در محیط کار این طوری بپوشید بهتر است!
هیچ چیزی بدتر از پوشیدن لباسی نیست که سایز شما نباشد، مطمئن شوید که پیراهنتان کاملا اندازه شماست و به خوبی عیوب و کاستی های اندام شما را می پوشاند.
درست است که قضاوت از روی ظاهر افراد چندان کار درست و اصولی نیست، ولی این را بدانید که مدیر و همکاران شما برای آشنایی با شما درب ورودی جز ظاهرتان نمی شناسند.
این مقاله شما را با قوانین مد در محیط کار و صعود از نردبان موفقیت آشنا می کند تا با ظاهری مورد اطمینان و کارآمد در محیط کارتان ظاهر شوید.
*قانون اول: ورود به یک بخش تازه نیاز به پوشش متفاوت دارد
اگر شما مشتاق هستید مدیر اجرایی یک کمپانی شوید درحالی که هر روز با صندل های جلو باز سر کار می روید، بهتر است این پوشش را فراموش کنید. باید در سبک لباس پوشیدنتان تغییراتی اساسی ایجاد کنید. باید خودتان را آماده کنید تا اگر به همراه رئیستان با یک مشتری مهم در بیرون از شرکت قرار ملاقات دارید، ظاهر مناسب داشته باشید.
*قانون دوم: چسبیدن به عرف
اینکه کدام سبک پوشش برای محل کار شما مناسب است، یک الگوی از پیش تعیین شده نیست، بلکه بسیار به شکل سازمانی آنجا بستگی دارد؛ ممکن است محل کار شما شرکت بورس یا یک برند با قدمت چندین ساله باشد که مدیران آن پیرمردهایی هستند که ظاهرا آراسته و پوشیدن کت و شلوار رسمی شما را به هر چیزی ترجیح می دهند، اما اگر در یک شرکت نوپا با محیطی دوستانه مشغول به کار هستید می توانید از لباس های اسپرت و راحت استفاده کنید، اما به شدت از شلختگی خودداری کنید.
*قانون سوم: برداشت اول
در پست جدیدتان ممکن است شما نگران پذیرفته و جدی گرفته شدنتان توسط همکارانتان باشید. ممکن است شما برای این مقام بیش از اندازه جوان و خام یا پیر و خسته باشید. اگر می خواهید ادراک دیگران را تغییر دهید انتخاب درست سبک لباستان اولین قدم است. اگر فکر می کنید خیلی جوان هستید سعی کنید مطابق یک فرد بالغ لباس بپوشید؛ کت و شلوار، رنگ هایی با تن های گرم، لوازم جانبی رسمی و مدل موهای کوتاه و کلاسیک.
از طرفی اگر فکر می کنید کمی مسن به نظر می رسید با تغییر مدل مویتان کمی نزدیک به مد روز شروع کنید؛ کت های اسپرت را انتخاب کنید و اگر عینکتان خیلی قدیمی شده زمانش رسیده که با یک مدل به روز جایگزین شود.
*قانون چهارم: سادگی
تنها زیورآلاتی که مجاز به استفاده از آنها هستید، ساعت مچی و حلقه ازدواجتان است.
*قانون پنجم: رنگ ها شما را مطمئن می کنند
شما می توانید هر رنیگ را برای پیراهتان در محل کار انتخاب کنید، به شرط آنکه زرق و برق دار و عجیب و غریب نباشند. سرمایه گذاری روی رنگ های رسمی مانند سفید، مشکی، کبود و... بی خطر تر هستند.
*قانون ششم: این یک تناسب ایده آل است
هیچ چیزی بدتر از پوشیدن لباسی نیست که سایز شما نباشد، اطمینان حاصل کنید پیراهنتان کاملا فیت شماست و به خوبی عیوب و کاستی های اندام شما را می پوشاند. حتما قبل از انتخاب نوع کت یا پیراهنتان از خیاط یا کسی که بتواند شما را راهنمایی کند سوال کنید. شاید ایده او برای اندام شما متناسب تر باشد.
*قانون هفتم: شمارش معکوس نظافت
مهم نیست لباس شما چقدر گران قیمت باشد یا چقدر شما را خوش فرم و جذاب نشان دهدف اگر به خوبی نظافت و پیرایشتان را رعایت نکرده باشید. باید حداقل هر دو ماه یک بار بسته به رشد موهایتان به آرایشگاه سر بزنید، هر روز صبح دوش بگیرید و موهایتان را مرتب کنید، هفته ای یک بار ناخن هایتان را کوتاه کنید، مراقب باشید تکه های غذا در لا به لای دندان هایتان گیر نکرده باشد، اگر لازم است نخ دندان همراهتان داشته باشید، حتما از دئودورانت مخصوص بدن و زیر بغل استفاده کنید. انتخاب یک ادوکلن خوشبو و شیک نشانه خوش سلیقه بودن شماست.
*قانون هشتم: نکات از قلم افتاده
همیشه جوراب تیره رنگ بپوشید، کفش هایتان را برق بیندازید، جیب های کت و شلوارتان را خالی نگه دارید، کیف دستی خود را مثل یک ساک پر نکنید، در ملاقات ها آدامس نجوید و روی میزتان را با پوست تخمه آرایش ندهید.
نظر کاربران
همش در مورد آقایان بود خانم ها چی؟
پاسخ ها
آخه خانوما خودشون می دونن چی بپوشن و چیکارکنن بهتره
تازه اين همه مدل پوشيدن وراه رفتن و...براي مردا ميگن ولي باز آخرش گندميزنه .بازم دست مريزا به خانم ها