آسیا واقیانوسیه تا سال ۲۰۱۴ بزرگترین بازار تبلیغات جهان می شود
شرکت های مختلف در سرتاسر جهان پس از بحران اقتصادی با کاهش هزینه های جانبی خود مبلغ بیشتری را به سرمایه گذاری بر روی تبلیغ بر روی رسانه های دیجیتالی و ورود به بازارهای در حال رشد اختصاص دادهاند...

به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت بلومبرگ ،رکود اقتصادی به روند تغییر ارزش دلار در حوزه رسانه های دیجتالی در چین، هند و برزیل سرعت بخشیده است. در سال جاری این روند ،رشدی ۱۱ درصدی را در خاورمیانه و آفریقا ثبت کرده است.
افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در چین و هند گذر از رکود اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه نسبت به دیگر نقاط جهان را بهبود بخشیده است. شرکت های مختلف در سرتاسر جهان پس از بحران اقتصادی با کاهش هزینه های جانبی خود مبلغ بیشتری را به سرمایه گذاری بر روی تبلیغ بر روی رسانه های دیجیتالی و ورود به بازارهای در حال رشد اختصاص دادهاند.
پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۴ کشور های آسیا اقیانوسیه ۱۷۰ میلیارد دلار صرف تبلیغات خواهند کرد، بر این اساس در سال جاری اختصاص بودجه برای آگهی های اینترنتی با ۱۲ درصد رشد به ۶۲ میلیارد دلار میرسد.
سرعت رشد و توسعه رسانه های دیجیتالی همواره بیشتر از انواع سنتی مشابه است. در آینده میزان جذب تبلیغات اینترنتی از آگهیهای تلویزیونی نیز فراتر خواهد رفت.
در سال ۲۰۱۴ اختصاص ۲۲ میلیارد دلار بودجه به آگهی های اینترنتی در منطقه آسیا واقیانوسیه ۲۰ درصد از کل هزینه های پرداختی برای این کار در سرتاسر جهان را تصاحب میکند. در مدت مشابه آمریکای شمالی با سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیارد دلاری بر روی رسانه های دیجیتالی ۳۴ درصد از بازار را به خود اختصاص خواهد داد.
علی رغم کاهش بودجه تبلیغات در سال 2009 در پی رکود اقتصادی، مصرف کنندگان کالا در آمریکا و کانادا به استفاده بیشتر از اینترنت و موبایل روی آوردهاند.
افت ۱۲ درصدی میزان سرمایه گذاری در فاصله بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در اروپای غربی روندی نزولی در سال های آینده در پیش خواهد گرفت. این امر با کاهش ارزش سهام در بازار این منطقه همراه خواهد بود. در این میان اختصاص هزینه برای تبلیغات در اروپای شرقی و مرکزی در سال ۲۰۱۴ به بیست و سه میلیارد دلار میرسد. در مقایسه با اروپای غربی با وجود میزان مشابه نفوذ موبایل در این منطقه، مقدار استفاده از اینترنت در دو ناحیه با هم تفاوت دارد.
پس از خاورمیانه و آفریقا هزینه تبلیغات در امریکای لاتین با 9 درصد رشد دومین جایگاه را در میان کشورهای سرمایه گذار بر روی آگهی های اینترنتی به خود اختصاص داده است. 72میلیون کاربر اینترنت در برزیل یک سوم از مردم این کشور را تشکیل میدهند. در این میان تا پایان سال در حدود 168 میلیون نفر در این کشور از خدمات تلفن های همراه بهره خواهند برد.
سهام شرکت " WPP Plc " بزرگترین کمپانی تبلیغاتی در سرتاسر جهان ،در دو روز گذشته در بورس لندن با هفت دهم درصد رشد ،۶۹۹ پنس افزایش یافته است. در سال جاری پیشرفت ۱۵ درصدی سهام " WPP Plc " ارزش آن را در بازار به حدود سیزده میلیارد دلار رساند.
ارسال نظر