۱۳۲۲۵۹۷
۱۱۱ نظر
۱۹۳۴۸۷
۱۱۱ نظر
۱۹۳۴۸۷
پ

۱۴ عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

این مقاله قرار است سپاسی باشد از همه پدرانی که برخلاف آن تصویر کلیشه‌ای که همواره پدر را عصبانی و کمربند به دست تصویر می‌کند، تا آخرین نفس‌هایشان پناهگاهی هستند برای فرزندانشان.

برترین‌ها _ مهسا شفیعی: این مقاله قرار است سپاسی باشد از همه پدرانی که برخلاف آن تصویر کلیشه‌ای که همواره پدر را عصبانی و کمربند به دست تصویر می‌کند، تا آخرین نفس‌هایشان پناهگاهی هستند برای فرزندانشان.

اگر خاطرتان باشد چندوقت پیش مشابه این مقاله را درباره مادرها نوشتیم و حالا نوبتی هم باشد نوبت پدرهاست. هرچند تمام پدرهای این مقاله به قول خودمان خارجی هستند اما مخاطب اصلی این مقاله پدرهای ایرانی هستند که در بدترین شرایط اقتصادی و عجیب و غریب‌ترین وضعیت اجتماعی به قول قدیمی‌ها سایه‌ای هستند بر سر خانواده تا مبادا پوست ظریف بچه‌هایشان اندکی آفتاب‌سوخته شود، قهرمان‌هایی فداکار که عمدتا حتی انتظار دریافت یک تشکر خشک و خالی را هم ندارند.

در نهایت مانند مقاله قبلی باید بگویم این مقاله را هم مخاطبانی بهتر خواهند فهمید که پدرشان دیگر در قید حیات نیست. برای آرامش دلِ این مخاطبان باید یادآوری کرد همین که مطالعه چنین مقاله‌ای شما را به یاد پدرتان می‌اندازد یعنی از آن دسته انسان‌های خوشبختی بوده‌اید(مانند من) که طعم داشتن یک پدر فوق‌العاده را چشیده‌اند.

بابا قهرمانه یا پدری که کلیه‌اش را به پسر پنج ساله‌اش اهدا کرد

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند


جز بابا کی این‌طوری نگات می‌کنه؟

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

پست کننده این عکس توضیح داده که مشغول ادیت کردن عکس‌ها بوده و مطابق معمول قصد داشته پدرِ کودک را از تصویر حذف کند اما وقتی چشمش به نگاه غرق لذت و محبت پدر به دخترش افتاده تصمیمش عوض شده است.


باباها به ندرت اشک می‌ریزند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"برادر من اولین نفری در خانواده به حساب می‌آید که با مدرک مستر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به همین دلیل پدرم نمی‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد."


پدر همیشه پس از تو به خواب می‌رود

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"این عکس را از پدرم زمانی گرفتم که به خاطر مراقبت 24 ساعته از برادرِ بیمارم، پس از به خواب رفتنِ او تقریبا از خستگی بیهوش شده بود."


پدر بودن یک نسبت نیست یک آیین است

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

این خبر را پیش‌تر هم در برترین‌ها کار کرده‌ایم اما حیفم آمد باز به آن اشاره‌ای نکنم. داستان از این قرار است که مقامات یک مدرسه راهنمایی در دالاس آمریکا تصمیم می‌گیرند برنامه‌ای تحت عنوان "صبحانه با پدر" برگزار کنند. مقامات این مدرسه متوجه می‌شوند حدودا 50 دانش‌آموز این مدرسه نه تنها دسترسی به پدرشان ندارند بلکه اساسا مردی در اطرافشان نیست که بتواند برای آن‌ها نقش پدر را بازی کند. مقامات این مدرسه در حرکتی ابتکاری در فیسبوک پستی منتشر کردند و از داوطلبانِ علاقمند به ایفای چنین نقشی، خواستند در روز مشخصی در آمفی تئاتر این مدرسه حاضر شوند. در میان تعجب مسئولان ناامید این مدرسه، در زمان مقرر بیش از 600 پدر تقریبا از هر طبقه اجتماعی، نژاد و پیشینه‌ای در سالن این مدرسه حاضر شدند و ابراز آمادگی کردند که تا حد امکان جای خالی پدر را برای این بچه‌ها پر کنند.


پدرها و پول توجیبی دادنی که هیچ‌وقت قطع نمی‌شود

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"همان‌طور که بسیاری از دنبال کنندگانم می‌دانند پدرِ من معلول ذهنی و جسمی است و با بالاتر رفتن سنش دیگر توان کار کردن ندارد و درنتیجه دیگر درآمدی هم ندارد.""حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید همین پدر هر روز پولِ خردهای تهِ جیبش را در بطری قرصش جمع می‌کند تا بتواند آخر ماه به منِ شاغل و حقوق‌بگیر به عنوان پول قهوه، پول توجیبی بدهد."


پدربزرگ و نوه

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

به خاطر شرایط کرونا، این اولین باری است که پدر من نوه‌اش را از نزدیک می‌بیند و او را در آغوش می‌گیرد. به جرئت می‌توانم بگویم هیچ‌گاه پدرم را به این خوشحالی ندیده بودم."


پدربزرگ باابهت، وقتی نوه‌هایش را می‌بیند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند


پدر یعنی پناه دختر یا پدرهایی که برای حرف مردم سرِ دخترشان را نمی‌برند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

صاحب این دست در کنار این تصویر توضیح داده که دارای دو دخترِ تقریبا 10 ساله است. او توضیح داده که می‌داند با بالاتر رفتن سن دخترانش ممکن است مسائلی برای آن‌ها پیش بیاید که رویشان نشود با او در میان بگذارند و مهمتر از آن در چاله‌هایی بیفتند و به خاطر ترس از عصبانیت و واکنش پدر، آن چاله به چاهی عمیق و بی‌بازگشت تبدیل شود. این پدر ادامه داده که در نهایت برای حل این مسئله که حسابی ذهنش را مشغول کرده بوده به راه‌حلی رسیده و این راه‌حل تحویل این برگه به دخترانش است. متن برگه:"اگر از گفتن مسئله‌ای به من وحشت داری، فقط این یادداشت را به من بده. من عصبانی نخواهم شد، به حرف‌هایت گوش خواهم داد و به تو کمک خواهم کرد تا برای مشکلت راه‌حلی پیدا کنیم."


وقتی دخترت از رنگ صورتی خوشش می‌آید

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند


در این تصویر دو پدر، عاشقانه به فرزندانشان نگاه می‌کنند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند


و البته پدرها ساخته شده‌اند برای خجالت زده کردنِ دختران نوجوانشان

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"پس از آنکه حسابی به ظاهرم رسیدم و به بهترین کادر ممکن برای عکس گرفتن فکر کردم، در لحظه آخر پدرم این‌گونه سعی کرد عکسم را خراب کند و حالا این به محبوب‌ترین عکسم تبدیل شده است."


همه پدرها در این لحظه اشک می‌ریزند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"در آخرین لحظات جلسه عکاسیِ پیش از روز عروسی، عکاس پیشنهاد داد واکنش پدرم به تماشای من در لباس عروس را هم ثبت کند. راستش به خاطر خستگی با بی‌میلی پیشنهادش را پذیرفتم و حالا مهم نیست بار چندم است که این عکس را نگاه می‌کنم، هربار ناخودآگاه اشک می‌ریزم."


و در نهایت به افتخار همه پدرانی که قلبشان پر از احساس بود اما انگار راه ابرازش را یاد نگرفته بودند

14 عکس از فداکارترین پدرهای دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کند

"من این یادداشت را با خط خرچنگ قورباغه‌ام وقتی برای پدرم نوشتم که فقط 8 سال داشتم و راستش را بخواهید پس از دهه‌ها حتی نوشتنش را به خاطر هم نداشتم. در 8 سالگی برای پدرم نوشتم: بابا عزیزترین کسِ من است. بابا باارزش‌ترین انسان دنیاست." "چندوقت پیش و پس از مرگ پدرم برای دسترسی به یک کارت شناسایی سراغ کیف پولش رفتم و فهمیدم بابای مهربانم این برگه را از همان روز تا آخرین نفسش تقریبا همه جا با خود حمل کرده است." 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      فکر نمی‌کنم اینجور باشه

    • اُپِرا

      امیدوارم سلامت و تندرست باشند و هیچوقت خجالت زده خانوادشون نشن

    • ناشناس

      اشک از شاخه فرو ریخت

    • آزادی

      خیلی زیبا بود

    • پدر

      جالب بود

    • مجتبی

      اگر پدرتون زنده هست قدر شو بدونید
      من یک سالم بود پدرم تصادف کرد و فوت شد العان خدارو شکر زندگی و زن بچه دارم خیلی سختی کشیدم تا بزرگ شدم همیشه یک خلا در زندگیم بود بنام بی پدری
      به قول استاد دانشمند بابای آدم تو کما و گوشه بیمارستان باشه اما باشه یه نفسی بزنه کافیه
      یاحق

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چه زیبا نوشتی

      • ناشناس

        واقعا با خواندن این مطلب چقدر اشک ریختم واقعا پدرها خیلی باارزش هستند پدرم مریض هست با هربار دیدنش گریه ام میگیرهقدرشون باید دانست،«پدرم من از تمام دنیا تورا دارم که می‌ارزد به تمام نداشته هایم»

    • میلاد عزیزی

      یک ساله که پدر شدم و تمام وجودم بغض شد وقتی تصاویر رو دیدم
      چون صاحب یک دختر فوق العاده زیبا هستم و وجودش من رو به وجد میاره
      چون حس میکنم یک مرد با داشتن دختر به بالاترین درجه از حس عاطفی میرسه چون باید به همسر و دخترش عشق لطیفی رو هدیه بده

    • ناشناس

      خیلی زیبا بود گریه کردم

    • ناشناس

      😢😢😢😢😢

    • ناشناس

      عالی بود من بغض کردم با دیدن و خوندش

    • ناشناس

      در ایران همیشه قربون صدقه ی زنان رفتن و به مردان مخصوصا پدران هیچ توجهی نکردند.

      پاسخ ها

      • تنها

        این جور نیست هم وطن من یه دخترم هرگز از پدرم محبتی ندیدم خیلی وقته سرخوش نرفتم چند روز پیش خوابش رو دیدم از دستم ناراحت بود

    • .....

      زیبا زیبا زیبا....

    • ناشناس

      آخی چشمام اشکی شد

    • باران

      بااینکه ازدواج کردم ولی دیروز که برا مراسم اومده بودم خونه پورم کمک ، وقتی از خواب بیدارشدم دیدم بابام یه عروسک گذاشته تو بغلم . لذت بخش ترین لحظه دنیا بود برام

    • ناشناس

      عالی بود ،بغض کردم ......پدر بهترین موجود دنیاست بهترین تکیه گاه

    • ناشناس

      این خاطرات واین وفا داری تاریخش گذشته،حالا بچه ها برا ی چند میلیون پول ،آقا ننه هاشون را هم از دم قسط میفروشند وککشون هم نمی کز

    • یکی مثل همه

      واقعا پدر داشتن یعنی پشتوانه داشتن
      من دیدم يوقتا پسرا با باباشون چنان رفاقتی میکنن
      درسته میگن دختر باباییه
      اما پسر و پدر ی چیز دیگس...

    • آره والله پدر خوب خوب است مثل آب
      نه اون پدر که مثل خروس فقط تولید مثل میکند

    • ناشناس

      جالبه هروقت همچین تصویری میبینم اشک ازچشمام جاری میشه ولی حقیقتا من هیچ وقت پدر خوبی نداشتم حس داشتن پدر خوب برام قابل درک نیست، واقعا داشتن پدر ومادر خدب هم مثل اولاد ادم خوب وبد داره وهمه نمیتونن خوبشو فقط داشته باشن نثلا من هیچ وقت دوست نداشتم باشه از یس که اذیتمون کرده بود روحش شاد من که بخشیدمش خدا رو نمیدونم

    • روح اله اباذری

      خیلی سال پیش تو یه مجله موندم مثل یک مرد مرده بود داستان از این قرار بود او کارمند ساده یک اداره بود و پس از ۲۵ سال توانست با حقوق که از بازنشستگی گرفته بود پس از سالها خانه های کوچک بخرد برای فرزندانش تا سرپناهی باشد و اجاره نشینی نجات یافتند متاسفانه هر دو کلیه اش را از دست داد و هنگامی که به بیمارستان مراجعه کرد به به او گفتند ۲۵ میلیون هزینه کلیه می شود و تنها ۴ ش فروش خانه بود ولی با خود فکر می کرد که بچه هایم بعد بعد از سالها طعم خوش خانه صاحب خانگی را کشیدن و خوشحالم از این قرار و او به گوشه ای از شهر و رفت و در همانجا مرد به نظر من فداکار ترین پدر بود هر که بود خدایش بیامرزد و روحش شاد

    • مسی

      ای خدا پشت فرمون اتوبوس از بس گریه کردم که مسافرا همه اومدن جلو پیشم گفتن مشکلی پیش اومده اقای راننده.؟
      مرسی از برترینها خیــــــلی تاثیرگذاربود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پشت فرمون با گوشی بازی میکنی ؟

      • ناشناس

        آقا به خودت. حم نمی کنی به مسافرها رحم کن آنها خیلی هایشان پدرند.

    • ناشناس

      سلام حیف که چند ماهه پدرم دیگه نیست تا دست و پاشو ببوسم...
      اخ پدر کم حوصله من

      پاسخ ها

      • ناشناس

        من هفت سال میشه پدرم ندیدم و بغلش نکردم...

      • ناشناس

        من هفت سال میشه پدرم ندیدم و بغلش نکردم....دلم براش تنگ شده...از وقتی که از دنیا رفته من ذهنم همیشه درگیر چیزای خیلی بده..:(

    • ناشناس

      پدر نداشته باشی یعنی پشییبان نداری فدای هرچه پدر خوبه

    • در غربت

      دلم برای پدرم تنگ شد.

    • بدون نام

      الهی هیچ پدری شرمنده بچش نشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        الهی آمین

    • معلم

      پدرم دیگر نیست وقتی بود مثل یک کوه پشتم ایستاده بود ومن چقدرراحت وبی دغدغه بهش تکیه داده بودم وقتی رفت تازه معنای کوه و تکیه وبی پناهی را فهمیدم

    • لاکپشت آبی

      من نه از پدرم نه از شوهرم خیری ندیدم

      پاسخ ها

      • مرتضی

        این بده

    • احسان

      من یه دختر دارم چهارسال سن داره این وروجک شده تمام دنیای من.در حدی که خانومم از حسودی بعضی وقتا باهام قهر میکنه خخخ مثلا پارسال حقوق برج۱۲بعلاوه عیدی رو برا دخترم دادم یه گردنبند خانومم با این که گردنبند داشت حسوووودی میکرد خخخخخ

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو دیگه دخترپرستی باید عشق اولت همسرت باشه اگر دخترت را دوست داری اول باید مادرش را غرق عشق کنی

    • ناشناس

      لایک

    • ناشناس

      اگه پدرها با دخترانشان راحت باشند هیچ وقت دخترانشان سمت مرد غریبه کشیده نمیشن

    • ناشناس

      فوق العاده زیبا.😭😭😭
      خدا پدرهای روی زمین رو حفظ کنه.
      روح پدرهای آسمانی شاد.

    • ناشناس

      من که نه از پدر نه مادر خیری ندیدم ولی سعی میکنم پدر خوبی برای فرزندانم باشم

    • مهدی رهنما از قوچان

      نزدیک ۳۵سال سایه پدر بالای سرم بود اما حالا....
      اگه هنوز پدراتون زندن روی سرتون بزارید.
      منکه خیلی پشیمونم و کاری از دستم برنمیاد جز تقاضای بخشش
      حیف....

    • ناشناس

      وقتی که خواستم ازدواج کنم پدرم به رحمت خدا رفته بود خیلی دلم شکسته بود پدرم آرزود اشت عروس شدنم رو ببینه اما نبود کنارم خانواده همسرم به من بی احترامی کردن چند برابر بیشتر دلم شکست با خودم گفتم کاش بابا بود اگه بود این ناراحتی برام بوجود نمیومد

    • امیرمسعود

      بنام پدر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        منم پدر ندارم🤧🤧🤧🤧

    • ناشناس

      بی منت ؛ روزی ۱۶ ساعت ؛ گرمای ۴۰ درجه ، به عشق دخترکم

      پاسخ ها

      • زهرا

        این بهترین کامنت این تاپیک بود. :)

      • ناشناس

        خدا براتون حفظش کنه
        سایه تون مستدام

      • ناشناس

        پدرِ نمونه 😇عکس شما جاش خالیه اون بالا👏

    • کرمانشاه

      روح پدرتون شاد🖤

    • toto

      روحش شاد

    • محمد

      خیلی زیبا بود لایک داری

    • تنها

      من که هیچ وقت از شوهر و پدرم روز خوش ندیدم خوش به حال دخترایی که پدر و همسر مهربانی دارن😣😣😢😢

    • ناشناس

      والا پدر من. برام آره هم خورد نمیکنه فقط شوهرم داد و گفت دیگه برنگرد اینجا نون خور اضافه نمیخوام

    • ناشناس

      اخریش اشکمو دراورد

    • زهرا

      خیلی زیبا بود همینجور که میخوندم اشک می‌ریختم 😭به یاد تمام پدران آسمانی

    • سام

      غیرت بی مانند پدر سایبان نهالش شد مغرور هستم به داشتنش و سایبان امروزش خواهم شد پدرم دوستت دارم ❤

    • پدر آسمانی ام

      دلم برا بابام تنگ شد بیست ساله که ندارمش

    • شاهین

      خوش به حال اونهایی‌ که طعم و لذت پدر داشتن رو چشیدن. تو هیچ چیز حسود نبودم و نیستم. ولی این عکس ها رو دیدم بغض گلوم‌ رو گرفت و تو این سن اشک ریختم. حسودیم شد. قربون هرچی پدر ‌ .لطفا قدر پدر هاتون‌ رو بدونید. پدر من نبود که قدرشو‌ بدونم.

    • ناشناس

      خیلی عالی خدا حفظکنه همه پدرها رو ورحمت کنه پدران آسمانی رو.
      خوشبختانه پدرمن درقید حیات هستن وسالمند ولی دوست دارم تاهستن بهش خدمت کنم

    • کیانا

      بسیار زیبا و عالی

    • الهام

      خوشا بحالتون. خوشا و خوشا. من که خیری ندیدم و شانس نداشتم.

    • ناشناس

      و به وسعت تمام دنیا دوستت دارم عشق من بابایی

    • ت

      از پدر ایرانی هم مینوشتی ک سر دخترشو میبره مینوشتی ک بچشو قربانی اعتیادش میکنه مینوشتی ک فقط بچه درست میکنه وول میکنه به حال خودشون و...... همه از پدرای غیر ایرانی بود ک ما همیشه میگیم احساس ندارن و بی حساسترین آدما هستن، اینا احساسشون و عاطیشون از ایرانیا ک ادای آدمای مهربون و دلسوز و احساسی دارن خیلی خیلی بیشتره واقعی تره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو یک آدم افسرده و سمی هستی

    • فاطمه

      من که نه پدرمهربونی دارم نه مادرمهربونی خیلی خسته ام از دنیا ازدواج کردم گفتم مردم پشتم بشه نه شدآیینه دغم نا مهربون سنگدل نمی دونم چرادسرنوشت منداینطوریه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جدا شود روی پای خودت بایست خودت به خودت مهربانی کن مگر مجبوری؟

    • لیلا

      پدرها عشق اول و آخر دخترها هستند....

    • عسل

      ...سلام بر همه...نمیدونم چقدر معنای زندگی رو‌ متوجه اید؟؟ اما بدونید که صرفا هرکسی رو با خصوصیات انسانی و اخلاقی بسانجید نه به پدر بودن و مادر بود....پدر شدن و مادر شدن یک روند بیولوژیکی هست......اما خصایص انسانی داستانش جداست....هر انسانی رو باید در موقعیت خودش بسنجید...همانطور که خدا ، ایوب رو توسط شیطان تست کرد....


      خیلی ها هستن پدر بیولوژیکی نیستن...پدر خوانده ان..اما از صدهزار پدر به درستی عدالت رو در مورد انسانی برقرار میکنن..

    • ناشناس

      خوش به حال اونایی که پدر مهربون دارند ،پدر من توی سینش به جای قلب سنگ داره،منم بعد از خوندن این مقاله مثل شماها گریه ام گرفت ولی نه مثل شما به خاطر یاد پدرای خوبتون،بلکه به خاطر نداشتن همچین پدری مثل بقیه ،،،روی مال وثروت فراوونش خوابیده بعد من بیست ساله که مستاجر مردمم ،کمرم زیر بار مستاجری با سه تا بچه خم شده ولی حاضر نیست کمک کنه،دارم با بغض اینا رو مینوسم،الان برای رهن خونه ۴۰ تومن کم دارم حاصر نشد بهم بده ،،چقدر ازخدا مرگمو میخوام،،،نمیدونم چکار کنم ،

      پاسخ ها

      • ناشناس

        از خدا بخواه اینقدر به زندگیت وسعت بده که محتاج هیچکس نباشی حتی پدرت

    • ناشناس

      ما که طعم پدر خوب داشتن رو نچشیدیم ولی خوش بحال اونی که داره:)

    • آخرین سنگر سکوته

      همه پدرها مدر نیستن
      و خوشحالم از اینکه پدرم دیگر نیست
      خودم پدرم ۳۶سالمه پسر ۱۰ساله ای دارم که نفسم بنده نفسشه که مادرش ۶سال پیش ترکش کرد رفت
      تنها چیزی که از پدرم بیاد دارم تحقیر کردنم توی جمع و کتک و غیر... من همه کار میکنم که پسرم همچین حسی نسبت به من نداشته باشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آفرین ب تو ک بچتو ترک نکردی.

    • ناشناس

      کاش تابودی بهت میگفتم دوستت داااااارم آقاجان قشنگم

    • من

      پدر یعنی دنیا واقعا تاثیر گذار بود دوست داشتم ممنون ازتون

    • زیبا

      پدری خوبه که تفاوت بین دختر و پسر نگذاره. پدر من فقط و فقط پسرهاش را دوست داره و دختر براش ارزشی ندارن. هم پدر و هم مادرم! به خدا سپردمشون چون تو زندگیم خیلی بهم آسیب زدن....

    • بینام

      جالب بود

    • بینام

      خیلی جالب بود

    • منا

      آیا میدانستید مرد سی سال به بچه پنج ساله نمیتونه کلیه بده؟

    • ناشناس

      تنها کسی که بی منت بهم محبت کرد نون و آب داد بزرگم کرد بدون منت منو خونش راه داد وقتی عروسم کرد لحظه لحظه زندگیش برام طلب عاقبت بخیری کرد فقط پدرم عزیزم بود...
      دلم برات تنگه تو هیچ وقت برای من تکرار نمی‌شوی...
      پدر برای دختر یعنی عشق محبت تکیه گاه اضطراب دلشوره...

    • امین

      تا وقتی خودت پدر بودن رو تجربه نکنی هیچوقت معنی "پدر" رو به درستی درک نمیکنی! متاسفانه پدرم قبل از اینکه پدر بشم از دنیا رفت و در زمان حیاتش نتونستم آنگونه که شایسته است قدردان زحماتش باشم. روحش شاد

    • ناشناس

      ما فرزندان شهدا که در شکم مادر یا چند ماهگی پدر از دست دادیم و معنای پدر رو اصلا درک نمیکنیم ، باشد که در اون دنیا برامون پدری کنند.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خداوند اجر دنیا و آخرت به شما و پدر و مادر عزیزتان بدهد آمین

    • آرام

      بسیار زیبا ودل نشین.قدر پدر ومادرتون بدونید قبل از اینکه آسمانی بشن.

    • ناشناس

      خیلی زیبا بود ..هفته اول تیرماه مصادفه با سالگرد فوت نازنین پدرم...دوسال شد که چه غافلگیرانه وغریبانه پرکشید😥😥

    • سارا



      جوونم فدای پدره پیرو کارگرم فدای خستگیاش جوونم فدای پدرو مادرم و بچه هام

    • خیری

      دلم برای پدر آسمانیم تنگ شد روح همه پدران رفته شاد ،قدرشون رو بدونید هیچ تکیه گاهی محکمتر از پدر نیست ،کاش زنده بود و بهش میگفتم چقدررر دوستت دارم و بهت تا ابد افتخار میکنم کاش بیشتر باهاش وقت میگذروندم

    • سحر

      والا ما که از بابا خیری ندیدیم.ازبس خسیس و ترسو بود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سعی کن خودت اینطور نباشی حتی اگر همین یک درس را از او گرفته باشی کافیه

    • ناشناس

      واقعا با دیدن این عکس ها .نداشتن پدر رو بیشتر از گزشته احساس کردم...با اینکه پدرم زنده هم که بود خیلی احساس مسولیت در قبال ۵ تا فرزندانش نداشت و همیشه در حال مصرف مواد مخدر و ...بود و اکثرا سر همین رفتارهای ناهنجار بیکار بود و زندگیه فقیرانه و تلخی داشتیم ولی با این وجود گاهی نصیحتش میکردم .گاهی دلم براش میسوخت .چون خیلی هم مریض میشد و از دوریش گریه میکردم.ولی چه فایده وقتی هم برمیگشت خونه باز روز از نو ر زی از نو تااینکه سر همون مصرف مواد مخدر مجبور شدیم جایی برای ترک بره و مدتی بود که دیگه نمیدیمش و تا حدودیرخونه ارامش برقرار شده بود..دردناک تر اینکه همونجا ایست قلبی کرد و فوت کرد و دیدارمون افتاد به قیامت ..حالا نمیدونم پدرم باید مارو حلال کنه که به اجبار از خونه رفته بود یا ما باید حلالش کنیم برای تمام اذیتها و دعواها و ناراحتی ها و مستی ها و کشمکش هایی که توی خونه پدرم و مادرم و ما بچه ها داشتیم..جز آه و گریه کردن و حسرت چیزی برام نمونده.حسرت داشتن پدر ...ای کاش زنده بود ..و کمکش میکردم که اصلاح بشه..افسوس برای همه چیز ۱۳ سال دیر شده.و دیگه نیست ..افسوس

    • ناشناس

      خدا رو شکر که قدر دختر رو میدونید دختر پناه والدین هست

    • فریاد

      سلام
      پدر هرچقدر خوب باشد کافیه که مادر جلو فرزندانش با بی احترامی رفتار کند
      البته که هیچ پدری نیست که خوشبختی خانواده اش را نخواهد فرزندان تا زمانی که کودک هستند با پدر خوب و دوست هستن واما بزرگتر که شد کافیه پدر یک سوال را دوبار بپرسه ادامه نمیدم

    • ناشناس

      پدرمن۲۴ساله فوت کرده.ازساعت۷صبح تا۹شب کارمیکردخونه هم میومدبامابازی میکردوقربون صدقه منوبرادرم میرفت.خدارحمتش کنه یه فرشته بود.الان شوهرم ٨ساعت کارمیکنه اونم کارراحت اداره برگشتنی دادوفریادکه هیچ کس پیش من نیادمن بایدبخوابموروزخوش روازمنودودختر۴و۲سالم گرفته.اون میادخونه دعواهاشروع میشه.....پدرهای ماواقعاتحمل همه چیزوداشتن وجونشون براخانوادشون میرفت.اماحالا....

    • ناشناس۲

      خیلی زیبا بود🥹

    • یو

      من از همه معذرت می خوام ولی از نظر من پدر خیلی خیلی عزیز ومن از نظر خودم از هر آدمی که میگه من از پدر مادرم خجالت میکشم به شدت متنفرم متنفر و من میگم که پدر توی این دنیا از هر نظری تک بود تک وحالا که نیست خیلی ناراحتم که با لبخند میگفت توی باباجان اومدی خیلی خیلی دلم گرفت خیلی🥺🥺🥺😭😭😭

    • هانیه

      پدرم 30 سال مریض بود نمیتونست حرف بزنه جز چن کلمه یا راه بره ولی هر دفه ما بچه ها رو می دید میگفت دوستت دارم الان دو سال نیس دلم لک واسش، خیلی یادش افتادم 😭

    • ناشناس

      ولی همسر من هیچ وقت برای بچه هاش پدر مهربانی نیست،همش روشون غر میزنه، بچه‌هام میترسن حتی خواسته‌های کوچیکشونو بهش بگن،😢

    • ناشناس

      واااااای خیلی ناراحت شدم براتون خدا الهی برای شما و همه ی مستاجرها درست کنه

    • طلوع

      با خوندن مطلب اشکم سراریز شد یادپدر مرحوم کارگر و زحمتکشم افتادم که بدون چشم داشتی هرچه در توان داشت برای آرامش و آسایش ما میکرد . ما مکان امنمان پدربود ازخطاها واشتباهاتمان بخاطر جوان بودن وبی تجربه بودن میگذشت .پدر خیلی دلتنگتم.

    • ناشناس

      پدرم چه زود پیر شدی ولی از خدا میخوام عمرشو طولانی بکنه دوس ندارم بابام بمیره خدا 😢

    • ناشناس

      پدرم بهترین بودو هست کاش از شوهر هم شانس داشتم

    • ندا

      پدر من وقتی ک بهش نیاز داشتیم رفت دنبال زندگی خودش 6تا بچه با مادرم رو تنها گذاشت از اونموقع هیچوقت رنگ خوشی رو هیچکدوم ندیدیم دختری دارم هنرمند ولی بازم تنهاییم خدا همه رو هدایت کنه

    • نرگس

      الان نیم ساعتی اشک می ریزم.یاد پدر زحمتکش و با ایمانم افتادم.خیلی مهربونم بود ،برای همه
      با اینکه کارگر بود ،ولی خیلی دست و دل باز بود.
      البته اینو بعد ازدواجم فهمیدم ،وقتی پدر همسرم را دیدم.
      رابطه پدر و فرزندی خیلی مهم هست.فرزند غرور و عزت نفس را از پدر می گیره.
      روح همه پدران درگذشته شاد.

    • آرزو

      در تصویری ک نوشته بود دو پدر عاشقانه به فرزندشان نگا میکنند خیلی دلم گرفت منم دوستم داشتم در آینده برادر زاده مو، داداشمو، بابامو کنار همدیگه ببینم ولی سرنوشت به تازگی برادر یکی یدونمو توی سن بیست سالگی ازمون گرفت و ما موندیم و کلی حسرت💔🚶‍♀️

    • زهرا

      سلام
      اللهم صل علی محمدا وال محمد نثارروح مقدس مازنین پدرم
      اللهم صل علی محمدا وال محمد
      نثار ارواح همه پدرهایی که رفته اند وتابودند نمیدانستیم چه گنجی رادرخانه داریم‌

    • زهرا

      پدر برای من کوهی به عظمت البرز وبه بلندای دماوند
      تاابد خواهد بود

    • یلدا

      وااای عالی بود ...اشک شوق ریختم ...الهی شکر...واااای نظرات مردم هم خیلی خوب بود...♥️🙏

    • بهمن

      این آخری اشک ما را در آورد

    • ناشناس

      پدر یعنی ستون یعنی کوه اگه داری قدرش بدون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج