۸۹۸۶۸۷
۲۳ نظر
۵۰۵۲
۲۳ نظر
۵۰۵۲
پ

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

احتمال دارد با تلاش برند‌های خصوصی و دولتی صنعت خودرو، در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد معرفی این شش خودروی جدید باشیم.

روزنامه هفت صبح: یک پیکاپ، دو کراس‌اوور و سه سدان. این لیست جدیدترین محصولاتی است که در گیرودار تحریم و مشکلات ناشی از آن قرار است رنگ و لعابی تازه به بازار خودرو کشور بدهد. تنوع محصول که از جمله مشکلات بزرگ دوران تحریم به‌شمار می‌رود، گویا با این برنامه جدید تا حدی کم‌رنگ خواهد شد؛ گرچه دیگر خبری از تولیدات روز جهان نیست و عمده محصولاتی که قصد ورود به بازار را دارند یا ایرانی هستند یا چینی.

در کل، خودروسازان در شش ماهه دوم تلاش دارند از ممنوعیت واردات خودرو و خروج برند‌های مشهور از صنعت تولید اتومبیل نهایت استفاده را کرده و از خلأ به‌وجود آمده در بازار کلاهی برای خود بدوزند!

نکته عجیب ماجرا حمله اغلب این محصولات به کلاس خودرو‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی است که با خروج خودرو‌های فرانسوی و کره‌ای، کاملاً از رقیب خالی شده است. این شما و این شش مهمان تازه بازار خودروی ایران.

سایپا رهام

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

گفته می‌شود کار بازطراحی موتور تیبا برای نصب روی رهام مدتی است آغاز شده و احتمالاً پیشرانه ۱.۵ لیتری تیبا با ارتقا در ساختار و آلیاژ به کار رفته، قدرتی در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار ارائه کند. طبق شنیده‌های خبرنگار هفت صبح احتمال نصب سامانه توربوشارژر روی این خودرو بالاست منتهی هیچ اطلاعاتی درباره سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا بهبود فرآیند احتراق موتور وجود ندارد.

رهام اگر با گیربکس اتوماتیک ساخت پانچ و نیز موتور ارتقا یافته تیبا به بازار برسد، با توجه به قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی که در تیپ‌های مختلف دارد، احتمالاً فروش بالایی را تجربه خواهد کرد.

جک T۸

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

یک پیکاپ کوچک و چینی که ظاهری بسیار زمخت و امکاناتی به‌روز دارد و خدا را شکر از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی میتسوبیشی بهره نبرده است! گیربکس شش سرعته دستی، سیستم دو دیفرانسیل، موتور دو لیتری توربو و ۱۹۰ اسبی در کنار گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متری از جمله مشخصات این بارکش جدید چینی است.

خودرویی که به طرزی زشت و غیرقابل باور در پوزه جلو قصد تقلید از محصولات آمریکایی نظیر شورولت سیلورادو را داشته و کابین خودرو نیز تقلیدی آشکار از نسل قبل شورولت مالیبو است. این وانت ۵.۳۲ متری احتمالاً قیمتی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.

چری تیگو ۸

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

اولین محصول ۵۰۰ میلیونی چینی‌ها که قرار است به‌صورت رسمی در کشور تولید و عرضه شود. تیگو ۸ که فضای کابین آن یادآور محصولات مدرن اروپایی است، متأسفانه در بخش پیشرانه همچنان از نسخه ۱.۵ لیتری ۱۴۹ اسبی چری استفاده می‌کند که قطعاً برای تحمل وزن یک شاسی‌بلند ۱۷۰۰ کیلویی توان کمی دارد. با این‌حال آپشن‌های خوب، طراحی مناسب و فقدان رقبای قدر و هم‌رده احتمالاً موجب می‌شود تا این کراس‌اوور هفت نفره به خوبی در بازار نقش‌آفرینی کند.

هایما فامیلی M۵

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

گفته می‌شود تا اواخر آبان پیش‌فروش این سدان کشیده چینی شروع می‌شود تا دامنه تولید محصولات برند هایما در ایران باز هم گسترش یابد. فامیلی M۵ که با طول ۴.۶۹ و فاصله بین دو محور ۲.۶۸ خودرویی مشابه محصولات کلاس سدان‌های متوسط شهری است، بدنه اسپورت و کابینی قدیمی، اما منظم دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای نسبتاً مناسب برای خریداران خودرو‌های وارداتی می‌کند.

فامیلی M۵ که ظاهر اسپورتی دارد احتمالاً در رده قیمتی ۲۵۰ میلیونی راهی بازار خواهد شد در حالی که به موتور بنزینی ۱۲۵ اسبی و ۱۶۰۰ سی‌سی در کنار گیربکس شش دهنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن مجهز است.

دنا پلاس اتومات

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

فعلاً پیش‌فروش شده و زمان عرضه انبوه آن به بازار، بهار سال ۹۹ اعلام شده، ولی گفته می‌شود نمونه‌های اولیه خودرو در زمستان ۹۸ به برخی مشتریان تحویل می‌شوند تا میزان رضایت‌مندی و سطح کارکرد خودرو مشخص شود. این نسخه جدید از دنا پلاس که تجهیزاتی مشابه با سری دنده دستی دارد، به یک جعبه دنده شش سرعته AT مجهز شده که از سیستم «تورک کانورتر»‌یا همان مبدل گشتاور بهره می‌برد.

همچنین بر اساس اطلاعیه ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه‌دنده‌های هشت سرعته استفاده کرده است. خودرویی که احتمالاً با ورود به بازار قیمت دنا پلاس را در مرز ۲۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد.

جک S۴

۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

یک چینی دیگر که گفته می‌شود قرار است فاصله بین اس ۳ و اس ۵ را پر کند و البته طرحی سردرگم، عجیب و نچسب دارد. در واقع اگر محصولات قبلی جک در ایران با تقلید از هیوندای تا حدی برای بیننده قابل فهم بودند و هویتی مشخص داشتند، حالا جک اس ۴ یک موجود مهیب و ناشناخته است که کمتر کسی بدون دید نام جک آن را می‌شناسد. اس ۴ که احتمالاً بیش از ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت، باید به زودی با هایما اس ۵، هاوال اچ ۲ و ام‌وی‌ام X۳۳ روبه‌رو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    عمرا

    پاسخ ها

    • بدون نام

      این آشغالها رو مردم تحریم کنند تا قیمت واقعی بفروش برسه

    • واقعیت

      یعنی قصد ارزون کردن خودرو رو ندارن با این تفاصیل باید به همین قیمتها تن بدیم ..البته روش دیگه ای این که مردم عزیز اگه واقعا به خودشون و خانوادشون ارزش قائل باشن تنها یکسال نخرن ماشین در ایران مفت میشه ...باید با اینا مثل خودشون برخورد کرد ولی افسوس که این مردم عادت به تو سری خوردن رو یاد گرفتن

    • فرزان

      چه اشعالایی داره میاد

  • بدون نام

    عمرا

    پاسخ ها

    • حاجات سرخه

      کلی دروغ آماده کردن تحویل مردم بدن تاپراید خودشون بدن پنجاه ملیون برامردم متاسفم که فقط نگاهشون میکنن باید این دو شرکت آتش زدتابفهمندباکی طرفند

  • بدون نام

    قیمت ها واقعا خنده دار است..هر کس ندادند فکر میکنه داره پول بنز و تویوتا میده ..این خفت و خاری و کم فهمی کی تمام میشود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • بدون نام

    نهایت بدبختی ملت ماست که با این قیمتا اشغالای چینی رو سوار شن

    پاسخ ها

    • حسن

      ملت بدبخت خودشون انتخاب کردند طور دیگری زندگی کنند

  • علی

    وقتی تو مملکت گندم را با فضولات قاطی می کنند و به خورد مردم میدهند دیگه خودرو که جا خود دارد.

  • بدون نام

    این ماشینها که مال پولدارهاست پس پراید هم تولید بشه شاید ما هم بتونیم بخریم

  • میرو

    همشون اشغالن نیان بهتره

  • بدون نام

    همش ازدم چرت هستش وفقط جیب ملت خاای میکنن,هرچندکه ملت خودشون میکشن واسش

  • سهیل

    فقط دوتا ماشین وطنی..مابقی ساخت چین..تاسف آوره

  • .

    از جک s4 خوشمان امد

    پاسخ ها

    • ماشااله ب تو

      بگذار آنجا که چستان آمد

  • بدون نام

    حتی یک خودروساز معتبر حاضر نیست با ایران کار کنه

  • بدون نام

    به خدا ما یه ایمپین خریدیم بهمن ۶۴ میلیون الان حدود ۱۳۰ ۱۴۰ میلیون تومنه مدل ۲۰۰۷ ترخیص ۲۰۱۱ هست گیربکس اتوماتیک موتور طراحی انگلیس تحت نظارت میتسوبیشی سگ شرف دارن به اینا ماشینهای خارجی (غیر چینی به خصوص mvm(

  • بدون نام

    تف به اين روزگار ! با اين قيمتها ارزوي خرد ماشين خوب رو به گور ميبريم

  • بدون نام

    کجای این پیکاپ جک شبیه ماشین های امریکایی مثل شورولت سیلورادو هستش؟!!!!!
    در واقع این ماشین کپی تویوتا هایلوکس شده.

  • محمدرضابهرامی

    بابا خداوکیلی موتور۱۱۵ اسب بخاری واقعا زشته چراماهمش دنده عقب میریم ماشینای کوچیک حداقل ۱۵۰ به بالا باد باشن نه مثل غول کولیوس به اون بزرگی ۱۵۰ اسب قدرت داره

  • بدون نام

    واقعا خاک همه پِکَن تو سرتون با این قیمتا و کیفیتایه داغونتون
    واسه ایران و ایرانی جماعت تاسف میخورم که مجبورن این لگن هارو خریداری کنن
    اونم با این قیمت!!!
    مسئوالا واقعا ریدن تو کشور
    مسئولامون خودشون ماشین خارجی اونم با اپشنایه توپ سوار میشن بعد میان دم از همایت کالای ایرانی هم میزنن
    بابا جمع کنید خودتونو این مسخره بازیا تا کی؟؟!!!!!

  • کیارش

    به خدا اگه اینا رو ارزون بدن همه میخرن اگه نخریدن اسممو میزارم ملنگ

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج