فورد ،صاحب وفادارترین مشتریان در بازار خودرو آمریکا
موسسه مشاوره Polk با گردآوری اطلاعات ازرفتار خرید پنج میلیون خانواده آمریکایی درباره تقاضا برای خرید خودروی جدید یا احتمال خرید دوباره ویا اجاره یک اتومبیل از همان تولید کننده در آینده ، به این نتیجه رسید که برند فورد بیشترین مشتریان وفادار را دارد.
شهرت فراوان فورد ، جایگاه این برند را در میان مشتریان آمریکایی 4 درصد در فهرست برندهای صاحب مشتریان وفادار ارتقا داده است.پیشنهاد خرید برای خودروهایی مانند Fiesta، Fusion، Mustang و Taurus منجر به رشد رتبه او به 60 درصد شده است.
با این حال فورد به منظور جلوگیری از ورشکستگی در اوج بحران بازار خودرو در آمریکا، در پی استفاده از ابزارهای دیجیتالی و تکنولوژی محیطی در ایجاد نسل جدیدی از خودروها است.
" بیل فورد " مدیر عامل این شرکت معتقد است که امکان بازگشت به روشهای قدیمی در کنار استفاده از تجارب به دست آمده در چند سال گذشته و در نتیجه رشد محبوبیت در میان مردم وجود دارد.
جنرال موتور که بالاترین جایگاه را در این فهرست در سال گذشته به دست آورده بود، امسال امتیاز خود را به ۵۹ درصد رساند وشورولت امتیاز ۵۳ درصد را به نام خود ثبت کرد.
در حالی که جنرال موتور و فورد به ترتیب دو رتبه اول فروش خودرو در آمریکا را به خود اختصاص داده اند، به جبران تلفات در بحران اقتصادی ادامه داده و به آینده روشن امیدوار هستند.
با این حال در میان خودروهای خارجی در آمریکا ، تویوتا به امتیاز ۵۸ درصد دست یافت و مرسدس بنزو شرکت ژاپنی هوندا مشترکا امتیاز ۵۷ درصد را کسب کردند.
گفتنی است تعیین میزان وفاداری مهم ترین جنبه استراتژی حفظ مشتری به شمار می رود.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر