قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۳۳۴۹
۳ نظر
۱۹۳۱۳۷
۳ نظر
۱۹۳۱۳۷
پ

ایران برای روسیه و آذربایجان خط و نشان کشید

معاون وزیر خارجه در مجمع گفت وگوی ایروان تاکید کرد، ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرت‌های خارجی مخالف است.

ایرنا: معاون وزیر خارجه در مجمع گفت وگوی ایروان تاکید کرد، ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرت‌های خارجی مخالف است.

ایران برای روسیه و آذربایجان خط و نشان کشید

هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مجمع گفت وگوی ایروان که روزهای سه شنبه ۲۰ و چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در ایروان برگزار شد، شرکت کرد.

محمدحسن شیخ الاسلامی معاون وزیر خارجه و رئیس مرکز مطالعات در نشست ویژه بعد از افتتاحیه این فروم که با حضور وزیر خارجه ارمنستان، معاون وزیر خارجه گرجستان، وزیر خارجه لوکزامبورگ و رئیس جمهور سابق لیتوانی برگزار شد، ضمن ارائه تبیینی درباره تغییرات در نظم جهانی و پیامدهای جهانی و منطقه ای آن، با اشاره به اهمیت منطقه قفقاز جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران و نقش سنتی ثبات ساز ایران در این منطقه، ضمن استقبال از گفت وگوهای صلح میان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ابراز امیدواری برای امضای توافق صلح در اولین زمان ممکن، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتقاد به رفع انسدادها در مسیرهای عبور و مرور تجاری و مردمی، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه پای می فشرد و با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرتهای خارجی مخالف است.

وی همچنین مرز ایران و ارمنستان را مرز دوستی، صلح و زندگی دانست و بر سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم مبنی بر توسعه همه جانبه همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد.

شیخ الاسلامی که برای شرکت در مجمع گفت وگوی ایروان به ارمنستان سفر کرده، در نشست ویژه این مجمع، طی سخنانی مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه قفقاز جنوبی را تبیین کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • Sobhan.brahman

      احسنت عالی

    • ناشناس

      روسیه را بندازین دور برید با آمریکا مذاکره کنید اگه باغرب همراه بودین الان بمب اتم داشتیم مردم فقیر نبودن نیروگاه‌های اتمی کارمیکردن روسیه ایران رامسخره کرده اصلا ایران رامستعمره میدونه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا👌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج