۳۶۴۳۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مصاف رکابزنان در مسیر ۲۴۱ کیلومتری ریو

تیم ملی دوچرخه سواری ایران در دهمین دوره حضورش در بازیهای المپیک فردا در مرحله استقامت جاده مسیر ۲۴۱ کیلومتری این دیدارها در ریو را در مصاف با نمایندگان ۶۱ کشور جهان طی خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: تیم سه نفره دوچرخه سواری ایران در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک برزیل در حالی فردا شنبه شانزدهم مردادماه به مصاف رقبای خود در بخش استقامت جاده خواهد رفت که باید مسیر سخت و سنگین ۲۴۱ کیلومتر را طی کند.

طبق برنامه ریزی کمیته مسابقات بازیهای المپیک مسیر مسابقه جاده مردان در المپیک برزیل بیش از ۴۱ کیلومتر تعیین شده است. این رقابت ساعت ۹ صبح به وقت محلی از محل فورت کوپابانا در ریو شروع می شود و رکابزنان با طی ۴ دور در این مسیر در همین محل مسابقه خود را تمام می کنند. رکابزنان نزدیک به ۲۴ کیلومتر از مسیر مسابقه خود را در جاده ساحلی طی می کنند , در بخشی از مسیر سرازیری، شیب های تند ، سنگفرش و سربالایی هایی تیزی نیز وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا رقابتهای المپیک در همه ادوار و به خصوص در بازیهای المپیک ریو جزء سخت ترین دیدارهای بخش جاده جهان شناخته و معرفی شود.

در این رقابتها تیم ایران با ترکیب آروین معظمی گودرزی ۲۶ ساله، میرصمد پورسیدی ۳۰ ساله و قادر میزبانی ۴۰ ساله در بخش استقامت جاده حاضر هست. در این بین تنها قادر میزبانی سابقه حضور در بازیهای المپیک ادوار قبل را داشته و دو رکابزن دیگر اولین تجربه المپیکی خود را خواهند داشت.

در بخش مردان استقامت جاده ۱۴۴ دوچرخه سوار از ۶۱ کشور جهان به رقابت می پردازند. کشورها کلمبیا، بلژیک، اسپانیا با ۵ دوچرخه سوار بیشترین شرکت کننده را در این دیدارها دارند. کشورهای هنگ کنگ، یونان، امارات، اتیوپی، اکوادوور، لائوس، بولیوی، لائوس، مکزیک، آذربایجان .. با یک ورزشکار در این بخش حاضر هستند.

کشور برزیل میزبان این رقابتها نیز تنها با یک ورزشکار در مسابقات دوچرخه سواری جاده استقامت مردان شرکت کرده است.

در این رقابتها تیم ایران به عنوان تنها کشور آسیایی است که با سه رکابزن در مسابقات حاضر هست . در این بخش نگاهی به رکابزنان آسیایی حاضر در المپیک ریو می پردازیم:

ایران: قادر میزبانی، آروین معظمی گودرزی، میر صمدپور سیدی

هنگ کنگ: گینگ لوک چنگ

ژاپن: یوکیا آراشیرو، کوهی اوچیما

قزاقستان: بختیار کوژاتای

کره جنوبی: کیم اوچلو، جون یانگ سئو

امارات متحده عربی: یوسف میرزا بنی حمد

اولین حضور دوچرخه سواری ایران در بخش جاده به سال ۱۹۶۴ و المپیک توکیو بر می گردد. در مجموع دوچرخه سواری ایران در بخش جاده در ۱۰ دوره المپیک حضور داشته که بهترین نتیجه ایران در المپیک پکن و بعد از ۲۰ سال توسط حسین عسگری کسب شد. عسگری در این رقابت عنوان ۵۱ را کسب کرد .

فدراسیون دوچرخه سواری به رکابزنان این وعده را داده است که در صورتیکه هر رکابزن در این بخش بتواند در رتبه ای بهتر از پنجاهم بایستد پنجاه میلیون جایزه و هر رتبه یک میلیون تومان به این مبلغ افزوده می شود.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج