راهبرد های تبلیغ نامحسوس یک کالا
تبلیغ نامحسوس یک کالا یا Product Placement یک روش بازاریابی به شمار می رود که در آن محصولات یا خدمات مختلف در یک محیط عاری از آگهی، در قالب فیلم ، نمایش های تلویزیونی یا برنامه های خبری تبلیغ می شود.

برای تبلیغ نا محسوس یک کالا می توانید از راهبرد های زیر استفاده کنید:
۱. در مورد انتخاب نوع برنامه مورد نظر برای تبلیغ کالا در آن توجه خاص داشته باشید. آیا مایل هستید که کیفیت بالای محصولات یک برند در عمل ثابت شود یا فقط به ارائه یک تصویر از آن می اندیشید؟
۲. به شیوه تاثیر گذاری نمایش یک محصول در اولین و با اهمیت ترین قسمت برنامه فکر کنید. یک تهیه کننده احتمالا بیشتر در صورت عدم تناسب یک محصول با مهمترین بخش یک برنامه تلویزیونی برای پخش آگهی آن پاسخ منفی داده و کمتر امکان دارد که به خاطر پول جواب مثبت دهد. هیچ کس دوست ندارد که به خاطر تعیین زمان نا مناسب برای تبلیغ یک محصول، اولین برنامه تولیدی خود را احمقانه جلوه دهد.
۳. یک گفتگوی کاملا صادقانه درباره نوع بودجه تبلیغاتی تعیین شده با مدیران یک برند انجام دهید.
۴. چنانچه می خواهید بین تبلیغ نامحسوس یک کالا با تایید نحوه ترویج پنهانی آن یا فرستاده یک برند ارتباط برقرار کنید، در هر مرحله گفتگویی را ترتیب دهید. این کار ذینفعان بیشتری از جمله آژانس های مشهور را به دنبال دارد.
۵. با شرکت های تولیدی و آژانس هایی که محصولات آن ها را معرفی می کنند، ارتباط برقرار کنید. گویندگان رادیو و تلویزیون فرصت های بزرگ را بیان می کنند، اما کشف موقعیت های کوچک تر سخت تر است مگر این که افراد مناسب برای این کار را بشناسید.
۶. این روزها، شرکت های تولیدی هنوز از فرصت های رایگان استفاده می کنند، اما برای مذاکره با هدف معامله آماده باشید. شاید شما برای تبلیغات رایگان بیشتر از مباحثه با کارمندان پایین رتبه نیاز به شروع گفتگو ها با مدیران بالاتر در شرکت های تولیدی داشته باشید. مدیران تولید، که به طور سنتی مسئولیت حفظ منافع شرکت را بر عهده دارند، شاید برای بحث درباره پول و هزینه مناسب نباشند.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر