۱۲۴۰۱
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

آرامش و هيجان در كنار هم

حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

شايد تصميم داريد يك مسافرت خاطره‌انگيز و البته دنيايي تازه را تجربه كنيد اما مانده‌ايد كجا را براي مسافرت ‌پاييزي يا زمستاني‌‌تان انتخاب كنيد؛ لطفا ‌قبل از هر اقدامي‌ حتما اين صفحات را بخوانيد چون ما يك پيشنهاد متفاوت، جديد و البته ايده‌آل براي شما داريم.

حمله گردشگران به زیبایی ويتنام
حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

در موضوع مسافرت، ۳ دسته آدم وجود دارد؛‌ كساني كه دوست دارند مسافرت بروند اما چون اطلاعات كافي ندارند، هميشه با خودشان كلنجار مي‌روند‌ كجا را براي سفر انتخاب كنند، در نهايت هم به ايده‌آل‌شان نمي‌رسند. دسته دوم افرادي هستند كه براي مسافرت‌‌هاي داخلي يا خارجي‌شان چند شهر يا كشور خاص را مشخص كرده‌اند و انتخاب‌هاي‌شان هميشگي است و دسته سوم هم آن‌هايي هستند كه قصدشان از سفر، تجربه‌‌ دنيايي تازه‌ است تا‌ آن حس كنجكاوي و ماجراجويانه‌شان درباره كشف نحوه زندگي، مردمان ساير ملل، فرهنگ، مذهب و خلاصه هزاران چيز ديگر تا حدودي آرام شود.

اين صفحات مخصوص آن‌هايي است كه جزو دسته اول و سوم دسته‌بندي ما قرار دارند؛ زيرا قصد داريم شما را با گوشه‌اي از دنيا آشنا كنيم كه مطمئنا تجربه فوق‌العاده خاطره‌انگيز و متفاوتي‌ براي شما رقم خواهد زد؛ تجربه‌اي دلچسب براي طبيعت‌دوستان، ماجراجويان، علاقه‌مندان به حيات‌وحش نادر و البته تاجران. «ويتنام»؛ كشوري در آسياي شرقي با مردماني بسيار مهمان‌نواز و مناظري فوق‌العاده زيبا. در اين مطلب از زبان يك راهنماي حرفه‌اي با يكي از زيباترين كشورهاي دنيا آشنا مي‌شويد.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

طبيعت‌گردي ماجراجويانه

كيانوش محرابي هستم و ۱۵ سال است در زمينه ‌توريسم طبيعت‌گردي ماجراجويانه و گردشگري فعاليت مي‌كنم. چند سالي مي‌شود فعاليتم را در زمينه طبيعت‌گردي ماجراجويانه در سفرهاي داخلي و خارجي به‌صورت تخصصي آغاز كرده‌ام؛ شاخه اصلي فعاليت من، طبيعت‌گردي ماجراجويانه خيس است؛ به اين معنا كه قايقراني روي امواج رودخانه‌هاي وحشي و توريسم‌هايي كه قرار است در سفرشان، بيشتر با رودخانه، دريا و در كل با آب سروكار داشته باشند. رشته تحصيلي‌ام كارشناسي ارشد جغرافيا و برنامه‌ريزي توريسم است. بيش از ۲۰ سال است به‌صورت تخصصي ورزش‌هاي آبي ‌كار مي‌كنم و نخستين‌بار به‌عنوان يك طرح ملي، قايقراني روي امواج رودخانه‌هاي خروشان را در قالب پايان‌نامه فوق‌ليسانس ‌ارائه دادم و بعد از استقبال از آن، اين كار را در ايران توسعه داديم. در حال حاضر نيز تنها فردي از قاره آسيا هستم كه موفق شده مدرك تكنسين ارشد نجات در سيل و رودخانه را اخذ كند.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

همه اهداف در يك هدف

سفر به كشور «ويتنام» را به چند دليل به مردم ايران و خوانندگان زندگي ايده‌آل پيشنهاد مي‌كنم؛ ‌تنوع فوق‌العاده زياد جاذبه‌هاي ويتنام؛ بسياري از كشورهاي اروپايي و آسيايي هستند كه‌ فقط جاذبه‌هاي باستاني يا طبيعي دارند، بنابراين نمي‌توانند هر سليقه‌‌اي را تامين كنند. تفاوت اصلي ويتنام با چنين كشورهايي در همين موضوع است؛ ويتنام يك كشور شمالي_جنوبي بسيار باريك از نظر عرضي است كه براي ديدن كامل آن، مجبوريد مسيري نسبتا طولاني‌ ‌طي كنيد اما چند جاذبه بسيار عجيب و غريب دارد كه واقعا جزو نوادر دنيا به حساب مي‌آيد؛ چشم‌اندازهاي طبيعي فوق‌العاده زيبا و جالب و اختلاف ارتفاع خيلي زياد از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد ويتنام محسوب مي‌شود.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

غارنوردي با قايق

خليج «هالونگ»، يك منطقه دريايي در ويتنام است كه جزايري عجيب به شكل «كله قند» از آن سر بيرون آورده‌اند. زير در اين جزاير، غارهايي وجود دارد كه علاقه‌مندان و توريست‌ها مي‌توانند به وسيله قايق‌هاي يك نفره، از اين غارهاي دريايي عبور كنند و از اين مناظر زيبا لذت ببرند. البته قبل از هر اقدامي، افرادي كه سرپرستي گروه را برعهده‌ دارند، ميزان جزر و مد را تخمين مي‌زنند و با پيش‌بيني وقايع احتمالي، ساعت‌هايي از روز كه احتمال خطر صفر است، به توريست‌ها اجازه قايق‌سواري در غارهاي دريايي را مي‌دهند. به‌دليل شرايط آب‌و‌هوايي و جوي خاص و دلچسب ‌اين منطقه‌ و همچنين به‌دليل اين‌كه اغلب «مه» منظره بسيار زيبايي را رقم مي‌زند، بسياري از توريست‌ها ترجيح مي‌دهند به جاي اقامت در هتل‌ها، ‌كشتي‌هايي كه مخصوص اقامت در مركز آ‌ب‌هاي «هالونگ» هستند را انتخاب كنند تا نهايت استفاده را از اين منطقه بكر، ديدني و زيبا ببرند.


انتخابي ايده‌آل براي ماه عسل

يكي از دلايل جذابيت‌هاي ويتنام، تنوع‌ فعاليت‌هايي است كه توريست‌ها مي‌توانند در اين كشور انجام دهند؛ آن‌هايي كه علاقه‌مندند سفري ‌ماجراجويانه را تجربه كنند، مي‌توانند سراغ ‌غواصي يا قايقراني‌ در غارهاي دريايي و آب‌هاي زيباي ويتنام بروند. كساني كه دوست دارند در سفرشان آرامش را احساس كنند، مي‌توانند از طبيعت زيبا و بكر اين كشور بهره ببرند، آن‌هايي كه دوست دارند‌ طبيعت و حيات‌وحشي نادر ببينند، ويتنام جزو كشورهايي است كه جنگل‌هاي فراوان و گونه‌هاي حيواني بسيار زيادي دارد؛ همچنين ساحل‌هاي بسيار زيبايي كه اين كشور دارد، بهترين فضا هستند براي تجربه دوباره آرامش و زيبايي. بنابراين مي‌توان به جرات گفت ويتنام براي هر نوع سليقه‌اي انتخابي ايده‌آل است، به همين دليل است كه خانم‌ها و آقايان جوان زيادي، اين كشور را انتخابي ايده‌آل براي گذران «ماه عسل» ازدواج‌شان مي‌دانند.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

حيات وحش و پوشش گياهي نادر

از جمله جاذبه‌هاي توريستي و فوق‌العاده زيباي كشور ويتنام، حيات‌ وحش و پوشش گياهي ‌خارق‌العاده‌اش است؛ در ويتنام گياهان و جانوران نادري زندگي مي‌كنند و منطقه بزرگي از آن حفاظت‌ شده است، سالانه توريست‌هاي علاقه‌مند به حيات وحش (اكو توريست‌) زيادي براي ديدن انواع گونه‌هاي حيواني و گياهي به اين كشور سفر مي‌كنند و براي ديدن مناظر زيباي اين كشور، در جنگل‌هاي آن قدم مي‌زنند يا به وسيله قايق‌هاي يك نفره، رودخانه جنگلي اين كشور را طي مي‌كنند. طبيعت ويتنام واقعا رويايي است؛ جنگل‌هاي سرسبز، گل‌ها و گياهان وحشي، پرنده‌هاي نادر و همچنين حيوانات كميابي همچون ميمون‌هاي جنگلي كه فقط در اين كشور زندگي مي‌كنند و مشابه‌شان را هيچ جاي ديگر نخواهيد ديد.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

يكي از بزرگ‌ترين ويژگي‌هاي ويتنام، اجناسي است كه در بازار اين كشور وجود دارد؛ ويتنام در جهان به داشتن اجناس با كيفيت و البته ارزان شهره است، به همين دليل است كه بسياري از تجار و بازرگانان از سراسر دنيا به اين كشور مي‌آيند و ‌پوشاك، كفش‌، خوراكي‌ و... را به قيمت بسيار ارزان مي‌خرند و براي تجارت به كشور خود مي‌برند. شايد باورش سخت باشد اما كيفيت كفش‌هاي ويتنامي آنقدر بالاست كه وقتي به كشورهاي اروپايي مي‌رويم، به داشتن كفش‌ ويتنامي افتخار مي‌كنند.


حمله گردشگران به زیبایی ويتنام

هرجا مي‌خواهيد بمانيد

در گذشته مسافراني كه قصد سفر به ويتنام را داشتند، مجبور بودند چند ساعتي در فرودگاه‌ تايلند منتظر بمانند و تا حدودي با سختي روبه‌رو مي‌شدند اما حالا اين مشكل حل شده است. هتل‌هاي ويتنام در حد استا‌نداردهاي بين‌المللي هستند، يعني هتل‌هاي ۵ ستاره‌شان همان امكانات و خدماتي را به شما ارائه مي‌دهند كه در كشورهاي اروپايي دريافت مي‌كنيد. توريست‌ها براي اقامت‌شان در ويتنام ۳ گزينه دارند؛ اول هتل‌هايي كه در شهرها وجود دارند كه سرويس‌دهي فوق‌العاده‌اي دارند، دوم اقامت در مناطق طبيعي؛ به اين صورت كه در يك روستا كه طبيعت بكري دارد، مكاني ساخته‌اند وسط جنگل كه مثلا اطرافش مزارع برنج‌ و كوه‌هاي سر به فلك كشيده قرار دارد و هيچ خبري از دود، ماشين، كارخانه و آلاينده‌هاي صوتي نيست و وقتي از خواب بيدار مي‌شويد، آرامش واقعي را تجربه مي‌كنيد؛ نكته جالب اين‌كه در اين مناطق روستايي، تمام امكانات رفاهي مانند سونا، استخر و جكوزي نيز درنظر گرفته شده تا هيچ كمبودي احساس نكنيد.‌ نوع ديگر اقامت، زندگي در كشتي است؛ به اين ترتيب كه مي‌توانيد اين كشتي‌ها را براي اقامت‌تان انتخاب كنيد و همان‌طور كه شب‌ها قصد استراحت داريد، اين كشتي به آرامي خليج‌هاي زيباي ويتنام را دور مي‌زند و از زيبايي‌هاي اين كشور نهايت لذت را مي‌بريد. از نظر غذايي نيز انواع غذاهاي دريايي در رستوران‌هاي مجلل ويتنام سرو مي‌شود كه مي‌تواند به‌دليل تازگي، زيبايي‌هاي خودش را داشته باشد، البته كساني هم كه به چنين غذاهايي علاقه ندارند، مي‌توانند از رستوران‌هاي فست‌فود بين‌المللي كه در ويتنام حضور دارند، استفاده كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

حمله گردشگران به زیبایی ويتنام


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • hamid

      باتوجه به اینکه اینجانب سالها در ویتنام زندگی کرده ام و همه جاهایی که این آقا برای دیدن آن توصیه کرده اند را دیده ام به شکل واقعی و حقیقت را می گویم که این آقا خیلی حماسی در مورد طبیعت ویتنام صحبت کرده اند من ویتنام کامبوج و لائوس مالزی و تایلند را هم دیده ام آن هم به طور زمینی لذا یک دید کامل نسبت به این منطقه دارم ویتنام با 300 هزار کیلومتر مربع و یک طبیعت نابود شده با انبوه جمعیت تقریبا 90 میلیون نفره می باشد.به شما توصیه می کنم به جای دیدن ویتنام و کشورهای جنوب شرق آسیا به دیدن آمریکای لاتین از جمله کوبا ونزوئلا و آرژنتین و اکوادر سفر کنید زیرا طبیعت آمریکای لاتین تقریبا دست نخوده است و بسیار زیباست.البته فراموش نکنید قبل از جهانگردی حتما تمام نقاط کشور پهناور و زیبای ایران را ببینید و تجربه کسب کنید و بعد اقدام به سفرهای ماجراجویانه به سایرنقاط جهان کنید.حمید

    • mohtasham

      فوق الاده زیباست

    • matin

      خوش بحال آنهایی که پول و وقت سفر به این جور جاها ور دارند.ئ

    • محمد

      عالی بود،دیونه ی همچین منظره هاییم!

    • SABA

      خیلی زیباست عاشق این منظره هاهستم

    • بدون نام

      خوش به حال هر كي پولداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج