۸۹۳۹۵۳
۳۵ نظر
۸۶۰۹
۳۵ نظر
۸۶۰۹
پ

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

نگاهی به هفت مدل خودرو حاضر در بازار کارکرده‌ها که در دهه آخر قرن بیستم و ابتدای قرن ۲۱ به ایران پا گذاشته‌اند و با قیمتی مناسب می‌توانند جایگزین مدل‌های صفر کیلومتر داخلی شوند.

روزنامه هفت صبح: یکی از بهترین سال‌های تاریخ ۱۰۰ ساله بازار خودرو ایران، حد فاصل ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۵ رقم خورد. سال‌هایی که حد و حدود رقابت در بازار بالا بود و خیلی عظیمی از برند‌های اروپایی، آسیایی و بعضاً آمریکایی به کشور وارد شدند. در این دوره از محصولات عضلانی اولدزموبیل و اوپل و شورولت تا تولیدات اقتصادی هوندا، تویوتا، نیسان و از خودرو‌های ارزان کیاهیوندای تا مدل‌های لوکس بنز و ب. ام؛ و در بازار کشور حضور داشتند.

ترکیبی ایده‌آل که موجب می‌شد کیفیت رقابت در بازار در همه بخش‌ها در بالاترین سطح بوده و رفاه مصرف‌کنندگان در اثر این حجم از تنوع افزایش یابد؛ نکته‌ای که پس از گذشت ۲۰ سال از آن دوره کاملاً مشخص است و نمود آن در بازار خودرو‌های کارکرده به عینه دیده می‌شود.

اینجا در یک گزارش جالب سعی کرده‌ایم جالب‌ترین خودرو‌های این دوره که عمدتاً طراحی آن‌ها در سال‌های قبل از ۲۰۰۰ رقم خورده را یک‌جا گرد آوریم. خودرو‌های خاص و متفاوتی که سخت می‌شود دوباره آن‌ها را در بازار پیدا کرد. محصولاتی که اگر قادر به نگهداری از آن‌ها باشیم، اتفاقاً خودرو‌های خوبی برای استفاده روزمره هستند.

ب.ام.و Ci ۳۳۰ مدل ۲۰۰۱

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

یک خودرو روباز جذاب و آلمانی که ظاهر مدرن آن در تلفیق با فرم اتاق کلاسیکش یک حس نوستالژیک به سرنشینان تزریق می‌کند. سری ۳ کانورتیبل که سال ۱۹۹۹ طراحی و سال ۲۰۰۰ تولید شد، در اولین نسخه‌های وارد شده به کشور با موتور سه لیتری شش سیلندر و ۲۳۵ اسبی به کشور وارد شده و احتمالاً در مدل‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. این خودرو چهار نفره در مرز محصولات هوشمند امروزی و خودرو‌های مکانیکی دهه ۹۰ قرار دارد.

هوندا آکورد مدل ۲۰۰۳

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

تقریباً غریب‌ترین مدل از هوندا آکورد است که به ایران پا گذاشته و کسی آن را نمی‌شناسد. این خودرو ژاپنی که در دهه ۷۰ و اواسط دهه ۹۰ در دو مقطع فروش نسبتاً بالایی در ایران داشت، در نسل هفتم خود که سال ۲۰۰۲ معرفی شد، مثل همیشه به طرحی ساده، موتوری قدرتمند، اتاقی جادار و دوامی قابل تحسین مشهور است. این هوندای ۱۵ ساله که حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی ۱۶۰ اسبی سود برده و دقیقاً ۴.۸۱ متر طول دارد.

رنو مودوس مدل ۲۰۰۴

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

یک هاچ‌بک بخت برگشته و گمنام فرانسوی که نمونه اولیه آن سال ۲۰۰۲ طراحی شده و خود سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده است. این ام‌پی‌وی یا خودرو کوچک چند منظوره که هم‌کلاس ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و خودرو‌هایی همچون ماتیز است، با عمری بالغ بر ۱۲ تا ۱۳ سال قیمتی در محدوده ۷۵ میلیون تومان داشته در حالی که به موتور‌های بنزینی کوچک ۱.۲ و ۱.۶ لیتری ۷۵ تا ۱۱۰ اسبی مجهز است، همین‌قدر ظریف و همین‌قدر کم‌مصرف.

شورولت لومینا مدل ۲۰۰۲

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

با یک موتور ۳۸۰۰ سی‌سی شش سیلندر و کابینی نسبتاً مجلل، کیفیت یک سدان آمریکایی را دارد که زیر پوستش به زور ژن‌های اروپایی تزریق کرده‌اند. این خودرو که با ۱۷ سال سن در محدوده ۷۵ تا ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد، حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت داشته و چیزی در مایه‌های یک نیسان ماکسیمای اقتصادی‌تر است. این سدان ۴.۸۹ متری سطح ایمنی خوبی داشته با پونتیاک جی ۸ تشابهات فنی بسیاری دارد.

میتسوبیشی پاجرو مدل ۱۹۹۸

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

محبوب یگانه عاشقان آفرود که حتی نسبت به لندکروزر ابهت بیشتری دارد. پاجرو ۹۸ که به موتور‌های ۲۷۰۰ سی‌سی و ۳۸۰۰ سی‌سی مجهز است، در بازار بین ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان بسته به میزان سلامت بدنه، موتور و اتاق قیمت دارد؛ در حالی که کیفیت سواری خوب، توان آفرود بالا و دوام به نسبت خوبش مالک این محصول را از دردسر‌های اس‌یووی‌های چینی و کره‌ای امروزی دور نگه می‌دارد.

تویوتا کورولا هاچ‌بک ۱۹۹۱

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

نسل تازه آن در اروپا و آمریکا خیلی خوب می‌فروشد. کورولا هاچ‌بک، اما در اواسط دهه ۹۰ میلادی ابداً خودرو محبوبی نبود و فروش نسخه سدانش در ایران و جهان بخش عمده تولید این سری از کورولا را به خود اختصاص داده بود. کورولا هاچ‌بک که بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ در ایران عرضه شد، هم‌اینک با مبلغ کمتر از ۳۰ میلیون تومان در بازار قابل خریداری است در حالی که به موتور ۱۸۰۰ سی‌سی چهار سیلندر ۱۱۸ اسبی مجهز است و با چهار متر طول، ابعادی مشابه یک رنو ساندرو دارد.

شورولت کاپریس مدل ۱۹۹۳

این خودرو‌های قدیمی را به جای صفرکیلومتر‌های داخلی بخرید

سدان ۱۷۷۳ کیلویی شورولت در ایران، در بحبوحه جنگ کویت به کشور وارد شد، آن‌هم با موتور ۱s۰۳ مشهور جنرال موتورز که دقیقاً با پنج لیتر حجم، بیش از ۱۷۰ اسب بخار قدرت داشت. این موتور در ترکیب با فنربندی نرم و یک گیربکس چهار سرعته خودکار، رفاه مناسبی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد و اگر بتوان نسخه سالمی از آن را پیدا کرد، قطعاً خواهید فهمید که کیفیت و قطعات و تجهیزاتی که در ساخت این محصول به‌کار رفته، تحسین‌برانگیز است. راستی کاپریس تخم‌مرغی در بازار کنونی بهایی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • امیر قاسمی

    الان شورولت از کجا گیر بیاریم!؟ بعد نوشتی جای ماشین داخلی!!!
    یکم دقت کنین تو نوشتن مقاله

    پاسخ ها

    • ناشناس

      آقا فراونه چه ماشین‌هایی واقعا هنوز ی عمی کار میدن خدایی مخصوصا شورولت تویوتا من هیوندا دارم میخام تویوتا یا آمریکایی تیر آهن 18خودرو داخلی گودی قتلگاهه آقا تعلل نکن کلاسیک ژاپنی و قول امریکایی

  • بدون نام

    ژیان بخدابهتر فک فامیل پرایده اخه چرا ظلم میکنید بزارید ماشین خارجی بیاد حالا اگه نتونیم بخریم شاید پولدارا بخرن مارو هم سوار کنند حتی دیدنشون هم خوبه پس ببندید در لگن سازی رو تامردم عزادار نکرد

  • مهدی

    از کجا تهیه کنیم

  • بدون نام

    همین ها هم دیگه نمیشه خرید

  • بدون نام

    از اینها که گیر نمیاد وگرنه بدمون نمیاد بخریمشون

  • بدون نام

    فریب نخورید!
    ما خودروی دشمن را جایگزین تولید ملی نمی کنیم
    دشمن پشتکار ما را دیده است و می خواهد به آن ضربه مهلک بزند
    جان هموطنان ما فدای تولید ملی

    پاسخ ها

    • بدون نام

      زرشک

    • بدون نام

      ببند

    • نوری ریکا

      دوکلمه است بفهم
      خفه. شو
      ۱خفه. ۲شو

    • ناشناس

      بدون آمریکا الان ما الاغ سوار بودیم والا...

  • علیرضا

    خیلی خوبه تو یه کشور که ادعای حاکمانش مردم داری هستش. گروه مافیایی خودرو میفتن به جون مردم و از این طرف به ملتش خرید ماشین های فرسوده 20 سال پیش به قیمت 200 میلیون تومن میشه
    عجب حسن همجواری جالبی

    پاسخ ها

    • بدون نام

      برترین ها که به شدت طرفدار اصلاح طلبا شده وگرنه به جای درج این مطالب بیهوده، فشار میاورد بر دولت و مجلس برای ساخت خودرو باکیفیت داخلی و نتیجه پیگیری هاش رو منتشر میکرد

  • بدون نام

    اوسکول از این لیست کلا دوتاش فقط تو ایران هست

  • بدون نام

    عقلتون کم شده؟
    اصن رنو مودوس، آکورد ۲۰۰۳ و لومینا وارد کشور شده که شما نوشتین؟
    بر فرض که ما اینا رو خریدیم، وقتی انقدر تعدادش انگشت شماره تو ایران، کافیه یه پیچش خراب شه، ماشینو باید بدی زباله دونی چون لوازمش اینجا نیست...
    یه چیزایی میگین عجیب و غریب
    بجای پراید و پژو میشه آکورد و گالانت و تویوتا و ... سوار شد ولی مدلای خیلی پایینترش که تو ایران باشه و لوازم داشته باشه، اگه دنبال دردسر باشیم همون پراید آشغالیو آدم میخره سوار میشه

  • بدون نام

    تو بگو فرغون بگير زن و بچه بذار توش هل بده بهتر از پرايد هست

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ماکه پول پرایدهم نداریم

  • نیما

    اصلا شما بگو خریدیم!!!!!
    کی از تعمیرش چیزی میدونه؟؟
    کجا قطعات یدکی پیدا کنیم؟؟

  • بدون نام

    برای نشان دادن عمق فاجعه در تولید خودروهای صفر داخلی همین بس که بدانید کسانی که پراید قدیمی دارند سعی دارند ان را پراید ساخت کره معرفی کنند و این را یک اپشن برتر میدانند یا پژو های قدیمی که طرف میگه قطعات موتورش فرانسویه و از بقیه پژوها برتره!!!!!!!!!!!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ای کاش مردم در انتخابات بعدی مجلس و دولت به افراد جوان باسواد به روز و مردمی و دلسوز رای بدن بلکه افراد جدید تکانی به این اوضاع نابسامان خودرو در کشور بدن

  • مهرداد

    اره اینارو بخرین تو خرج وسایلش بمونین تازه اگه گیرتون بیاد، نویسنده متن کلا کرکره کشیده پایین تعطیله

  • رکسانا

    مگر توی خواب ببینیم خخخخ

  • نیما

    عجب...با صدمیلیون ماشین سالم وکم کارکرده خوب خارجی مدل۲۰۰۰میشه خرید تواین بازار!!

  • بدون نام

    ممنون از تبلیغ کالای خارجی!!!

  • بدون نام

    خوب قطعات اینا پیدا میشه

  • sivan

    سالی یکبار یدونه ازینا تو خیابون نمیبینیم حالا ازکجا گیربیاریم بخریم خدا میدونه

  • بدون نام

    ای لعنت به درشه سازان وطنی

  • علی

    جای فولکس گل خالیه قیمت بین 30 تا 40 تومن و شتاب خوب حس خوب رانندگی برای راننده اتاق خیلی خیلی کم صدا

  • بدون نام

    مضخرفترین مطلب مجله زرد برترینها

  • بدون نام

    خرید ماشین دیگه واسمون ارزو شد خدا لعنت کنه اوناییی که تلاش کردن تحریم بشیم تا ازین تحریما سودی ببرن

  • ..

    لوازماشونو از کجا گیر بیاریم؟الان ام وی ام 110 رو نمیتونم خیلی از قطعاتشو از بازار مشهد پیدا کنم وای به حال اینا...

  • عبدالرحمن

    قطعاتش چی ؟ پیدا میشه؟ نکنه باز کاسه ای زیر نیم کاسه است؟ حالا از ریکشای هندیها هم یه چیزی مینوشتی!

  • بدون نام

    متاسفانه مردم به دولت اصلاح طلب فعلی رای دادن که خبر اختلاس و حقوق نجومی از این دولت زیاد شنیدیم و اخبار خودرو در این دولت همیشه منفی بود! واردات خودرو ممنوع شد و قیمت خودرو داخلی به چند برابر افزایش یافت و ثبت نام خودرو کارخانه ای در حد پراید و چند خودرو دیگر محدود شد و تازه همون رو هم بعد ماهها و مدتها تحویل نمیدن! خدا زودتر ما رو از این دولت و مجلس اصلاح طلب بی تدبیر و ناامید نجات بده

  • بدون نام

    کالای ایرانی بی کیفیته بجای این که کیفیت کالا رو ارتقا بدن همش شعار میدن اینا از پراید بهتره هرچند مردم بیچاره توان خرید هیچ کدوم رو ندارن

  • سعید

    از بیست سالگی تا الان که سی سالمه دارم میدوم فقط تونستم شکم خودمون رو سیر کنم تا میایم ماشین بخریم ۱۰۰ درصد میره روش.دیگه عمرمون تموم شد کی قراره روی روزگار رو ببینیم؟ هرسال ام هرچی درمیاریم باید بدیم پای اجاره هایی که ۱۰ برابر شده.مسعولیت این گندی که این همه سال زدین دقیقا گردن همه شماس

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج