۱۴۵۴۱۹۸
۱۲ نظر
۱۴۵۶
۱۲ نظر
۱۴۵۶
پ

اعتراف تلخ به کیفیت پایین داروی تولید داخل

بهمن صبور، رئیس انجمن داروسازان گفت: داروهای تولید داخل با قیمت های دستوری و با فارماکوپه پائین تولید می شود.

رکنا: بازار داروی کشور به یک سه ضلعی بی‌تأثیر تبدیل شده است، یک ضلع بیماران هستند و در دو ضلع دیگر سازمان غذا و دارو و داروسازان قرار دارند.

سازمان غذا و دارو،  بیماران را ملزم کرده که از تولیدات داخلی استفاده کنند و در سوی دیگر بیماران تمایلی به استفاده  این داروها ندارند.آنها از تأثیر پایین دارو‌های ایرانی گلایه دارند و می‌گویند این دارو‌ها مانند قیمه بدون گوشت است، مانند یک حباب به نام دارو که چیزی برای بهبودی در آن جز تلقین نیست.

اعتراف تلخ به کیفیت پایین داروی تولید داخل

بهمن صبور، رئیس انجمن داروسازان ضمن بیان اینکه داروهای ایرانی کمترین حد استاندارهای داروسازی را دارا هستند در پاسخ به اینکه چرا بیماران تمایلی به استفاده از دارو‌های ایرانی ندارند گفت:  بر اساس فهرست رسمی هر کشوری ،همه دارو‌ها باید یک استاندارد فارماکوپه را به دست بیاورندکه دارو‌های تولید داخل، کف استاندار‌ها را دارا هستند و دارو‌های خارجی از نرمال به بالا هستند.

او در ادامه تشریح کرد: تازمانی که قیمت دارو‌ها دستوری است نمی‌توان کیفیت آن‌ها را بالا برد چرا که دولت برای یک دارو قیمتی را تعیین می‌کند که با توجه به قیمت تمام شده مواد تولیدی که اغلب وارداتی هستند باید ساخته شود.

صبور در ادامه افزود: قیمت یک داروی ساده، در کشور‌های همسایه چندین برابر قیمتش در داخل کشور است است، دلیل اینکه دارو‌های تولید در داخل کشور بی‌کیفیت است قیمت دستوری است و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد شاهد دارو‌های بی‌کیفیت خواهیم بود.

او باا اشاره به اینکه اغلب دارو‌ها در داخل کشور با قیمت‌های دستوری تولید می‌شوند گفت: اگر قیمت‌های دستوری برای داروسازان حذف شود دارو‌های با کیفیت‌تری تولید می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان اعلام کرد: دولت بالای ۶۰ درصد تولیدات دارویی را از داروسازان خرید می‌کند و خودش هم قیمت‌گذاری می‌کند برای همین اصلاً تمایلی به بالا بردن قیمت‌ها ندارد چون می‌خواهدهزینه‌هایش بالا نرود.

صبور می‌گوید: در برخی تولیدات دارویی که قیمت‌گذاری در دست دولت نیست کیفیت دارو‌ها بالاتر است. تولید‌کننده با در نظر گرفتن مواد به کار رفته و هزینه‌های چرخه تولدی قیمت دارو را تعیین می‌کند.

رئیس انجمن داروسازان گفت: در صورتی که قیمت‌گذاری آزاد شود، دارو با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌ها وجود داشته باشد، بیماران بر اساس کیفیتی که می‌خواهند دارو را خریداری می‌کنند.

او با اعلام اینکه اکثریت دارو‌ها قیمت دستوری دارند گفت: اکثریت داروها با قیمت دستوری تولید می‌شوند، فقط دارو‌هایی که در نسخه نوشته نمی‌شوند قیمت دستوری ندارند و با کیفیت خوبی تولید می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • امید

      دلار دولتی که شرکت های دارویی میگیرند پس کجا لحاظ می شود مستقیم در جیب تولیدکنندگان صنعت دارو همراه صنعت خودرو را پیش گرفته است

    • ناشناس

      اینهم داره بهونه می آره گرانتر کنند مگه با گران شدن دارو کیفیت آن را تغییر می دهند ؟ امان از اینگونه آدمهای طماع، مثل نان که هر دفعه که گرانتر می کنند می گویند می خواهیم بهترش کنیم ولی هر دفعه بدتر و کوچک تر می شود

    • ناشناس

      والا همچین ارزون هم نیست. مکملها قیمتشون با نمونه خاری یکیه ولی بی کیفیت و بی تاثیرن. اینام مثل خودروسازها شدن

    • ناشناس

      همین طور هر دفعه بی کیفیتر از قبل

    • رضا نوید

      خیلی بیخود افتضاح ایران ازهمه کشورها عقب افتاده هست حتی ازعراق

    • ناشناس

      پس معلومه به خاطر پول انسانیت را زیر پا گذاشته ای.

    • ناشناس

      این نتیجه تحریم که میگن اثر نداره بیچاره ما که بیمار خاص داشتیم داروی داخلی رو به قیمت داروی خارجی میفروختن و در پایان این اثرات دارو بود که بیمارو از بین میبرد نه خود بیماری.اینا کاسبان تحریم هستن

    • ناشناس

      این قرصهای فشار خون داخل را هر چی میخوریم فشارمون پایین نمیاد

    • ناشناس

      دایی دیگه خودمونیم،مگه داروی خارجی غیرتقلبی گیرمیاد،من ۵۰سالمه داروی ایرانی مصرف میکنم تاحالاهم نمردم،اگه تاچندماه دیگه دراثر صادرات نایاب نشه

    • ناشناس

      به دکتر گفتم زمان شاه وقتی امپی سیلین مصرف می‌کردیم مدفوع بوی خاصی داشت یا ب ۱۲ امپول می‌زدیم مزه خاصی در دهان حس می‌کردیم گفت در حال حاضر ما دارو ایرانی روتجویزمیکنیم ولی نمیدانیم کفیت دارد یا نه

    • ناشناس

      والا یه ضدآفتاب ایرانی خوب الان 500-600تومنه. کجاش ارزونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      بله ایران همه دارو رودرست می‌کنه ولی اثری بر بیماری ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج