قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۸۰۹۴
۵۴۳۶
۵۴۳۶
پ

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

بعد از ظهر امروز خبر عجیبی منتشر شد و برخی رسانه‌ها از پلمب ​موسسه گوته زیر نظر سفارت آلمان در تهران خبر دادند.

برترین‌ها: بعد از ظهر امروز خبر عجیبی منتشر شد و برخی رسانه‌ها از پلمب ​موسسه گوته زیر نظر سفارت آلمان در تهران خبر دادند. 

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

همچنین خبرگزاری میزان تصاویری منتشر کرد و نوشت: دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

علاوه بر این گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.

درباره موسسه گوته دیباجی

مؤسسه آموزش زبان آلمانی که در سال 1995 توسط سفارت جمهوری فدرال آلمان در ایران تأسیس گردید، در شمار مراکز پیشرو جهت فراگیری زبان آلمانی قرار دارد. مؤسسه آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان دوره‌های مختلف در سطوح A1 تا C2 ارائه و آزمون‌های رسمی و بین‌المللی مؤسسه گوته را برگزار می‌کند. این مؤسسه با برگزاری دوره‌های آموزش مدرسین تلاش دارد موجبات بهبود کیفیت تدریس زبان آلمانی را در ایران فراهم آورد.

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

بعد از انتشار این تصاویر کانال تلگرامی موسسه گوته نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زبان آموزان گرامی، به اطلاع می‌رسانیم، ساختمان قلهک و دیباجی تعطیل می‌باشد. (کلیه کلاس‌ها اعم از حضوری و آنلاین برگزار نخواهند شد).

هنوز دلیل رسمی برای تعطیلی این موسسه فرهنگی اعلام نشده است.

گفته می‌شود این اقدام متقابل برای بستن مراکز فرهنگی و اسلامی ایران در آلمان است.

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

تشدید تنش‌ها میان ایران و آلمان 

گفتنی است، رسانه‌های آلمان روز چهارشنبه ۳ مرداد اعلام کردند که نیروهای پلیس این کشور به «مرکز اسلامی هامبورگIZH» حمله کردند و هم‌زمان وزارت کشور آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرکز اسلامی و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شد که «این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی» را دنبال می‌کند.

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.

مرکز اسلامی هامبورگ از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد.

وزارت خارجه آلمان سفیر ایران را احضار کرد

ساعتی پس از انتشار این خبر وزارت خارجه آلمان سفیر تهران در این کشور را احضار کرد و افزود: ما نحوه برخورد مسئولان ایرانی با یک موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران را محکوم می‌کنیم.

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

تکذیب وقوع درگیری هنگام پلمب این مراکز در تهران

در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری مأموران یگان ویژه با کارکنان مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران، خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که نه‌تنها مأموران یگان ویژه در مأموریت تعطیلی این مراکز غیرقانونی نقشی نداشته‌اند که اساسا هیچ درگیری و ضرب و شتمی هنگام پلمب این مراکز رخ نداده است.

پلمب گوته ضربه به روابط ایران و آلمان است

این اتفاق واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و سید حسین موسویان دیپلمات، مذاکره‌کنندهٔ ارشد هسته‌ای سابق و سفیر پیشین ایران در آلمان نیز در واکنش به این ماجرا نوشت: از شنیدن اخباری همچون پلمپ شدن مرکز اسلامی هامبورگ و دفاتر گوته در تهران و مشاهده سیر قهقرایی در روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان؛ عمیقا متاسفم.

در اوائل ماموریتم به آلمان (۱۳۶۹-۱۳۷۷) تلاش زیادی کردم تا بین دو دولت توافق شد که موسسه گوته در ایران بازگشایی و متقابلا مرکز جدیدی بنام «موسسه حافظ» در آلمان تاسیس شود تا آموزش زبان فارسی و آلمانی و آشنایی متقابل دو ملت با ادبیات و فرهنگ یکدیگر  گسترش یابد. 

دیروز در کوچه‌های قلهک، آلمانی به لکنت افتاد

موسسه گوته بازگشایی شد. دولت ایران ملک بسیار با ارزش و مناسبی در شهر کلن آلمان داشت که به نام «خانه ایران» معروف بود و برای خدمات به مجروحین شیمیایی دوران جنگ عراق علیه ایران استفاده می‌شد. 

دولت آلمان موافق بود که «موسسه حافظ» در «خانه ایران» راه اندازی شود اما متاسفانه علیرغم پیگیریهای مکرر، دولت ایران بودجه راه اندازی «موسسه حافظ» را نداشت. 

منتهی با راه اندازی «کمیسیون مشترک فرهنگی دو گشور»،  «انجمن دوستی ایران و آلمان»، تقویت و گسترش مدارس ایرانی در آلمان، تقویت کرسیهای ایرانشناسی و زبان فارسی در دانشگاههای آلمان، برگزاری فستیوال بزرگ هنری و فرهنگی ایران در دوسلدورف و……. همان مسیر را ادامه دادیم تا جایی که بزرگان ادبیات ایران همچون بزرگ علوی و ذبیح الله صفا و سایر اساتید برجسته ادبیات ایران که مقیم آلمان بودند، نیز وارد گود همکاری و فعالیت شدند. 

امیدوارم که با تلاش‌های  دیپلماتیک، برلین و تهران بتوانند مسیر فعلی قهر و دشمنی در روابط را بسمت دوستی و همکاری هدایت کنند. دولت جدید آقای پزشکیان یک فرصت مناسب است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج