۱۹۳۰۲۰
۵۰۹۸
۵۰۹۸
پ

داستان موفقیت «شنل»؛ برند لوکس جهانی

«گابریل شَنِل» که بعدها به «کوکو شنل» معروف شد. در سال ۱۸۸۳ میلادی در شهر «سومور» فراسنه در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. او در ۱۲ سالگی مادرش را از دست داد و به یک صومعه سپرده شد.

داستان موفقیت «شنل»؛ برند لوکس جهانی





مجله موفقیت - مریم اردکانی:

راحتی و ظرافت

«گابریل شَنِل» که بعدها به «کوکو شنل» معروف شد. در سال 1883 میلادی در شهر «سومور» فراسنه در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. او در 12 سالگی مادرش را از دست داد و به یک صومعه سپرده شد. گابریل بعدها برای گذران زندگی به خیاطی روی آورد و در همین سال ها بود که به «کوکو» معروف شد. در آن دوران، اکثر لباس های زنانه پیراهن های بلند دنباله دار تنگ و ناراحت بودند و او که این لباس ها را برای زنان مناسب نمی دانست، تصمیم گرفت لباس هایی را طراحی کند که ضمن راحت و لوکس بودن، از ظرافت هنری نیز برخوردار باشند.

شنل نخستین فروشگاه خود را در سال 1910 میلادی در پاریس افتتاح کرد. کلاه هایی با نان «شنل مُدز» اولین محصول این فروشگاه بودند که معروف ترین بازیگران زن فرانسه خیلی زود به طرفداران سرسخت این کلاه ها تبدیل شدند و طرح های ساده و ظریف شنل نیز به سرعت در پاریس محبوبیت پیدا کردند.

داستان موفقیت «شنل»؛ برند لوکس جهانی

در سال ۱۹۱۳ میلادی و هم زمان با افتتاح شعبه جدید شنل در فرانسه، مجموعه لباس های سبک اسپرت آن نیز با بازار معرفی شد و در همان زمان به موفقیت دست یافت. این مجموعه لباس ها تحولی در نوع و ماهیت رابطه زنان با اندام و سبک زندگی شان بود.

شماره پنج؛ محبوب همه دوران

نخستین خانه طراحی لباس شنل، در سال ۱۹۱۹ میلادی در فرانسه راه اندازی شد و در سال ۱۹۲۱ میلادی، نخستین عطر این برند با نام «شنل شماره ۵» عرضه شد. تولید این عطر که یکی از نمادهای اصلی نام تجاری شنل محسوب می شود، همچنان ادامه دارد و دولت فرانسه اعلام کرده است که هر دقیقه دو بطری از این عطر که به عقیده برخی افراد، «نماد ناب زنانگی» است، به فروش می رسد. سال ۱۹۲۴ میلادی، خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی شنل آغاز به کار کرد و در همین سال ها بود که شنل طراحی لباس های چندین نمایش معروف را نیز برعهده گرفت.

او در سفرهای خود به اسکاتلند با «تویید» TWEED، پارچه ای که در لباس های مردانه مورد استفاده قرار می گرفت، آشنا شد و با آن لباس های زنانه ای را تولید کرد که بعدها تبدیل به یکی از نمادهای شنل شد.

داستان موفقیت «شنل»؛ برند لوکس جهانی

زیبا و مجلل همچون خودروهای فورد

شنل در سال ۱۹۲۶ میلادی با ارائه پیراهن های مشکی صنعت مد لباس بانوان را متحول کرد. این ییراهن ها چنان زیبا، نوآورانه و شیک بودند که مجله «ووگ» آن ها را با ماشین های مجلل فورد مقایسه کرد. در سال ۱۹۳۱ میلادی، شنل طراحی لباس ستاره های زن هالیوود را برعهده گرفت.

سال ۱۹۳۵ میلادی اوج شهرت و موفقیت شنل است؛ اما ۱۰ سال بعد و با شروع جنگ جهانی دوم، روند رو به رشد موفقیت های این برند متوقف و بسیاری از شعب آن تعطیل شدند که البته گابریل شنل ۹ سال بعد و در ۷۱ سالگی شعب تعطیل شده را مجددا بازگشایی کرد و هم زمان دومین تحویل را در صنعت مد رقم زد. کیف های چرمی سبک و محکم شنل با زنجیرهای طلایی کوتاه، یکی از طرح های خلاقانه این برند بود که به شدت مورد استقبال زنان قرار گرفت.

داستان موفقیت «شنل»؛ برند لوکس جهانی

خود باشید تا زیبا شوید

سال ۱۹۷۱ میلادی پایان زندگی بنیان گذار شرکت تجاری شنل بود و از سال ۱۹۸۳ تاکنون که آغاز زمامداری «کارل لگرفلد» در این شرکت است، این برند با تولید محصولات جدیدی مانند عطرهای مردانه، ساعت و جواهرات همچنان به فعالیت خود ادامه می شود. شنل بر این باور است که زیبایی لحظه ای آغزا یم شود که فرد تصمیم می گیرد خود باشد؛ پس هنگامی که تصمیم می گیرید خودتان باشید و خود را باور کند، زیبا می شوید. شنل به زیبایی ناب و اصیل اعتقاد دارد و آن را با اعتماد به نفس پیوند می زند.

امروزه، فروشگاه های شنل که یکی از تاثیرگذارترین نام های تجاری تاریخ است، در بیش از ۱۲۹ کشور در سراسر جهان محصولات لوکس، راحت، خلاقانه، زیبا، ظریف و هنرمندانه را به علاقه مندان عرضه می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج