نگاهی به بدترین وانتهای ایران، سلاحهای کشتار جمعی!
اما اعجوبه خیابانهای کشور را میتوان وانت نیسانی دانست که خود کمپانی نیسان هم بعید میداند که این خودرو را ساخته باشد، ولی همچنان با قدرت در ایران بهفروش میرسد. رانندگی خطرناک، مالکان این خودروها همیشه زبانزد بوده، اما نیسان آبی واقعا از لحاظ کیفیت چیزی در خود ندارد.
وبسایت چرخان: متاسفانه وضعیت خودروهای سبک باربری یا همان وانتها در کشور ما بسیار اسفناک است. از رانندگان خشمگین این خودروها که صرفنظر کنیم، از لحاظ فنی و ایمنی، نام این وسایل چهارچرخ را نمیتوان خودرو گذاشت. در کشورهای خارجی برای این کلاس از خودروها ارزش زیادی قائل هستند و تمام تلاش خود را بکار میگیرند تا بهترین وسیله را تولید کنند. چینیها نیز اخیرا به اهمیت این کلاس از خودروهای بازار پی بردهاند و سعی میکنند محصولات بهتری را تولید کنند که انصافا خودروهای خوبی نیز تاکنون به بازار محلی معرفی نمودهاند. امروز در سایت چرخان به بیکیفیتترین وانتهای بازار میپردازیم تا با آنها بیشتر آشنا شویم.
با ما همراه باشید…
وانت پراید
سواری پراید سالهاست که در جادهها جان ایرانیان را میگیرد و احتمالا سایپا این نتوانسته سایپا را به اهداف خود برساند و این کمپانی نمونه وانت پراید را به بازار عرضه کرد تا قشر وسیعتری از جامعه را با دنیایی دیگر آشنا کند. این خودرو با قیمتی در حدود ۲۶ میلیون تومان در بازار قابل تهیه است که شما یک خودروی نا ایمن را با این مبلغ بدست خواهید آورد. هنوز مشخص نیست پراید با چه هدفی به وانت تبدیل شد اما همین سلاح هستهای متحرک در حال حاضر در خیابانها تردد میکند.
معایب:
ایمنی پایین
موتور ضعیف
توان کشش کم
توان حمل بار ضعیف
کیفیت سواری نامناسب
کیفیت ساخت اسفناک
تکنولوژی از رده خارج
وانت آریسان
این خودرو نیز دقیقا با همان سیاست وانت پراید، طراحی و روانه بازار شد. ایرانخودرو بدنه خودروهای پژو را برید و یک موتور ضعیف بر روی آن قرار داد و سطح پایینی از مهندسی باعث شد که در ابتدا، شاسیضعیف این خودرها دچار نقص و شکستگی شود اما این نقص تا حدودی از سوی شرکت برطرف شد و آریسان در آخرین آزمون کنترل کیفیت توانست ۲ ستاره دریافت کند. قیمت این خودرو در بازار در حدود ۲۷ میلیون تومان است.
معایب:
کیفیت ساخت پایین
قدرت موتور کم
ایمنی نامناسب
تجهیزات ضعیف
توانایی حمل بار کم
شاسی ضعیف
وانت نیسان
اما اعجوبه خیابانهای کشور را میتوان وانت نیسانی دانست که خود کمپانی نیسان هم بعید میداند که این خودرو را ساخته باشد، ولی همچنان با قدرت در ایران بهفروش میرسد. رانندگی خطرناک، مالکان این خودروها همیشه زبانزد بوده اما نیسان آبی واقعا از لحاظ کیفیت چیزی در خود ندارد. جالب است بدانید این بمب متحرک در حال حاضر افزایش قیمت داشته و در بازار قیمتی در حدود ۵۷ الی ۶۵ میلیون تومان دارد.
معایب:
ایمنی اسفناک
کیفیت سواری ضعیف
تکنولوژی از رده خارج
کیفیت ساخت نامناسب
تجهیزات کم
وانت مزدا
وانت مزدا نسبت به سایر خودروهای این لیست شرایط بهتری دارد اما این دلیل نمیشودذ که آن را یک خودروی با کیفیت بدانیم. این وانت اخیرا در تست کیفیت سازمان استاندارد توانست ۲ ستاره کیفیت برای مدل تک کابین و یک ستاره برای مدل دو کابین، دریافت کند که این شرایط بد وانت مزدا را نشان میدهد. وانت مزدا در بازار برای مدلهای تک کابین و دوکابین از ۶۳ الی ۸۵ میلیون تومان، قیمت دارد.
معایب:
ایمنی کم
کیفیت ساخت ضعیف
تجهیزات نامناسب
توان حمل بار کم
کلام آخر
هنوز مشخص نیست تا چه زمانی باید این خودروهای از رده خارج و بیکیفیت را در خیابانها تحمل کنیم اما بنظر میرسد تا زمانی که مشتری برای آنها وجود دارد، خودروسازان دست از تولید بر نمیدارند و در این میان مردم تنها قربانیان کیفیت پایین این خودروها خواهند بود.
نمیدانیم بگوییم مقصر مردمی هستند که هنوز نیسان آبی ۲۰ سال پیش را با شور و عشق خریداری میکنند یا مسئولینی که هنوز به این نتیجه نرسیده اند؛ زمان تغییر فرا رسیده و از بازار تشنه کشور نهایت استفاده نادرست را میکنند.
نظر کاربران
ببخشید غیر از اینها چیز دیگه ای هم مگه هست که بخریم
پاسخ ها
جالبع اینقدم گرونه اینارم نمیشه خرید
مردم انتخابه دیگه ندارن وانتهای خارجی بلای دویست میلیون قیمت داره
این عکس آخری آدم دلش نمیاد بار حمل کنه باهاش.
بازار انحصاری همینه
اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم اگر میخواهیم اقتصاد مان وابسته به نفت نباشد اگر میخواهیم صنعت درآمد زا وارز آور وبخش کشاورز نو وپیشرفته داشته باشیم .باید1- علم ودانش آن برای آحاد صنعتگران وکشاورزان فراگیرشود 2- ابزار ووسائل مورد نیاز آن باکیفیت خوب ووقیمتت مناسب دراختیار مجریان بخش صنعت وکشاورزی قرار گیرد ووانت از وسائلی که درهر دوبخش و بخش خدمات نقش مؤثر دارد.والاّ بااین وانتهای داخلی جان ومال زحمت کشان جامعه در معرض فنا است
پاسخ ها
3_باید از ایران فرار کرد
تقصیر خود مردمه۰تا ابلهان هستند وضعیت همچنان به همین نحو ادامه خواهد یافت
پاسخ ها
چه ابلهی. طفلک یه ماشین می خواد بتونه بارشو باهاش جابجا کنه وقتی گزینه ارزون دیگه ای که به بودجش بخوره نیست میاد اینا رو می خره دیگه
ما دنبال تغیر وتحول نیستیم فقط بدنبال آ خرت هستیم که چگونه وارد بهشت شویم واز مزایای بهشتیان استفاده کنیم وکاری به این دنیای کنونی نداریم که تحولی ایجاد کنیم برای مردم ونسلهای آ ینده رابا چیزهای پیشرفته واستاندارد وارد زندگی آ نها کنیم فقط انجماد وسنگ شدن را دوست داریم
پاسخ ها
اتفاقا سرتان کلاه رفته است
کسانی در ایران متولی اموری که فرمودید هستند که بهشت و جهنم برایشان جک هست
کسی که یهشت و جهنم سرش می شود از این غلطها نمی کند
شما چرا باور می کنید که پشت سر این شرکت های خودرو ساز یک مرد معتقد به بهشت و جهنم قرار دارد
در دو موضوع بانک و خودروسازی تفکری غیر از جمهوری اسلامی وجود دارد
ها خدا بهشتو ساخته برا آدمهایی که فکر رفاه دنیوی ملتشون نیستن .
مطمئن هستی فقط تو بانک و خودرو سازی اینطور آدما هستن .ینی جایی دیگه نیست. ینی تو اروپا و امریکا همه معتقد به جمهوری اسلامی هستن که آنقدر با کیفیت کار میکنن و فکر مردم هستن
لایک
خدا لعنت کنه مسئولین نظام رو که توی این ۴۰ سال فقط دنیا و اخرت مردم رو به فنا دادند
پاسخ ها
حرف حق جواب نداره
هزاران لایک شیر مادرت حلالت باشه که حرف دل خیلیارو زدی
زنده باد
یکسال مردم صفرشو نخرن مثل اروپا میشن خودرو سازا مجبور میشن یه کاری بکنن
آخه با کدوم پول
اونی که با وانت میخواد کار کنه میخواد یه لقمه نون در بیاره و آدمی هست با وضع مالی ضعیف
یه وانت درست و حسابی هم که الان شده 500 میلیون !!!!!!!!
ولا تا جایی که ما میدونیم تمام خودروهای ایرانی سلاح کشتار جمعی هستن
مشکل مردمایران اینه که هرکی بفکر خودشه اگه یکبار مردم اراده کنن از این ماشینها نخرن دیگه نه تولید میکنن نه میتونن بفروشن ولی متاسفانه مردم همیشه در صحنه باعث شدن که همیشه تولید بشه و ازش با استقبال گرم استفاده کنن به همین راحتی!
عقققق
بهتره به جای نیسان بگوئیم
گوساله ی آبی