۱۶۱۶۹۷
۱ نظر
۵۰۷۹
۱ نظر
۵۰۷۹
پ

بازار سیمکارت رند: خط موبایل هم قیمت مازراتی!

براساس آخرین آمارهای موجود، ایرانی ها ۱۱۲ میلیون سیمکارت داترند که این تعداد برای کشوری با جمعیت ۷۷ میلیونی، کمی عجیب به نظر می رسد. به عبارتی نزدیک به دو سیمکارت برای هر نفر.

بازار سیمکارت رند: خط موبایل هم قیمت مازراتی!





روزنامه هفت صبح: براساس آخرین آمارهای موجود، ایرانی ها 112 میلیون سیمکارت رند که این تعداد برای کشوری با جمعیت 77 میلیونی، کمی عجیب به نظر می رسد. به عبارتی نزدیک به دو سیمکارت برای هر نفر.

20 سالی از عرضه اولین سیمکارت در کشور می گذرد. یادمان نرفته که در دهه 70 یک سیمکارت چیزی نزدیک به یک میلیون تومان می ارزید. باید ثبت نام می کردیم و مدت ها منتظر تایید هویت می شدیم.

بنابراین طبیعی است که امروزه داشتن چندین سیمکارت و چند گوشی موبایل، دیگر از معیارهای لوکس بودن به شمار نمی آید. حالا بزرگی صفحه نمایش و برندهای دهان پرن است که به خاص جلوه دادن کمک خواهد کرد.

بازار سیمکارت رند: خط موبایل هم قیمت مازراتی!

در این بین عده ای هم برای خاص بودن راه گرانی را انتخاب کرده اند که هزینه ای میلیاردی روی دست شان می گذارد؛ یعنی داشتن خطوط رند یا به تعبیری خطوط الماسی، بازار آزاد سیمکارت یا به تعبیری، بازار سیاه سیمکارت که دلالان آن را رهبری می کنند، آشفته بازاری است که نابسامانی در آن موج می زند.

به عنوان مثال برای خط دائمی ۰۹۱۲۱۱۱۱۰۱۲ قیمت های اعلامی از سوی دلالان با یکدیگر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی تفاوت داشت. قیمت این خط چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. در بازار آزاد، خطوط رند از یک تا دو میلیون تومان شروع شده و باورکردنی نیست که به میلیاردها تومان هم کشیده می شود. آخریه قیمت اعلام شده برای خط ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ چیزی حدود پنج میلیارد تومان است.

بازیکنان و خطوط میلیاردی

می گویند از اصلی ترین سرگرمی های بازیکنان فوتبال، «خط بازی» است. بازیکنانی هستند که از روی علاقه خاص به شماره پیراهن شان، به دنبال خرید سیمکارتی هستند که همه ارقامش آن عدد باشد.

سایت «ایران جیب» می نویسد بازیکنانی همچون علی کریمی و سید مهدی رحمتی که علاقه خاصی به بازار موبایل دارند، توسط دوستان و اطرافیان خود که عمدتا شریک تجاری شان محسوب می شوند به خرید و فروش خطوط رند دست می زنند که از این خطوط جهت بیزینس استفاده می کنند یا دوباره آنها را به فروش می رسانند.

این در حالی است که شماره سیمکارت یا حتی نام و نام خانوادگی اشخاص، چیزی جز قراردادی اجتماعی مابین افراد نیست اما عده ای از این تمایز به عنوان عاملی برای ویژه شدن استفاده می کنند.

موضوعی که باعث حضور چشمگیر دلالان در این عرصه می شود، فضایی که در آن سیمکارتی با قیمت مازراتی و پورشه قالب می شود. پیش تر نیز گوشی هایی با عنوان «سری طلایی» از برندهای ورتو، فراری، لامبورگینی و ... در بازار خبرساز شده بودند؛ مدل هایی با قابی از جنس طلا، تکه های الماس، ورق تیتانیوم و آلیاژ فیبر کربن با عنوان پورشه دیزاین و از این دست تعابیر و قابلیت های دهان پرکن.

علامت سوال یا علامت تعجب؟

گفته می شد مدت ها پیش سیمکارت های رند توسط مبادی دولتی و رسمی به صورت مزایده ای به بهترین قیمت پیشنهادی فروخته می شد اما در ادامه با به وجود آمدن بازار سیاه و مافیای پشت پرده، این روند به فراموشی سپرده شد.

نکته عجیب اینجاست که همچنان برخی بنا به دلایلی و توسل به بعضی ارتباطات، دسترسی خوبی به این شماره ها دارند. اینکه چطور تنها یکی دو نفر بازار سیمکارت های رند را در اختیار دارند و تقریبا اجازه نفس کشیدن به بقیه را نمی دهند، خودش یک پدیده است. البته نباید از این غافل شد که تمام این بالا و پایین ها بیشتر مربوط می شود به کدهای یک و دو وگرنه خطوط رند با کد جدید یا اپراتورهای دیگر آنقدرها هم برای مشتری آش دهن سوزی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناصر

      هر فسادي ازاين نوع در كشور از خانه فوتباليستها بلند مشود ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج