Apple ارزشمندترین برند جهان شد
Apple برای رسیدن به جایگاه با ارزش ترین برند در جهان ،گوگل را پشت سر گذاشته و ارزش این برند با توجه به جدید ترین رده بندی منتشر شده در روز دوشنبه، بیش از ۱۵۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
به نقل از سایت Financial Times، در چهار سال گذشته، در تحقیقات انجام شده توسط آژانس تحقیقاتی Millward Brown، (یک زیر مجموعه از شرکت تبلیغاتی WPP)، گوگل در فهرست BrandZ Top ۱۰۰، دررتبه اول با ارزش ترین برند ها در جهان قرار داشته است. این رتبه بندی همه برند ها از خودرو سازها گرفته تا تولید کننده های لباس، بانک ها وشرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطات راه دور را در بر می گیرد.
با توجه به موفقیت تبلت آیپد و موبایل آیفون - در میان مشتریان و هم چنین شرکت ها - ارزش برند Apple در سال گذشته افزایش یافته و از موتور های جستجوگر اینترنتی نیز پیشی گرفته است.
از زمان آغاز انتشار رده بندی BrandZ از سال ۲۰۰۶ تا کنون ارزش برند Apple تا ۱۳۷ میلیارد دلار یا ۸۶۰ درصد افزایش یافته است. ارزش برند در مقایسه با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد دلاری Apple در بازار سهام، تقریبا پنج برابر بیشتر از سال ۲۰۰۶ است. سرمایه گذاری گوگل در بازار ۱۷۲ میلیارد دلار می باشد.
BrandZ ،ارزش برند را بر مبنای عوامل متنوعی از قبیل تخمین سهم برند در درآمد زایی آن، ارزیابی سرمایه های نا ملموس، اندازه گیری میزان شناخت مشتری و برآورد پتانسیل رشد محاسبه می کند.
" پیتر والش "، مدیر جهانی BrandZ در Millward Brown، می گوید که موفقیت Apple نه فقط استقبال فراوان مشتریان بلکه مفید بودن آن از دیدگاه شرکت ها را نیز منعکس خواهد کرد. Apple هم چنین در رقابت با برند های لوکس موفق بوده و با ارائه محصولات گران تر در همین حال بر اشتیاق مشتریان نیز افزوده است.
در این رتبه بندی شرکت های ارائه دهنده تکنولوژی بر دیگران تسلط یافته و 6 نام از 10 شرکت برتر توسط Apple، گوگل، IBM، مایکروسافت، AT&T و China Mobile به تصرف در آمده است.
منبع : MBAnews.ir
نظر کاربران
سلام برند اپل حرف نداره