۴۰۴۱۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پس از چند هفته انجام می شود؛

ورود جدی کمیته المپیک به نامه جنجالی IOC

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، نامه ارسالی کمیته بین المللی المپیک را به عنوان دستورالعمل تازه اضافه شده به نشست پنجاهم خود، فردا مورد بررسی قرار می دهند تا درمورد آن اتخاذ تصمیم کنند.

خبرگزاری مهر: اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بالاخره بعد از گذشت بیش از یک ماه فردا (شنبه) تشکیل جلسه می دهند که تا در مورد مهمترین موضوع روز ورزش و این کمیته بحث و بررسی و تصمیم گیری کنند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار می گیرد مربوط به نامه جنجالی کمیته بین المللی المپیک (IOC) است که یکی دو ماهی از ارسال همزمان آن به برخی فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک می گذرد.

البته کمیته ملی المپیک طی این مدت هیچ واکنشی نسبت به نامه ارسالی IOC نداشتند. فقط اینکه کیومرث هاشمی طی نامه ای به وزارت ورزش متقاضی لغو انتخابات فدراسیون ها تا زمان اصلاح اساسنامه آنها شده بود چراکه مسئولان کمیته بین المللی المپیک در نامه ارسالی به ورزش ایران خواستار شفاف سازی اساسنامه فدراسیون ها شده بودند و مشخص شدن این مهم که آیا دولت ایران در امور ورزش و فدراسیون ها دخالتی دارد یا خیر؟!

مسئولان کمیته ملی المپیک در حالی بررسی نامه IOC را یکی از محورهای نشست روز شنبه اعضای هیات اجرایی قرار داده اند که در دستور کار ابتدایی تهیه شده برای این نشست هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود. در دعوت نامه ای که حدود دو هفته پیش برای اعضای هیات اجرایی و به منظور حضور آنها در نشست ۲۴ مهرماه ارسال شد، ارائه گزارش بازی های پارالمپیک توسط محمود خسروی وفا و رسیدگی به برنامه حضور در بازی های کشورهای اسلامی هم دو دستور اصلی برای جلسه تعریف شده بود اما طی روزهای گذشته و با توجه به حاشیه ها و چالش های ایجاد شده به خاطر نامه IOC، بررسی آن به دستور جلسات نشست فردا اضافه شد.

به گزارش مهر، در نشستی که اوایل هفته گذشته در وزارت ورزش و میان وزیر و معاونانش با روسای فدراسیون ها برگزار شد، نامه ای خطاب به کمیته بین المللی المپیک و برای ارسال به این نهاد تهیه شد با این مضمون که فدراسیون های ورزشی ایران استقلال کاری دارند و از طرف دولت و وزارت ورزش دخالتی در امور آنها نمی شود. این نامه توسط تمام روسای حاضر در نشست امضا شد.

این نامه در حالی تهیه شد که اساسنامه فدراسیون های ورزشی دست وزارت ورزش را برای دخالت در امور آنها بازگذاشته است چراکه در بند ۱۰ اساسنامه آمده است: «قبول استعفا و برکناری رییس فدراسیون به تشخیص رییس سازمان تربیت بدنی و یا پیشنهاد مجمع و موافقت ایشان انجام می پذیرد .هم چنین رییس سازمان بلافاصله پس از عزل و یا قبول استعفای رییس فدراسیون فردی را به عنوان سرپرست منصوب خواهد نمود. مجمع عمومی مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه در مورد انتخاب رئیس جدید فدراسیون با رعایت مقررات اقدام نماید.»

علاوه بر این وزارت ورزش در اقدامات نصف و نیمه ای که برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها داشت، تغییرات دیگری را هم در قالب اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۵ اساسنامه لحاظ کرد مبنی بر اینکه «مدیر کل استان به جای رئیس فدراسیون، ریاست مجمع استانی را بر عهده بگیرد و رئیس فدراسیون به عنوان نایب رئیس وی، در مجامع حضور پیدا کند»؛ این بندی است که در عین تناقض آشکار با قوانین منشور المپیک، مقررات فدراسیون های بین المللی و اساسنامه کمیته ملی المپیک، استقلال فدراسیونها و هیئت های ورزشی را نقض و با ایجاد یک چارچوب کاملا دولتی، توسعه و ارتقاء رشته های ورزشی که هر یک تخصص های جداگانه ای هستند را دچار اختلال می کرد.

قطعا به خاطر چنین مواردی بود که کیومرث هاشمی لغو انتخابات فدراسیون ها تا زمان اصلاح اساسنامه آنها را از وزیر ورزش خواستار شد اما مشخص نیست چرا وی با وجود دریافت دعوت نامه رسمی در نشست مشترک وزارت ورزش با روسای فدراسیون ها شرکت نکرد؟ در هر صورت فردا و در پایان نشست اعضای هیات اجرایی مشخص خواهد شد که کمیته ملی المپیک نسبت به نامه IOC و احتمالا نامه روسای فدراسیون ها چه موضعی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج