قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۰۰۶۳
۲۴ نظر
۱۰۱۲۵
۲۴ نظر
۱۰۱۲۵
پ

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است.

برترین‌ها: سریال اوشین این روزها به نقطه‌ای رسیده که شاید کمی مخاطب را آزار دهد. او حالا به میانسالی رسیده و رفتارش با دوره جوانی فاصله بسیاری دارد. انگار آن چیزی که طی تمام این سال‌ها از اوشین تصویر کرده بودند با واقعیتِ اوشین فاصله زیادی دارد. او را اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که رفتارهای او نشان از سمی بودن دارند و خب برای مخاطبی که با آن کاراکتر تصویر شده از اوشین در آن سال‌ها زندگی می‌کرد شاید باورش دشوار باشد، منظور از «کاراکتر تصویر شده» به طور رقیق‌تر زن سخت‌کوش و رنجیده‌ای است که یک‌تنه در ژاپن پساجنگ بار خانواده‌اش را به دوش می‌کشد و جلو می‌رود و دیگران را هم با خود بالا می‌برد، گر چه که اوشین این وجوه مثبت را هم دارد، اما آن حجم دخالت در زندگی فرزندانش هم وجوه منفی‌ای است که کاراکتر او را اتفاقا خاکستری می‌کند و شاید از همین جهت هم هست که هر بار بازپخش اوشین ذره‌ای از تعداد بینندگان این سریال کم نمی‌کند. به هر حال شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است. 

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

اوشین که بود؟

«سال‌های دور از خانه» به نویسندگی هاشیدا سوگاکو و کارگردانی مجموعه‌‌ای ‌از فیلم‌سازان، یک سریال ژاپنی بود که از چهارم آوریل ۱۹۸۳ تا ۳۱ مارس ۱۹۸۴ ساخته شد و در سال‌های دهه ۶۰ در قالب ۷۷ قسمت ۵۰دقیقه‌ای در کنداکتور سیمای ایران قرار گرفت. این سریال با اقبال گسترده مخاطبان ایرانی روبه‌رو شد. این مجموعه روایت زندگی دختربچه فقیری است که روزی صاحب و مالک بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ژاپن می‌شود و مشکلات و سختی‌های ژاپن را در زمان جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. این مجموعه به تازگی از شبکه تماشا بازپخش شده است و جالب اینجاست که همچنان و هنوز در میان افکار عمومی بازتاب دارد، این بار البته به شکلی واقعی‌تر و دقیق‌تر.

تلویزیون با سانسور اوشین، ۳۸ سال مردم را گول زد!

به غیر از آن مساله نگاه واقعی‌تر مردم به خودِ کاراکتر اوشین مساله سانسور هم در این دوران جلوه دیگری دارد، مردم انگار کندوکاو در باب سانسور را تبدیل به یک عامل اعتراض کرده‌اند، چرا تمام واقعیت را به ما مردم نگفته‌اید، چرا به ما مردم اعتماد ندارید؟ این‌ها انگار جملاتی‌ست از مردم خطاب به سانسورچی‌ها. در هر صورت این سریال پرطرفدار بعد از 38 سال دوباره در صداوسیما پخش می‌شود و برخی مردم به تماشای آن نشسته‌اند. اما نکته‌ عجیبی که در بازپخش سریال اوشین به چشم می‌‌خورد سانسور بیش‌ از حد آن است، تا جایی که بسیاری از مخاطبان تلویزیون برای فهم آن دچار سردرگمی می‌شوند. 

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

 بارزترین موردی که از سریال اوشین در صداوسیما حذف شده مربوط به تجربیات احساسی اوشین بازیگر اصلی این سریال است. بیشترین قسمتی که از این سریال سانسور شد مربوط به تجربه عشقی اوشین و کایو بود. ماجرا از این قرار است که اوشین و کایو هر دو به مردی انقلابی به نام کوتا علاقه‌مند می‌شوند. اما کایو به اوشین خیانت کرده و با کوتا فرار می‌کند.

هم چنین گفته شده در نسخه اصلی این سریال، اوشین هرگز یک آرایشگر معمولی نبوده و مشتری‌هایش هم مشتری‌های ساده‌ای نبوده‌اند. در واقع او آرایشگر یک شرکت «گیشاگری» است و پس از ورشکست شدن شوهرش، او در یک خانه فساد کار می‌کند. با تغییرات محتوایی این سریال، مردم ایران که از واقعیت اوشین بی‌اطلاع بودند به شدت شیفته فضائل اخلاقی اوشین شدند.

اخلاق اوشین آزاردهنده شد!

فاطمه: اوشین در میان‌سالی چه گاو دیکتاتوری شده. حیف اون همه دلی که براش سوزوندم.

شاخه نبات: بنظرم عقده‌ای شده، تمام رفتارای جوونی که سرش اومده داره همه رو رو خودش پیاده میکنه.

سامان: هرچی تو بچگی و جوونیش از ساده بودنش حرص خوردم حالا تو میانسالیش با گاو بودنش حرص در بیار شده.

ثریا: شبکه تماشا این روزها سریال اوشین را پخش می‌کند.اونوقتها فکر می‌کردیم اوشین چه زجری کشیده از مادرشوهرش؛ حالا که می‌بینیم خودش وقتی مادرشوهر شد چطوری دمار عروس و پسرش را درآورد.انگار همه یک هیولای درون دارند که بوقتش قدرت بیافته دستشون همون شکلی می‌شوند که ازش بیزار هستند!

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

سرباز: برای اولین بار نشستم چند قسمت سریال اوشین و دیدم ... تو این سالها شنیده بودم که اوشین دختر خوب وبدبخت و مظلومی بوده و...الان فهمیدم اون پرووو بوده و لجباز. والا من از اوشین مظلوم ترم که اینجاست که میگن شنیدن کی بود مانند دیدن

حمید: شبکه تماشا دوباره اوشین رو نشون میده. آخرم ما نفهمیدیم اوشین زن خوبی بود یا کلا قضیه فرق میکرد؟ ابهام توش زیاد داره این بشر.

شرقی: اوشین مادر شوهر بد اخلاق و لجباز و بیشعور و عقده ایه که دوس داره از عروسش بیگاری بکشه، این سریال مزخرف باعث شد که مادرای نسل ما اون همه اذیت بشن و تازه مادرشوهراشون تو زندگیشون دخالت کنن و اظهار نظر کنن. این سریال تونست تاثیر به سزایی روی مردم بذاره.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • یک هموطن

      به سایت ویکی پدیا به زبان انگلیسی مراجعه کنید داستان این سریال درج شده است . واقعیت کلی سریال همانی است که نشان داده شد و خود اوشین آدم پرکار و پرتلاشی بوده است که بعدا مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای در ژاپن می شود و در واقع داستان این سریال حقیقت دارد و مربوط به زندگی یک زن مالک فروشگاه های زنجیره ای در کشور ژاپن است.

    • واقعا سریال قشنگ و آموزنده ای بود
      معلوم نیست نویسنده مقاله از چی ناراحته

      پاسخ ها

      • abdollah

        کار این سایت های پوپولیستی طرفدار نظام سرمایه داری همینه، اوشین عشقه تا ابد، یه دونس

    • ناشناس

      تاریخ یک مملکت را مردمانش می سازند و مردمی که ساخته و پرداخته با یک سریال و فیلم و داستان باشند ببین چه سرزمینی را تشکیل می دن، بخود بنگریم بیاندیشیم و تصمیمی درست برای سرزمین مان بگیریم.

    • ناشناس

      سریال ها و کارتون ها و انیمه های احمقانه ژاپنی پر از عقده و پر از تفکرات سیاه و تاریک را دهه ۶۰چنان به خورد ملت دادند که از دهه ۶۰ تی ها هیچی جز سرخوردگی باقی نمونده از کتابهای بزرگ کپی کرده و انیمه های سیاه که فقط جیغ می‌زدند و ننه نداشتن و همه بدنبال ننه می گشتند . جوان های دهه شصتی را با این فیلمها نابود کردند بهتر نیست به جای این فیلمهای سخیف و احمقانه ژاپنی خودمون فیلمهای جذاب بسازیم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دهه شصت متولدین دهه پنجاه بچه بودند بخصوص اخر دهه پنجاه.در دوره جنگ.اینها فلاکتهای ما بوده که با یک اصطلاح دهه شاصتی مصادره شده!!!

    • ناشناس

      وقتی هم جوون بود تو خوبی کردن شورشو در میاورد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام هر چیز خوبی که مردم دوست دارند چرا می خواهید خرابش کنید ما عقل داریم می توانیم از هر سریالی که می بینیم چیز های مثبت آن را هم یاد بگیریم مثل پر تلاشیش را یا نا امید نشدنش را ۰

      • ناشناس

        آره تو جونیش هم اشتباه میکرد.اخلاق میانسالیش نتیجه همون اخلاق اشتباه دوران جوونیشه.نباید انقدر همه چی رو تحمل میکرد

    • اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب سلام الله علیها

      واقعا درست گفتید تمام انیمه هایی که ما دهه شصتی ها دیدیم پر از غم بود و قطعا تو روحیمون خیلی تاثیر داشت در کنار اون همه سختی های زندگی

    • ایران بااقتدار

      سانسور همیشه بد نیست بعضی فیلم های روز دنیا که معروف هم هستند آیا می شود بدون سانسور همراه باخانواده تماشا کرد نمی دونم چه اصراری دارین بگین شخصیت اصلی فیلم دارای مشکلات اخلاقی بوده مثل فیلم های نسل جدید کشورمان باشد همه خلافکار بد دهن فاسد همه بدبخت همراه بابازیگران همیشه طلبکار از مردم لعنت به شماها که با افکار روشنفکری رادیکالی اصول اخلاقی رو زیر پا می گذارید.یاعلی مدد

    • 😔

      آیا بازهم اصرار دارید نام سریال، سالهای دور از خانه بود؟!من سریال رو کامل و85قسمتی بازیرنویس داده ام.اسم اصلی سریال،سالهای فقر و فحشا در ابتدای هر قسمت، زیرنویس شده!؟ ازشمابعیده! خودتونم که سانسور میکنید!؟؟

    • ناشناس

      اصلا میدونید شخصیت هنرمندی بنام کن، در این سریال چیست؟! رابطه وی با اوشین چرا و چگونه شکل گرفته؟؟؟!
      امان از سانسور چی!؟

    • ناشناس

      این چییه که تازه مدشده میگن تلویزیون این رو نشون نداده اون رو نشون نداده فلان کارتون این رو به ما نگفتن اون رو به ما نگفتن ببخشید تواقع داشتین همه چیزهای چرت پرت غیر اخلاقی روبییان نشون بدن 🤔🤔

    • ناشناس

      سانسور آنچنانی نبوده
      اما چیزی که مهمه اکثر دقایق سریال با گفتگو در لوکیشن خانه روایت میشه ، اینجاست که باید گفت کارگردان از آب کره گرفته و با هزینه ناچیز پول به جیب زده

    • یاعلی

      از مادر اوشین و مردهای عوضی و بی غیرت اون زمان ژاپن به روایت فیلم که افکار سامورایی نسبت به زن داشتن می نوشتید بد نبود.

    • ناشناس

      به جای اینکه به همچین سریال خوبی آموزنده ای حسادت کنید بروید خودتان فیلم خوب درست کنید ،،واقعا به همه ی چی گیر میدهید از سربیکاری

    • ناشناس

      یعنی چون مسایل عیر اخلاقی فیلم را انهم زمانی که مردم کاملا روی این مسائل حساس بودن نشان نداده باید کل سریال را برد زیر سوال وجوری نویسنده مطلب بنویسه که یک عده ادم های نسل ضد که هیچ حرمت واحترامی برای بزرگترها قایل نیستن وافکار سمی وزشت خودرادرست ترین َافکار عالم میدونن بیان حمله کنند به کل داستان که کوشش وتلاش را نشان میدهد ...

    • ناشناس

      ژاپن با همین سختگیریهای خانواده بوده که ژاپن شده . یه مشت الاف نشستن پای توییتر فکر میکنن بچه با ولنگاری و آزادی تربیت میشه!

    • ناشناس

      اینم از بی برنامه گی تلویزیون بود که‌ مردم مجبور به دیدن آن شوند
      یاد دیدنها بخیر

    • ناشناس

      از دیدگاه دیگر سریال اوشین داستان ژاپن قرن بیستم و فراز و فرود آن است ژاپن دهه ۱۹۸۰ قدرت دوم اقتصادی جهان شده بود که حالا بعد چهل سال کمی افول کرده( اوشین در سال۱۹۰۰ بدنیا می آید )

    • ناشناس

      ژاپنی ها واقعیت رو ساختند اینها خواستند تقدس بدن سانسور کردن نظر خودشون رو توی حلق مردم کنند الان دستشون رو شده

    • اینستا

      بدون سانسورش رو راحت میشه از اینستا دید. جالب‌تر از دوبله شده ش هست به نظر من.

    • ناشناس

      اوشین که بود و چه کرد :)))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج