با دیدن این تصاویر متوجه میشوید که بیلبوردهای تهران فاجعه است
در این مقاله قرار است همراه هم از خلاقیت و مهارت شرکتهای سازنده تبلیغات محیطی در سراسر دنیا لذت ببریم و ببینیم این شرکتها در یک بازار کاملا رقابتی و بدون رانت، چقدر در ساخت تبلیغات محیطی پیشرفت کردهاند.
برترینها - آرمان رمضانی: در این مقاله قرار است همراه هم از خلاقیت و مهارت شرکتهای سازنده تبلیغات محیطی در سراسر دنیا لذت ببریم و ببینیم این شرکتها در یک بازار کاملا رقابتی و بدون رانت، چقدر در ساخت تبلیغات محیطی پیشرفت کردهاند.
نیمکت یا شکلات کیتکت؟
در زمان رانندگی پیام دادن با گوشیات فراموش نشود!
این بیلبورد تبلیغاتی پیام روشنی دارد. Text And Drive یا رانندگی کن و پیام بده. در نگاه اول شاید پیام این بیلبورد برایتان عجیب باشد اما وقتی نوشته ریزِ پایین بیلبورد را میخوانید و میفهمید در واقع این تبلیغ یک شرکت کفن و دفن است آن موقع به هوشمندانه بودنِ آن پی میبرید.
ایستگاه اتوبوس و تبلیغ فیلم مینیونها
تبلیغ پیتزا با پنیری که حالا حالاها کش خواهد آمد
تبلیغ فیلم سیمپسونها روی پله برقی
تبلیغ مافین و کیکی که پایین افتاده!
وِندی و دست انداختن مکدونالد
رستورانهای زنجیرهای وِندی با این بیلبورد و استفاده از نیمی از لوگوی رقیب قدرتمندش یعنی مکدونالد، کنایه جالبی به آنها زده است. روی این بیلبورد نوشته شده اغلب افراد وندی را به مکدونالد ترجیح میدهند و توضیح داده سیب زمینیهای سرخ شده ما مانند لوگوی مکدونالد خم نمیشوند.
یک تبلیغ جالب برای یادآوری انجام تستهای سرطان
پزشکان در سراسر دنیا به ویژه با بالا رفتن سن به شدت لزوم انجام آزمایشهای تخصصی برای تشخیص سرطانهای مختلف را لازم میدانند و این بیلبورد به شکل جالبی این کار را انجام داده است. روی این بیلبورد که از طرف یک مرکز درمان سرطان اجاره شده نوشته شده است:"اگر شما میدانید که دیسکِ فلاپی چیست پس ممکن است زمان انجام آزمایشهای سرطانتان فرا رسیده باشد."
هشدارهای جادهای برای کنار گذاشتن تلفن در زمان رانندگی
تبلیغ جالب شرکتِ تعمیر و تعویض صفحه تلفن همراه
ایستگاه اتوبوس برای تبلیغ نوشیدنیهای با طعم مرکبات
تبلیغ محیطی آدیداس
تبلیغ محیطی شگفتآورِ بازی God of War
یک تبلیغ خوشمزه
تبلیغ جالب لِگو
تبلیغ خلاقانه سری فیلمهای Fast & Furious
تبلیغ محیطی فصل جدید The Last of Us
هشدار سرعت غیر مجاز؛ یک خانواده را نابود نکنید
تبلیغ تابستانی کوکاکولا
روی این بیلبورد جالب بسته به دمای هوا در مقیاس فارنهایت، تعداد دلیلها برای نوشیدن نوشابههای کوکاکولا تغییر میکند.
نظر کاربران
بطور کلی جای رنگ در زندگی مردم خالیه از خیابانها که همه خودروها سیاه و سفید است تا هوای خاکستری شهرها و رنگ لباس مردم و حتی بیلبوردها
رنگ ندارند
۱۰۰۰ سال عقبیم .حتی با کپی کردن.
بیشتر چیزهای ایران فاجعه ست
اونجا بلاد کفر هس و دزد هم حاکم نیس تعامل با دنیا نه لجبازی
طراحی پوستر و بیلبورد های تبلیغاتی در ایران افتضاح است چون آن کسانی که بیلبورد ها را در ایران طراحی و کار میگذارند برای خودشان مافیایی هستند و اجازه نمیدهند فرد متخصص و خوش ذوق دیگری وارد این ماجرا بشود ، شرکتها و متقاضیان بیلبورد های تبلیغاتی هم اصلا از طراحی سر در نمی آورند که بخواهند دنبال کار با کیفیت باشند.
کارشان درسته
اگه ایران هم چنین تبلیغاتی باشد اول یا وزارت ارشاد گیرمیدهدیا... و... ناراحت میشوندیاشهرداری وشورای شهر جریمه میکنند واین خانهاراکه طی کنی ملت ایران بی جنبه و تبلیغات دسترس رایانابود وازجامیکنند یا میبرندتابچه هابجای اسباب بازب بازی کنند ودراخر ... ها شبانه هرچه که هست رامیبرندویابجای بازیافت یابرای هرچه دیگری میفروشندوبه پول تبدیلش میکنند. حالا فهمیدم چرا بیلوردهای ایران اینقدر سطح بالا است
مثل چیزای دیگه بعد کف اسفالت نشون میدن انگلستان این شکلیه ملت رو خر فرض کردند اسفالت و منبع نفتی ما رو حراج میکنید و میدزرید
از شهرداری تهران هم چند شاهکار می گذاشتید.
شهردار ما هم میلیاردها خرج میکنه کپی مسخره از کشور عربی میاره نصب میکنه
آنها کشور هایی هستند که هم آزادی دارند هم علم کشور ما عقب نگه داشته شده است .
اینا توایران باشه میزنن توگوشش
ما از هر لحاظ عقب مانده یمم
خلاقیت ذوق هنر دل به کار دادند
شهرداری و ادارات دولتی بی هنر ببینند
الان زاکانی کپی فیک میکنه ۱۱ میلیارد هم فاکتور میکنه
چرا انقدر غرب همه چیشون اصولی خوب با کیفیته مثل زندگی شون
بعد تبلیغ غذا مزه زندگی رو خط میزنن اینجا
دانشگاه مدرسه استاد آموزش پرورش درست میشه خروجیش همین
دلیلش رو میدونی ما میدونیم اگر ایران بودن این نبودن
گرافیست قدرت تجزیه تحلیل داره
هنرمندشون تحقیر و سرکوب نشده
احترام به مردم و مصرف کننده
یه دونه از اون هشدارهای تاثیر گذار تصادف رو نداشتیم تا حالا
بعد بیست سال پیش ماشین مقوای پلیس رو میذاشتن در جاده همه هم می دونستن
پیتزا
سر توی ایتا بله گپ ای گپ سروش باشه همین میشه تصادف و مرگ
چقدر شهرشون تمیز و شیکه شهرداری ببینه
ذهنت آزاد در رفاه آزادی باشی دغدغه اجاره خونه گرونی غذا دارو خونه وسایل نداشته باشی معلومه اینا رو طراحی میکنی
سیستمشون درست کارآمده
این یعنی مقایسه با سوادها و بیسوادها
زاکانی کجایی دقیقا کجام
جالب بود ولی ما هم میتوانیم با همت حداقل طرحهای خوبی ارائه دهیم بدورازتکراروتقلید وبا همت وهمراهی بیشتر آنها رااجرایی کنیم همین ... کار وکار وتلاش وخلاقیت وهوش همت و...مواد اولیه وهمیشگی پیشرفت وترقی
من به عنوان یک تبلیغاتچی می نویسم: در ایران هر گونه خلاقیتی چه در زمینه محیطی و چه در زمینهی رسانه برای مشتری قابل قبول نیست... به عنوان مثال همین تصاویر رو به یک مشتری نشون بدید امکان نداره قبول کنه که محصولش به اینگونه معرفی بشه نتیجهش می شه بیلبوردهای مزخرف و تیزرهای خسته کننده... برندها اعتقاد دارن که گروه هدف ما نیاز به خلاقیت ندارن اصلا نمی فهمه (که بی معنی ترین حرفه) شما مستقیم برو محصول من رو معرفی کن... از غول مشتری که رد می شیم می رسیم به غول مرحله آخر یعنی صدا و سیما که خودش یه مصیبتیه... تا وارد صنعت تبلیغات تو ایران نشید متوجه سختی کار از نظر بسته بودن ذهن نمی شید ما خودمون هم کارامون رو دوست نداریم
پاسخ ها
منم شغلم تبلیغات محیطیه و با شما موافقم البته این را یادتان رفت بگید که ارشاد سر کوچکترین چیزی مجوز به طرح نمیده
دلت خوشه ها.تو ایران زندگی میکنیا
خیلی زیبا و پر از خلاقیت،
ما هم تو ایران تبلیغ داریم سس خسرو
خیلی عاااالی بودلذت بردم
بسیااارعالی
خخخخخخ زاکانیم ۱۱میلیارد هزینه گذاشت رودست کشور
بدون فکر عمل کردن یا پلمپ یا اخراج تنها کاری که بلدید ......
همت همت همت...
زاکانی پوششی ... کپی برداری هم بلد نیست
بعد اینجا پشت اتوبوس ها مینوشتن: ( اسهال در کمین است)
چیمون درسته که اینمون دریت باشه هنه جیمون به همچیمون میاد چه توقعاتی دارید
وقتی رشته گرافیک از هنرستان مورد بی مهری باشه وقتی گرافیستها رو نادیده بگیرید همین میشه
این بیلبردها خود عامل تصادفن چرا؟راننده وقتی مشغول خوندن بیلبرده به عمق نوشته فکرمیکنه تامعنی شودرک کنه انزمان ذهنت ازرانندگی منحرف شده وچشمها بازن ولی نمیبینن انوقت احتمال تصادف چندبرابرمیشه
تبلیغات در ایران تهوع آوره میبینم حالم بد میشه