید. بازگردید و بنگرید که فردا بر اثر یادگیری چه کاری را متفاوت انجام خواهید داد و این یادگیری چه بازخوردی بر عملکرد فردای‌تان خواهد داشت.

۴. مکالمه غیر رسمی داشته باشید

نباید هر بار که صحبت می‌کنید حس رسمی بودن را القا کنید. مدیران کارآمد در انسانی عادی بودن موفقیت کسب کرده‌اند. آن‌ها با احساسات والا با افراد معاشرت دارند و برای نزدیک‌تر کردن افراد به هم همدلی ایجاد می‌کنند. مردم به انسان‌ها پاسخ می‌دهند و مدیران بزرگ می‌دانند که چگونه افکار مردم را بخوانند و قلب‌شان را حس کنند.

12 کاری که تمام مدیران کارآمد انجام می‌دهند

۵.سوالات خوب بپرسید

بیاموزید که چگونه سوالات تفکر برانگیز جالب بپرسید و وسعت دانش را افزایش دهید و الگوی شناخت خود را با پرسیدن سوالات بهتر تنظیم کنید. نه تنها به کلمات گوش دهید بلکه به احساسات پشت آنها هم گوش بسپارید. تعمق کنید که منظور واقعی افراد چیست و بدانید که گاهی باید آن‌جا توقف کنید به جای این‌که خودتان چیزی به آن بیفزایید. تایید کنید،‌ هضم کنید، بازخورد نشان دهید و سپس پاسخ دهید.

۶. بر اساس بازخورد سازنده رفتار کنید

بهترین راه پیشرفت و ارتقا این است که بیاموزید چه چیزی را می‌توانید بهتر انجام دهید. به کارمندان خود فرصت ارائه بازخوردی صادقانه و سازنده در مورد مدیریت خودتان به روشی غیر‌ حضوری و بدون نام بدهید. (بسیار دشوار است که در مورد مدیر انتقاد کنی وقتی خودش در اتاق حضور دارد) و اگر آن‌ها موافق باشند آن‌ها را ثبت کنید. سپس حالت دفاعی نداشته باشید و اظهارات آنان را بشنوید و برای ارتقای کار و خودتان قدم بردارید.

۷. مطالعه کنید

مدیریت متفکرانه نوعی از مدیریت است که تلاش می‌کنیم به آن برسیم و بهترین راه برای مدیر متفکر بودن خواندن با ولع و حریصانه است. چه در حال خواندن آخرین کتاب بازاریابی باشیم یا انواع وبلاگ‌ها، باید سعی کنیم حداقل هر روز یک چیز جدید یاد بگیریم. فایده دیگر خواندن و مطالعه مستمر این است که از شما نویسنده بهتری می‌سازد. این امر مدیریت افکارتان را هم قدرت می‌بخشد.

۸. الهام‌بخش باشید

مدیران کارآمد الهام بخش ما هستند تا وجه بهتری از خودمان ارائه دهیم. آن‌ها اهمیت و ارزش‌مان در سازمان را با ما سهیم می‌شوند. وقتی که با چالش‌ها روبرو می‌شویم، توانایی‌های منحصربه‌فردمان را به ما یادآوری می‌شوند و از طریق این آگاهی تلاش می‌کنیم تا بهترین کاری را که می‌توانیم انجام دهیم.

۹. متمرکز باشید

به عنوان یک کارآفرین همه ما می‌خواهیم که به هدف درخشان بعدی برسیم. موقعیت‌ها فراوانی در پیرامون ما پرسه می‌زنند اما مفیدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بگویید نه و بر چیزی که واقعا اهمیت دارد متمرکز شوید. چگونه این کار ار انجام می‌دهید؟ اهداف و بینش خود را تعیین کنید و همیشه و هر روز آن‌ها را به خود یادآوری کنید.

۱۰. خطرات بی‌تصمیمی را بشناسید

کارآمدترین مدیران در می‌یابند که برای احاطه بر تمامی حقایق تصمیماتی که هر روز اتخاذ می‌کنند، وقت ندارند. در عوض، تنها باید اطلاعات کافی جمع‌آوری کنند تا تصمیم درستی بگیرند. برخی از آن تصمیمات اشتباه خواهد بود، اما بهتر است از اشتباهات درس بگیرید و دوباره تلاش کنید به جای این‌که راکد و بی‌تصمیم باقی بمانید.

12 کاری که تمام مدیران کارآمد انجام می‌دهند

۱۱. به طور مستمر با افراد مختلف ملاقات کنید

مدیران بزرگ همیشه تحت تأثیر بهترین رفتارهای افراد قرار می‌گیرند. مدیرانی که زمانی را بیرون از محیط خود می‌گذرانند این شانس را دارند که از افرادی با دیدگاه‌های مختلف در س بگیرند. این موضوع به آن‌ها امتیاز رقابتی نسبت به اطرافیانشان می‌بخشد و همچنین توانایی فکر کردن از چشم‌اندازی متفاوت را نیز به آن‌ها می‌دهد.

۱۲. گوش کنید

کارآمدترین مدیران چالش‌هایی را که با آن‌ها روبرو می‌شوند و موقعیت‌هایی را که برای کارمندانشان فراهم است، درک می‌کنند. به منظور مدیریت کارآمدتر، باید به سخنان افراد تیم‌شان صادقانه و با خوش‌رویی گوش کنند. هرچه بیش‌تر گوش کنند و سپس در عمل پاسخ مناسب بدهند،‌ بیشتر می‌توانند اعتماد و وفاداری افراد تحت مدیریت خود را کسب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج