بازاریابی مواد غذایی به وسیله موبایل
در دنیای امروز ارائه اطلاعات تغذیهای درباره مواد خوراکی از طریق موبایل یک ضرورت مهم به شمار میرود. بازاریابی مواد غذایی به وسیله موبایل اغلب بر روی تخفیف ها و ترویج این کار تمرکز دارد اما مصرف کنندگان به چیزی بیش از کاهش قیمت ها میاندیشند.
این چندان عجیب نیست که تحقیقات موسسه مشاوره تجاری " Deloitte " در مارس 2010 حاکی از آن بود که نزدیک به 25 درصد از این افراد از موبایل برای دریافت مطالبی درباره ویژگی ها و محتویات کالا بهره میبرند. این اطلاعات از طریق مراجعه به وب سایت برند های مختلف به صورت آنلاین به دست میآید.
آوریل سال ۲۰۱۰ موسسه تحقیقاتی " Latitude " بررسی های عمیق تری را در این مورد انجام داده است. بر اساس این نظرسنجی افراد در مواقع مختلف مایل هستند که مطالب بیشتری درباره نکات بهداشتی و سلامتی، کیفیت کالا، قیمت و محل فروش آن در اختیار داشته باشند. این تحقیق اخیرا در میان جامعه آمریکاییان صورت گرفته است. بر این اساس ۵۱ درصد از افراد معتقد هستند که ذکر نام کشور تولید کننده بر روی گوشتهای تازه بسیار مهم است. در ادامه ۵۴ درصد از آنها همیشه یا اغلب اوقات به اطلاعات تغذیهای بر روی آن اهمیت میدهند.
در دومین مرحله ،از افراد خواسته شد تا بهترین روش برای دریافت این قبیل مطالب را نام ببرند. در واکنش به این سوال اکثریت آنها استفاده از موبایل و دسترسی به اینترنت را مناسب ترین راه عنوان کردهاند. سوپر مارکت ها باید به این نکته توجه کنند که 51 درصد از افراد اطلاعات فراهم شده توسط فروشگاه را بهترین پیشنهاد برای موفقیت در این کار به شمار میآورند.
اخیرا بیشتر برندهای تولید کننده مواد غذایی تمایل دارند که خود یک سری اطلاعات درباره محصولاتشان ارائه داده و راهنماییهایی برای تولیدات اصلاح شده خود از لحاظ ژنتیکی توسط موبایل در اختیار مصرف کنندگان بگذارند. بنابراین نمیتوان پذیرفت که چرا هنوز یک برند مواد غذایی نمیتواند با این تکنولوژی های جدید امروزی اعتماد مشتریان را به دست آورده و وفاداری آنها را نسبت به خود افزایش دهد. اشاره به نام کشور تولید کننده و کالری های یک ماده غذایی خاص میتواند در این مسیر به آنها کمک کند.
بررسی های انجام شده در آگوست سال ۲۰۱۰ میلادی پیش بینی میکند که فروشندگان مواد غذایی میتوانند با استفاده از تکنولوژی های موبایل خود به عنوان واسطه بر روی افزایش آمار مراجعه مشتریان به قفسه های فروشگاه ها تاثیر بگذارند.
به هرحال ذکر این نکته مهم است که فراموش نکنیم در صورت عدم دستیابی به اطلاعات درباره کالاها از طریق موبایل مشتریان به سراغ فروشگاه های دیگری برای خرید خواهند رفت.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر