شرکتهای نوپای پرسروصدای این روزها
موفق ترین استارت آپهای ۲۰۱۵
سال ۲۰۱۵ سال مهمی برای صنعت تکنولوژی است و در این سال شاهد شکوفایی بسیاری از استارتآپ خواهیم بود که طی ماههای اخیر شکل گرفتهاند و سروصدایی هم ایجاد کردهاند. به همین دلیل تصمیم گرفتهایم نگاهی به برخی از مهمترین استارتآپهای این روزها بیندازیم.
Hungryroot ؛ تبدیل سبزیجات به یک بشقاب پاستا
معرفی : Ben McKean که پیش از این یکی از مدیران شرکت Groupon بوده Hungryroot را با هدف ارائه یک بشقاب پاستای سبزیجات راهاندازی کرده است. غذاهای ارائه شده توسط این استارتآپ ۸۰ درصد سبزیجات و ۲۰ درصد پروتئین است. (نودلها هم از سبزیجات تهیه میشوند) این استارتآپ در ماه نخست راهاندازی خود ۱۰هزار غذا فروخته است.
سرمایهگذاری : ۲ میلیون دلار توسط Lerer Hippeau Ventures, Crosslink Capital, Brooklyn Bridge Ventures, KarpReilly
سایت : www.hungryroot.com
پریسکوپ؛ پخش آنلاین تصویر
معرفی: در ماه مارس توییتر سرویس پریسکوپ را راهاندازی کرد که در واقع یک اپلیکیشن برای پخش مستقیم ویدئو توسط کاربران است. کاربران به طور آنلاین میتوانند برای ویدئوهای پخش شده کامنت بگذارند، ضمن اینکه ویدئوهای آنلاین پخش شده میتوانند آرشیو شده و بعدا هم قابل دیدن باشند.
سرمایهگذاری : اعلام نشده است
وب سایت : periscopeapp.tv
Gogoro ؛ اسکوتر تسلا
معرفی: هر چند Gogoro امسال معرفی شد، اما این پروژه از سال ۲۰۱۱ به طور مخفیانه مشغول به کار بود. این محصول امسال در نمایشگاه لاسوگاس عرضه شد که یک اسکوتر هوشمند برقی بدون نیاز به شارژ کردن است. این دستگاه در واقع با باتریهای قابل تعویض کار میکند که در نقاط مختلف شهرهای بزرگ به رانندگان ارائه میشود. این اسکوتر در واقع بسیار مناسب مسیرهای کوتاه است و سرعت آن به ۶۰ مایل در ساعت میرسد و با آن میتوان مسافتی معادل ۱۰۰ مایل را با یک شارژ پیمود. این دستگاه همچنین به سیستمهای رایانش ابری و تلفن همراه نیز متصل میشود.
سرمایهگذاری: ۳۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری توسط دکتر Tin و Cher Wang از اچتیسی
وب سایت: www.gogoro.com
با Ride میتوان ارزانتر ، سادهتر و بهتر سفر کرد
تعریف: Oscar Salazar به همراه بنیانگذاران Uber Garrett Camp and Travis Kalanick استارتآپ Ride را اوایل امسال راهاندازی کردند. هدف این استارت آپ یک سفر مقرون به صرفه از نقطه ای به نقطه دیگر و به خصوص در جایی است که سیستم حمل و نقل عمومی ندارد. با استفاده از این اپلیکیشن افراد میتوانند از خودروهای یکدیگر برای طی کردن یک مسیر استفاده کنند.
سرمایهگذاری: اعلام نشده است.
وب سایت: www.ride.com
Honor ؛ مراقبت از والدین
معرفی : این استارتآپ با هدف مراقبت از والدین یا کسانی که در خانه هستند و نیاز به مراقبت دارند ایجاد شده است. افراد حرفهای سرویسهای مختلفی از قبیل نظافت منزل، یادآوری مراقبتهای پزشکی، حمل و نقل افراد مسن و… توسط متخصصانی که این استارتآپ آنها را استخدام کرده انجام میشود و فرد سفارشدهنده میتواند گزارش حضور مراقبت یا پرستار را روی اپلیکیشن موبایل خود مشاهده کند. هزینه حضور در منزل از حداقل ۱۵ دلار در ساعت شروع میشود.
سرمایهگذاری: ۲۰ میلیون دلار توسط Kevin Colleran, Slow Ventures, Homebrew, Jessica Alba, Jeremy Stoppelman, Max Levchin, Kapor Capital, Andreessen Horowitz
وب سایت : www.joinhonor.com
Eero ؛ یک راهکار برای اختلال وایفای
معرفی: اختلال در وایفای یا نداشتن آنتن کافی چیزی است که همه ما در محل کار یا آپارتمانمان با آن روبهرو هستیم این چیزی است که Eero سعی در حل کردن آن دارد. با استفاده از Eero میتوان یک شبکه وایفای را توسعه داد. دستگاههای Eero با استفاده از بلوتوث و یک ارتباط رادیویی داخلی به هم متصل میشوند و قادر به قدرتمندکردن سیگنال وایفای هستند. یک دستگاه Eero ۱۲۵ دلار قیمت دارد و ۳ دستگاه آن ۲۹۹ دلار است.
سرمایهگذاری : ۵ میلیون دلار توسط AME Cloud Ventures, Initialized Capital, Great Oaks Venture Capital, Homebrew, Menlo Ventures
سایت : www.eero.com
Jet ؛ استارت آپی که میخواهد جای آمازون را بگیرد
تعریف: Marc Lore مدیرعامل Quidsi روی این استارتآپ عجیب و غریب کار کرده و هدف آن تبدیل شدن به یک آمازون است. امسال Jet شاهد سرمایهگذاریهای جدیدی از سوی غول تجارت الکترونیکی چینی یعنی علیبابا بوده است. ایده این استارتآپ این است که تمام قیمتها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پایینتر از هر جای دیگر از جمله خود آمازون است . با این کاهش قیمت Jet مدل عضویتی شبیه فروشگاه Costco در پیش گرفته که کاربران سالانه ۵۰ دلار برای خرید از این فروشگاه میپردازند.
سرمایهگذاری : ۲۲۵ میلیون دلار توسط avid Spector, Primary Venture Partners, MentorTech Ventures, Bain Capital Ventures, Accel Partners, New Enterprise Associates, Silicon Valley Bank,
وب سایت: jet.com
M.Gemi ؛ تجارت کفش
معرفی: این استارتآپ توسط Ben Fischman بنیانگذاری شده که صاحب سایت Ruelala هم هست. M.Gemi میخواهد کفشهای زیبای دوخت دست ایتالیایی را به قیمت مناسب به افراد بیشتری در سراسر جهان بفروشد. قیمت این کفشها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هستند اما M.Gemi آنها را به طور مستقیم از یک کارخانه کوچک ایتالیایی به قیمت ۹۸ تا ۳۰۰ دلار برای علاقهمندانش میفرستند. این استارتآپ رکورد سرعت ایجاد یک بیزینس راهم شکسته است. از زمانی که این ایده به آغاز فروش منتهی شد بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول کشید.
سرمایهگذاری: ۱۴ میلیون دلار توسط Breakaway Innovation Group, Forerunner Ventures, General Catalyst Partners
وب سایت: www.mgemi.com
Meerkat؛ پخش مستقیم ویدئو
معرفی: شاید چیزی که باعث شد توییتر پریسکوپ را بخرد همین استارتآپ Meerkat بود که اوایل سال جاری میلادی سروصدای زیادی به پا کرد. اتصال به توییتر و پخش آنلاین و زنده ویدئو توسط کاربران ویژگی این اپلیکیشن است. به گفته تککرانچ Meerkat هم اکنون ۳۰۰ هزار کاربر دارد. این اپلیکیشن به دلیل نوع عملکرد نیاز مستقیمی به کار با توییتر دارد، اما توییتر دقیقا از روزی که پریسکوپ را خرید دسترسی Meerkat را به منابع خود کاهش داد، هر چند هر دو اپلیکیشن هم اکنون در جایگاه یکسانی - از نظر کاربران - قرار دارند.
سرمایهگذاری: ۲/ ۱۸ میلیون دلار توسط Raine Ventures, CAA Ventures, Vayner/ RSE, WME, Chad Hurley, David Tisch, Ooga Labs, Aleph, Entree Capital, DreamIt Ventures, Gigi Levy, Ron Gura, Eyal Gura, PLUS Ventures, Jared Leto, Universal Music Group,
وب سایت : meerkatapp.co
Vive و آرایشگاه
معرفی: با پرداخت ۹۹ دلار در ماه این استارتآپ اجازه میدهد به هر سالن آرایش در شهر سری بزنید و از خدمات آنها استفاده کنید. Alanna Gregory که بنیانگذار این استارتآپ است آن را برای این ایجاد کرد که همواره زمان زیادی را صرف پیدا کردن آرایشگاه میکرد. دلیل اصلی این بود که بسیاری از سالن های آرایش از هفتهها قبل رزرود بودند. Vive کار خود را از شهر نیویورک آغاز کرده است.
سرمایهگذاری: نامشخص
وب سایت : vive.co
ارسال نظر