۵ عامل تاثیرگذار دركسب و كارهای سال ۹۰
فعاليت بنگاههاي اقتصادي در سال جاری علاوه بر هدفمندی یارانه ها از ۴ عامل مهم دیگر نیز تاثیر منفی می گیرد.
وي با تاكيد بر اينكه ادامه بي ثباتي باعث شده است که شركت هاي بزرگ بازاريابي در ارتباط با بنگاههاي اقتصادي دچارسر در گمي شده و در بلاتکلیفی به سر ببرند ، اظهار داشت: در حال حاضر مديران شركت هاي ايراني بسيار توانمند عمل مي کنند زيرا اوضاع كسب و كار كشور در شرايط كنوني بسيار نا به سامان بوده و اداره امور مربوط به آن كار بسيار مشكلي است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه مديريت كسب و كار بنگاههاي اقتصادي در ايران كار بسيار دشواري بوده و هر اندازه كه اين پيچيدگي بيشتر مي شود نياز مديران به دريافت علم به روز كسب و كار و بازاريابي بيشتر مي شود خاطر نشان كرد: دانستن علم استراتژي و به كارگيري صحيح آن توسط مديران بنگاههاي اقتصادي باعث رونق كسب و كار شده و مي تواند زمينه حضور برندها را در بازارهاي جهاني مهيا نمايد.
درگي با بيان اينكه هر روز پيچيدگي علم اقتصاد براي مديران بيشتر مي شود تصريح كرد: نياز به دانش بيشتر و استفاده از مشاوران اصلح در حوزه بازاريابي و تحقيقات بازار نياز مبرم مديران شده و شايد به طور قطع مي توان گفت كه در سال ۹۰ كارشناسان و مشاوران بازاريابي كشور رسالت سنگيني در راهنمايي و آموزش علم روزدنيا دارند.
وي در پايان با دسته بندي شركتها و تفاوت فعاليتهاي علمي آنها گفت: هرچه مديران بنگاهها اعتقاد بیشتری به علم داشته باشند آثار آن در نتيجه كسب و كارشان مشاهده مي شود و در شرايط فعلي كه فعاليتهاي اقتصادي با بحران رو به رو است شركت هايي كه از مشاوران ارشد بازاريابي بهره گيري مي كنند موفق تر بوده و از بحرانها دور مي شوند. براي مثال مي توان شركت ميهن را به عنوان يك برند موفق كه به مدت هفت سال است در بازارهاي جهاني حضور داشته و بر اساس اصول علمي به امور بازاريابي و تحقیقات بازار مي پردازد معرفي نمود.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر