۱۴۵۸۰۸۲
۷ نظر
۳۵۵۰
۷ نظر
۳۵۵۰
پ

پروژه مشهدسازیِ اصفهان با موفقیت در حال انجام است

اصفهان به عنوان یک کانون مهم در تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته می‌شود.

برترین‌ها: اصفهان به عنوان یک کانون مهم در تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته می‌شود. این استان با تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی خود، همیشه به عنوان نماد همزیستی مسالمت‌آمیز بین اقوام و ادیان مختلف مطرح بوده. اما در سال‌های اخیر، برخی گروه‌های سیاسی تلاش دارند تا اصفهان را به مشهد دوم تبدیل کنند.

پروژه مشهدسازیِ اصفهان با موفقیت در حال انجام است

فشار بر هویت محلی

در سال‌های اخیر، فشارهایی برای تغییر هویت محلی اصفهان به وجود آمده است. برخی گروه‌ها با هدف ترویج یک نوع خاص از تفکر مذهبی و سیاسی، سعی دارند تا فرهنگ و آداب و رسوم محلی را تحت تأثیر قرار دهند. این فشارها در حالی صورت می‌گیرد که اصفهان به عنوان شهری با تاریخ غنی و فرهنگی متنوع شناخته می‌شود. اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید و با اعمال تغییراتی که سنخیتی با هویت این شهر ندارند نتیجه‌ای جز ویرانی تدریجی یک نقطه مهم تاریخی در ایران حاصل نخواهد شد!

پروژه مشهدسازیِ اصفهان با موفقیت در حال انجام است

نادیده گرفتن تنوع عقیدتی

اصفهان به عنوان یکی از مراکز مهم عقیدتی در ایران، همچنین محلی برای زندگی دیگر اقوام و ادیان مختلف نیز بوده است. زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان در این استان زندگی می‌کنند و هر یک از آن‌ها سهمی در تاریخ و فرهنگ اصفهان دارند. نادیده گرفتن این تنوع و تلاش برای ایجاد یک نسخه واحد از دین و سیاست، می‌تواند به تضعیف هویت فرهنگی این استان منجر شود. علاوه بر این، چنین اقداماتی می‌تواند احساس بیگانگی در میان اقلیت‌های مذهبی ایجاد کند. وقتی که یک گروه خاص سعی دارد تا دیگران را به سمت تفکر خود سوق دهد، این عمل نه تنها بر روی روابط اجتماعی تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه ممکن است به بروز تنش‌های اجتماعی نیز منجر شود.

سابقه اصفهان در بزنگا‌ه‌های سیاسی

اما این که اصفهان علی‌رغم توسعه زیاد و بعضا محلات مدرنی که دارد در انتخابات تیرماه به کاندیدایی چون جلیلی اقبال داشت، مساله عجیبی‌ست، شما اگر به عنوان یک مسافر از اصفهان گذر کنید، متوجه خواهید شد که در این شهر کلی کافه و گعده‌های امروزی وجود دارد که حال و هوای امروزی به این شهر داده، اما چرا مردم این شهر در هر انتخابات به دورترین گزینه ممکن رای می‌دهند، هر چقدر هم که تفکرات سنتی در این شهر ریشه دوانیده باشد، اما به هر حال نسل‌های جوان‌تر ساکن این شهر هم جمعیت قابل توجهی هستند، چگونه می‌شود که روزی احمدی‌نژاد و روزی جلیلی در این شهر رای اول را دارند.

پروژه مشهدسازیِ اصفهان با موفقیت در حال انجام است

بررسی گزینه مطرح شده برای مدیریت اصفهان

این تحلیل که امروز در روزنامه هم‌میهن منتشر شده به صورت شفاف، پروژه مشهدسازی اصفهان را تشریح می‌کند:

وزیر کشور در حالی آماده معرفی گزینه پیشنهادی خود برای استانداری اصفهان و کسب رای هیئت دولت برای استاندار جدید می‌شود که طرح نام «مهدی جمالی‌نژاد» و حمایت نمایندگان تندرو اصفهان از او، نگرانی فعالان سیاسی اصلاح طلب و میانه رو این استان را برانگیخته است. خبر تعیین تکلیف یکی از اعضای جبهه پایداری برای انتصاب استاندار اصفهان با واکنش‌های منفی فعالان سیاسی میانه رو و اصلاح طلب اصفهان روبه رو شده است.

مینو خالقی، فعال سیاسی و حقوقدان در این باره می‌گوید: استانداری اصفهان، نیازمند «نفس» تازه است. کسانی که قبلا استاندار، شهردار یا فرماندار اصفهان بودند هر ایده‌ای که داشتند در دوره خود به اجرا گذاشته‌اند. به همین دلیل است که می گوییم کاش این افراد از خیر این مناصب بگذرند.

محمود حسینی، استاندار اصفهان در دولت سیدمحمد خاتمی نیز معتقد است: نمایندگان به چند دلیل نباید تعیین کننده استاندار باشند. اول به دلیل منع قانون اساسی و تفکیک قوا است. دوم اینکه اگر نمایندگان استاندار را تعیین کنند، استاندار وامدار آنها می‌شود و باید از سفارشات و فرمایشات آنها تبعیت کند و این برای دولت خوب نیست. سومین دلیل اینکه، این نوع سیاستگذاری به بن‌بست می رسد چراکه استاندار باید نفر اول استان باشد و با سیاست‌های دولت و گفتمان رئیس جمهور همسو باشد تا سیاست‌های دولت را دنبال و اجرا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • متاسفانه با شتاب باور نکردنی ه سمت عقب داریم میریم

    • ناشناس

      جلیل خرابش کرد با سو استفاده از نقش حهان آخر هم باخت

    • ناشناس

      اصفهان گردشگریه نباید سیاسی مذهبی بشه

    • ناشناس

      جلیلی رو خخخخخخخ هنوز هم تو فضای انتخاباته

    • ناشناس

      سیاحتی بمونه زیارتی نیست اصفهان

    • ناشناس

      عمرااگه مردم فهیم وبااصالت اصفهان اجازه بدن که شهرشون به مشهددوم تبدیل بشه ،اصفهان نمادفرهنگ وتمدن کهن ایران زمین هستش

    • ناشناس

      با یاری پروردگار و هوشیاری مردم، تیر شون به سنگ میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج