جزئیات تولید «نیو پیکان»؛ کراساوور ایران خودرو
اخیراً مدیران شرکت صنعتی ایران خودرو اعلام کردهاند که پروژه کراس اوور ملی در دست انجام است و بزودی نتیجه نهایی این طرح تولیدی، رونمایی خواهد شد. بعضی اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نامهای گوناگونی برای پروژه کراس اوور ملی در نظر گرفته شده و حتی نام «نیو پیکان» هم در این فهرست قرار دارد.
وبسایت مجله خودرو: اخیراً مدیران شرکت صنعتی ایران خودرو اعلام کردهاند که پروژه کراس اوور ملی در دست انجام است و بزودی نتیجه نهایی این طرح تولیدی، رونمایی خواهد شد.
بعضی اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نامهای گوناگونی برای پروژه کراس اوور ملی در نظر گرفته شده و حتی نام «نیو پیکان» هم در این فهرست قرار دارد. کراس اوور ملی ایرانی جز برنامههای ایران خودرو بوده که در دوران برجام و پیش از آغاز تحریمها با مشارکت قطعه سازان برتر دنیا، چون ماهله، بوش، هیوندای پاورتک و… آغاز شده بود و کمپانی «پینین فارینا» هم مسئولان نظارت بر طراحی محصولات جدید این شرکت را داشت. اما با آغاز تحریمهای امریکا علیه صنعت خودروی ایران، بعضی همکاران خارجی در ظاهر کار عقب نشینی کردند و با این حال، ایران خودرو پروژه خود را ادامه داد.
کراس اوور ایرانی ایران خودرو قرار است تا در کلاس C به بازار معرفی شود و با توجه به اطلاعات موجود، فاصله محوری ۲۶۵۰ تا ۲۶۷۰ میلی متر را دارد. آن طور که معلوم است، ارتفاع این محصول در بازه یک متر و ۶۰ سانتی متر تا یک متر و ۶۵ سانتی متر خواهد بود. در زمان برجام استفاده از پلتفرم PF۱ گروه PSA برای ایران خودرو مجاز شد و برای همین، احتمال آن وجود دارد که سازه اصلی محصولات جدید ایران خودرو با این الگو به بازار عرضه شوند.
با توجه به ساختار پلتفرم PF۱ و طرح توسعه آن، قطعاً این امکان وجود دارد که موتور EC۵ و سری THP بر روی آن نصب گردد. همچنین با توجه به پروژه موتور ملی جدید، به احتمال بسیار زیاد این موتور در گام اول بر روی یکی از محصولات پلتفرم جدید عرضه خواهد شد. ایران خودرو در سالهای اخیر همکاری را با کمپانی «ماهله» داشته و توانسته تا فرآیند طراحی موتور ۱ ٫ ۲ لیتری توربو سه سیلندر را با موفقیت پشت سر بگذارد. حال بحث تولید انبوه این موتور مطرح است و گویا هم اکنون، بحث فراهمسازی امکان تولید این موتور در میان است.
کراس اوور جدید ایران خودرو
براساس مشخصاتی که پیشتر اعلام شده بود، موتورهای ۳ سیلندری که در اختیار ایران خودرو قرار میگیرند، بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره خواهند برد. مصرف سوخت موتور ۱ ٫ ۲ لیتری ۳ سیلندر حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. این موتور مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDI) خواهد بود. پس از عرضه این موتور سه موتور دیگر با حجم ۱ ٫ ۵ لیتر با سوختهای گاز و بنزین وارد بازار میشوند.
منابع آگاه در مورد دیگر ویژگیهای کراس اوور جدید ایران خودرو یا همان نیو پیکان میگویند که این خودرو با توجه به ویژگیهای فنی و رده ابعادی با قابلیت تک دیفرانسیل به بازار معرفی خواهد شد و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در نمونه فول آپشن، توان آن را به چرخهای جلو میرساند. همچنین به احتمال بسیار زیاد این کراس اوور ملی با گیربکس دستی هم به بازار عرضه خواهد شد.
با توجه به ویژگیها و قابلیتهای مدنظر مرکز تحقیقات شرکت صنعتی ایران خودرو، این محصول جدید میتواند با ویژگیهای زیر به بازار عرضه شود:
- فرمان کمکی برقی
- کروز کنترل
- چراغ روشنایی روز
- کنترل شروع حرکت در سربالایی
- سیستم کنترل پایداری
- رینگ آلومینیومی
- سیستم تهویه اتوماتیک
- آینههای تاشو برقی
- کامپیوتر سفر
- دوربین عقب
- استارت دکمهای
- نمایشگر لمسی
- تنظیم حالت رانندگی
- کیسه هوای جلو، جانبی و پردهای
- سانروف
- و…
لازم به ذکر است که هنوز، شرکت صنعتی ایران خودرو هیچ کدام از این اطلاعات را به طور رسمی برای کراس اوور جدیدش تأیید نکرده و با توجه به پروژههای تعریف شده در این شرکت، میتوان چنین نتیجه گیری را در برایند این برنامهها داشت.
نظر کاربران
واقعا خبر خنده داری بود ممنون
پاسخ ها
اگه بسازینش تبریک داره واقعا
میگم چرا عکسا تو خیابونای خارجه
پاسخ ها
نکته قشنگی بود خخخخخخ
خوب دلیلش اینه که این تصاویر مدل رندر شده نرم افزار
طراحی هست وتو نرم افزار وقتی میخوای واقعی سازی یا همون رندر کردن مدل رو انجام بدی باید زمینه عکس رو انتخاب کنی. بعدش هم تصاویر زمینه همه مال خارجه
اگه بشه چی میشهههه
اینکه اتاقش BMW x6 هست
انگار دادن یدونه میمون نقاشی یه بی ام و x۴ رو بکشه
اگر مافیای خودرو سازی بزاره
قرار بود قبل از برجام این پروژه انجام بشه و طرح منم که تو مسابقات ایران خودرو برنده شده بود در نظر گرفته بودن ولی بعد از برجام زدن زیر توافق با من و به جاش پژو 2008 رو جایگزین کردن. اون موقع به خوابم نمیدیدن دوباره به این شرایط برگردن
اصلا شبیه هیچ ماشینی هم نیست!!!
چه جالب.
قیمتش که...
هیچی!
خواستيد ابروتون جلوي تركيه نره ؟!
پاسخ ها
شما که چرا نرفتین عزا داشتین خودتون می کشتین
داونچی هم از طراحی شروع کرد ، اورین ، آور ین
خیلی جالبه که از تولید پراید یهو به تولید همچین ماشین ژیگول و مدرنی رسیدیم.
چقدر راحت دروغ میگیم، راحت خالی میبندیم. رسالت خبرنگاری کجا رفته؟ این عکسارو از کجا کش رفتین؟
این که چینیه.با ارم خورمون ای پدر سوخته ها
این عکس هایی که گذاشتین BMW x6 رو میزاره تو جیب مطمئنین درسته؟؟؟ بعد اگه درست باشه بالای ۵۰۰ میلیون قیمت داره در خوشبینانه ترین حالت که به درد مردم عادی نمیخوره
دوستان این واقعیه یا الکی
وقتی که پراید را 50 میلیون می دهند احتمالا قیمت این خودرو 500 میلیون تومان خواهد بود تا تمام اقشار مردم از نعمت داشتن آن بهره مند شوند.
این مشخصا بی ام و x4 هستش که کمی تغییر دادن چون این مدل ماشین با این سبک طراحی مختص بی ام و هست در ضمن اون طراح نمیدونه این لاستیکا تو ایران نیست و این رینگای غول پیکر اصلا به درد جاده های ایران نمیخوره اینم یه بازی دیگست که ده تومن بزارن رو پراید همین
پراید شصت میلیونه اینم حتما میشه یه میلیارد...
یه ماشین خارجی پیدا کردن، آرم چسبوندن روش، میگن پیکانه! هچین چیزی تو این اوضاع چجوری تولید کنه؟
ب ام دبلیو رو گرفتن.... توش شده این تبریک به طِِراحان ایران خودرو
با سلام
چرا انقدر مسخره می کنید من راننده درایو تست این ماشین هستم دوستانی میخواهند از نزدیک ببیندد روز جمعه پار کینگ چیتگر ساعت 10صبح
پاسخ ها
سلام اقای کریم زاره.واقعا شما راننده تست این ماشین هستید.چرا بعد از ۲.روز هنوز عکسی از تست این ماشین نیومده بیرون.ضمنا قراره کی تولید بشه؟؟؟؟
بشینید رو بقبله و با خلوص نیت تمام شروع کنید به گفتن انشاالله،ماشاشاالله،انشاالله،ماشالله و......
۴۰ سال بعد شاید جوابی رسید و صاحب خودروی ملی شدیم! البته اون موقع ۸۰ ساله که از رده خارجه!?!?
قطعا بالای ۴۰۰
وقتی کارخونه لکسوز وبی ام و باهم ازدواج میکنن محصولشون میشی خودروی ملی ایران خخخخخخ