۵ راهکارموثر برای بهبود فرهنگ کاری یک شرکت
فرهنگ کاری یک شرکت همیشه از ظرفیت بهبود و پیشرفت برخوردار است و عدم برخورداری از استانداردهای بالا منجر به عدم توانایی در حفظ کارمندهای خوب و استخدام نیروی کارآمد خواهد شد.
در اینفوگراف زیر ۵ راهکار موثر برای بهبود فرهنگ کاری شرکت ها ارائه داده شده است:
۱.بیان روشن و دقیق چشم انداز شرکت و وظایف کارمندان
شما به عنوان یک مدیر باید چشم انداز شرکت را به روشنی برای کارمندان توضیح دهید، استراتژی خود را مشخص کنید، برای هر کارمندی اهداف کوتاه مدت معیین کنید و برای رسیدن به اهداف بلند مدت با هم همکاری داشته باشید.
۲. سلامت جسمی کارمندان را مورد توجه قرار دهید و اقدامات لازم را برای حفظ آن را انجام دهید
به عنوان یک مدیر باید برای سلامت جسمی کارمندان اهمیت ویژه ای قائل باشید. با صرف هزینه ای ناچیز در جهت حفظ سلامتی کارمندان از غیبت آن ها به دلیل ابتلا به بیماری پیشگیری خواهید کرد.
۳. انجام اقدامات لازم در جهت پیشرفت کارمندان و ارائه آموزش های لازم
تلاش در جهت کمک به کارمندان برای پیشرفت حرفه ای باعث می شود تا آن ها هم احساس تعهد بیشتری نسبت به انجام کارها داشته و از حس مسئولیت پذیری بالاتری برخوردار شوند. از کارمندان سوال کنید که دوست دارند تا ۵ سال آینده به چه میزانی پیشرفت کنند و به آن ها کمک کنید تا به اهداف خود دست یابند.
۴. ترویج فرهنگ همکاری و انجام کار گروهی در بین کارمندان
تشویق کارمندان به کسب مهارت های کار تیمی باعث بهبود اخلاق کاری و افزایش بازدهی آن ها می شود. بدون برخورداری از انسجام گروهی، هر یک از کارمندان به صورت انفرادی کار خود را مورد پیگیری قرار خواهند داد.
۵. تشویق کارمندان به حفظ تعادل در زندگی شخصی و کاری
به کارمندان خود اجازه دهید تا از مرخصی لازم برای انجام کارهای شخصی خود برخوردار شوند. این کار باعث می شود تا کارمندان از انگیزه لازم برای انجام کارهای حرفه ای خود برخوردار شوند و اخلاق کاری آن ها بهبود یابد.
شما می توانید اینفوگراف مطالب ذکر شده را در زیر مشاهده کنید:
ارسال نظر