۱۲۰۳۱۲۸
۲۰ نظر
۹۰۷۶
۲۰ نظر
۹۰۷۶
پ

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

سخنگوی دولت گفته است: اینکه فروش بلیت‌های سفر در پنج روز اول سال رکورد زد، موید آغاز چرخه اقتصادی است که در چرخش و رونق کسب و کارها زندگی مردم تاثیر گذار است. این اظهارات وی در حالی است که وضعیت اقتصادی_معیشتی مردم نسبت به قبل عید روال بهتری به خود نگرفته است. در ادامه نقدی بر این اظهارات همراه با نقطه نظران کارابران را بخوانید.

برترین‌ها: خیلی‌ها در این دو سال از دیدن اقوام خود محروم بودند و امسال تصمیم گرفتند سری به مادربزرگ، دایی و یا عمه بزنند. دیگر خبری از جریمه‌های شهرهای قرمز یا زرد هم نبود و همین مسئله باعث شد که ایرانی‌های عزیز مثل گذشته‌ها نروز را در شهرهای مختلف به سر کنند.

در این راستا سخنگوی دولت پیش‌تر با خداقوت و تبریک سال نو گفته است: آمارهای افزایش سفر دلگرم‌کننده است، امیدوارم روند کاهشی تلفات هم در تصادفات تداوم داشته و به صفر برسد و این تلاش‌ها و آمارها به گونه‌ای باشد که مردم شیرینی عید را بیشتر احساس کنند.

وی اضافه کرد: شور و نشاط میان مردم و امید و پویایی در جامعه دستاورد این جلسات و همکاری ها و هماهنگی ها است، اما بُعد دیگر ‌تاثیر سفرهای نوروزی چرخه اقتصادی است که به رونق در صنعت گردشگری منجر شد و باعث رونق اقتصادی در زندگی مردم در شهرهای مسافر پذیر شده است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: این آمارها گزارش های ستاد نشانه های نیکو از رشد و پیشرفت برای سال جدید در حوزه های گردشگری و بهداشت و اقتصاد و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فروش بلیت‌های سفر در پنج روز اول سال رکورد زد، موید آغاز چرخه اقتصادی است که در چرخش و رونق کسب و کارها زندگی مردم تاثیر گذار است.

این درحالی است که رئیس جمهور رئیسی نیز در به وجود آمدن شور و نشاط مردم به دلیل مسافرت اتفاق نظر داشته اند. وی اعتقاد دارد که: مسافرت گسترده مردم نشانه امنیت اجتماعی هم است.

در این راستا مصطفی داننده در عصرایران نوشت:« مسافرت گسترده مردم نشانه نشاط و امنیت اجتماعی است.» اگر اجازه بدهید با رئیس دولت سیزدهم مخالفت کنم و به جناب‌شان عرض کنم، این حجم گسترده از سفرها، تنها یک نشانه دارد و آنهم خستگی مردم از دو سال خانه نشینی است.

مردم در دو نوروز گذشته بنا بر توصیه‌ها در خانه ماندند و سعی کردند سفر نروند و امسال با توجه به کمتر شدن کرونا و واکسیناسیون گسترده، چمدان‌ها را بستند و به دل جاده زدند.

خیلی‌ها در این دو سال از دیدن اقوام خود محروم بودند و امسال تصمیم گرفتند سری به مادربزرگ، دایی و یا عمه بزنند. دیگر خبری از جریمه‌های شهرهای قرمز یا زرد هم نبود و همین مسئله باعث شد که ایرانی‌های عزیز مثل گذشته‌ها نروز را در شهرهای مختلف به سر کنند.

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

این سفرها را نمی‌شود نشانه نشاط جامعه دانست. در مثل مناقشه نیست، به خاطر همین از این مثال استفاده می‌کنم؛ یک زندانی وقتی از حبس آزاد می‌شود، به خانواده سر می‌زند، کله پاچه، جگر و کباب می‌خورد و سفر می‌رود  اما همه این هوس‌های او به خاطر محدودیت‌هایی است که داشته. او برای چند سال از نعمت آزادی محروم بوده و به خاطر همین سعی می‌کند وقتی آزاد می‌شود تلافی آنها را در بیاورد.

حالا مردم هم همین هستند. دو سال گفتند که سفر نرو خطر دارد و حالا اجازه مسافرت دادن داده شده است و تمام. البته که بماند تعداد کشته‌های جاده‌ای ما در این مدت دست کمی از کرونا نداشته و نشان می‌دهد فرهنگ رانندگی، خودروهای نا ایمن و جاده‌های خراب، رقابت تنگاتنگی با کرونا برای گرفتن جان مردم دارند.

نشاط جامعه و امنیت فکری وقتی حاصل می‌شود که مردم با یک ثبات افتصادی روبرو شوند و هر روز نگران افزایش قیمت‌ها نباشند. در همین مسافرت‌های نوروزی، مسافران به خوبی تورم و گرانی را درک کرده‌اند و هر که از سفر برگشته از گرانی گلایه داشته.

نشاط وقتی به جامعه بر می‌گردد که مردم با یک بورس سبز، یک دلار با ثبات و یک بازار متعادل روبرو باشند. مردم وقتی با نشاط هستند که برای یک خانه در جنوبی‌ترین نقطه شهر یک میلیارد تومان پول ندهند و ای مجبور نباشند برای پراید نزدیک 180 میلیون پول بدهند.

شاید احیای برجام بتواند این ثبات را به مردم هدیه کند و گرنه نشاط زودتر از همه مسافران، چمدان‌هایش را بسته و ترک ایران کرده است.

نشاط؛ باران بهاری نیست که ناگهان بر سر مردم ببارد. تا حال جیب مردم خوب نباشد، از نشاط خبری نیست. مگر اینکه بخواهیم خودمان را گول بزنیم که این بحثی است علی حده.

کاربران نیز در واکنش به این تناقض اظهارات سخنگوی دولت چنین واکنش هایی نشان داده اند:

*پر رونق شدن وضعیت اقتصادی مردم فقط اونجاش که  چادرهای مسافرتی جای هتل ها رو گرفتند.

* کاش از مسافرت های نوروزی اون چیزی که هست رو ببینیم نه اون مسئله ای که به نفع سیاسته

*از هر زاویه ای نگاه می کنم می بینم این حجم از مسافرت ها عادیه، مگه یه باگ بنزین و چندتا چیپس و پفک چقدر خرج داره؟ نکنه هنوز از وضعیت اسکان مردم تو شهر مقصد خبر ندارن؟ ای وای!!!

*دقت کنید که مسافرت و پراید دو مقوله ای هستن که با داشتن این ها دیگه فقیر و بیچاره محسوب نمیشی

* با این وضعیت جاده ها و ماشین های بی کیفیت که جون مردمو به خطر میندازین، بعدشم می گین همه چیز گل و بلبل شده؟، باشه مرسی!

در این راستا برخی از تصاویر منتخب نوروزی 1401 را ببینید.

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

آقای دولت، مرغ پخته از حرف‌ شما خنده‌اش می‌گیرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حالم از این ایران به هم میخوره

    • دا. رج

      علایم نشاط 1گوشت کیلویی 80هزاردردولت گذشته الان شده 130هزار2تخم مرغ 1500الان2500برنج ایرانی 10کیلو 400الان 800هزار3شکر 8هزارالان شده 22هزار4چای کیلویی2برابرشده و کل اجناس قیمتش بالا رفته

    • ناشناس

      يعني همه خانواده هاشون قشم و بندر هستن حتي عمه هاشون
      چي ميگي
      همه رفتن مسافرت مثل هميشه و خرج هم ميكنن
      ملت پول دارن
      كاسبي هستم از قشم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بیشتریا رفتن شمال بعد کیش و قشم و بعد مشهد و شیراز پولدارها البته طرف جنوب میان چون به دوبی نزدیکه و تلویزیون و ..وارد گناوه و قشم میشه برای خرید میان تازه به دوران رسیده های تهران هم میرن شمال

      • ناشناس

        نمیدونستم قشم اینقدر جا داره که همه مسافرای نوروزی رفتن اونجا!!! شما انگار فقط با فروش مغازه خودت وضع کل ملت ایران رو میسنجی!

    • ناشناس

      همه نرفتند کیش و قشم

    • ناشناس

      بیشتر مردم با سختی های فراوان به سفر میرن، غذاهای کم هزینه میخورن ، تو بدترین و کثیف ترین مهمانپذیر ها می‌مونن، مثل قشر ثروتمند جامعه نمیرن هتل ۵ ستاره شبی ۲ میلیون پول بدن و هر وعده ۵۰۰ تومن منو باز ناهار استفاده کنن، هنوز دولت نمیدونه مردم کشور ما چطوری زندگی رو سر میکنن، ما ۳ کیلو گوشت میخریم ۳ ماه میخوریم ، منهزار تا غذا از خودم بدون گوشت ابداع میکنم و با ادویه و اینها مزه دارش میکنم تا خانواده افسرده نشن، دو نفر با کار قراردادی اینطوری زندگی رو میچرخونن ، البته اجازه نمیدم کسی متوجه بشه که آبروم حفظ بشه ، همه عمر رو کار کردیم و این هم از زندگیمون ، نشاط کجا بود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما بری بندر گناوه می بینی مردم پول دارن

    • ناشناس

      مرغ هم گرون شده!!

    • محمدرضا

      دولت جدید در عمل میزان تورم و گرانی ‌ها رو بیشتر کرده و نتوانسته به وعده‌های عمل کنه(از اول هم معلوم بود ،گرونی ها بدلیل تحریم ایجاد شد و تا فرجام احیا نشه همین روال ادامه داره)سعی میکنن با کلام‌درمانی کم‌کاری خودشون رو پنهان کنند

    • ناشناس

      خجالت بکشید معلم با حقوق چندر
      غازی با اون کارت منزلت که باید روشو
      افتابه بگیرنر باید در کلاس مدرسه اطراق
      کند خجالت بکشید ارگان های شما ویلا
      گنار دریا دارند

    • ناشناس

      خودت. رو. اذیت نکن. رییسی. زیاد. سوتی. داده. این هم یکی از اون. سوتی ها. است. من که اصلا به حرفهاش. اهمیت. نمیدهم.

    • آخرین سنگر سکوته

      مرگ شرف داره به اینجور زندگی که حضرات برامون درست کردن

    • ناشناس

      ایران عشق است

    • ه

      مردم ایران الان باید بهترین امکانات داشته باشن نه اینکه دولت تازه بگه شور نشاط مگه حز اینا ایران و بدبخت کردن چه کسی کرده مگه در امد ایران کم هس اما کجا میره

    • مهتاب

      کمترین کار شهرداری یا ماموران یا حتی خود میردم رعایت بهداشت محیط زیست و زباله نریختن است..
      متاسفانه این از همه ی ماجرا تلخ تر و وحشتناک تر بود

    • بدون نام

      دو ساله کمرمون شکست ازگرانی وحقوق کم من مستخدم آموزش وپرورش با ماهی 4تومان چیکار میتونم بکنم سه چهار ساله زن وبچه ام را از شهر نتونستم ببرم بیرون یه گوشی موبایل اگه بخوام بخرم باید یه ماه آب هم نخوریم تا بخرم فقط اگه بتونم شکم بچه م را سیر می کنم... نشاط چقدر خنده دار

    • ناشناس

      برجام

    • ناشناس

      نمیدونم منظورش از نشاط چی بوده؟!!! کو نشاط؟؟؟!!!!!!

    • ناشناس

      ببين به كجا رسيديم كه مسافرت رفتن براي دولتمردان ما شده علامت نشاط. ساده ترين كاري كه تو دنيا جزو فعاليت هاي كاملا طبيعي هر انساني هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج