بررسی کامل دستپخت جدید سایپا؛ آریو S۳۰۰
گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته میشود از سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت کرده است و به تازگی آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است. اما ما اینجا برای شما دلایلی آورده ایم تا به این خودروساز و محصول S۳۰۰ خود، دل نبندین. پس در ادامه با ما باشید.
وبسایت ماشین3: خودروی زوتی Z۳۰۰ که بعدها با مونتاژ به آریو S۳۰۰ تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی است که در بدو ورود با برچسب قیمتی ۷۵ میلیون تومان معرفی شد و پس از مدتی با کاهش قیمت به حدود ۶۰ میلیون تومان رسید و اکنون مدل ۱۵۰۰ سی سی دنده دستی ۴۶ میلیون تومان و مدل اتوماتیک ۱۶۰۰ سی سی ۵۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته میشود از سال 2007 شروع به فعالیت کرد و اولین خودروی خود را به نام NOMAD را از سال 2008 به کشورهایی نظیر هند صادر کرد . این خودروساز با کپی محصولات موفق بازار و به کارگیری تکنولوژی و پیشرانههای یک دهه قبل در خودروهایش به فکر گسترش بازار خود است. به تازگی آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است.
آریو S300 کپی کاملی از تویوتا آلیون مدل 2007 است اما در بخش فنی از پیشرانه ساخت میتسوبیشی استفاده میکند این به این معنی نیست که با یک خودروی فوق العاده در بحث طراحی و پیشرانه روبهرو هستید چراکه کیفیت متریال و ساخت این خودرو چیزی شبیه به شوخی است تا یک خودرو در کلاس شهری.
آریو در بازار با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی اما با حجمهای مختلف عرضه میشود. اولی با حجم ۱۶۰۰ سی سی دارای حداکثرتوان ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر است که با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشود و مدل دوم، پیشرانه با حجم ۱۵۰۰ سی سی دارای حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر است. که فقط با گیربکس پنج سرعته دستی به فروش میرسد.
در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز آریو به چهار تیپ تقسیم بندی شده است:
STANDARD ۱.۵ دستی
ELEGANT 1.5 دستی
ELEGANT ۱.۶ اتوماتیک
ROYAL 1.6 اتوماتیک
که در دو تیپ اول طبق اعلام سازنده تفاوت در رینگ خودرو است که در مدل استاندارد از نوع 15 اینچی فولادی و در تیپ الگانت از نوع 15 اینچی آلومنیومی است. فولترین مدل آریو در نسخهای به نام رویال عرضه میشود که دارای امکانات انحصاری نظیر سانروف دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چهار عدد ایربگ، سيستم صوتي و تصويري مجهز به مانيتور DVD باقابليت پخش MP5 راديو، پورت USB قابل كنترل از روي غربيلك فرمان مجهز به 6 بلندگو-و GPS است.
در اینجا 10 دلیل را یادآور میشویم تا فکر خرید این بی کیفیت بی نام و نشان را از سر بیرون کنید:
1- نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین حتی در سرعتهای پایین
۲- گیربکس اتوماتیک با عملکرد نا امید کننده و کند
3- استفاده زیاد از پلاستیک خشک و بی کیفیت در داخل کابین
۴- ایمنی خیلی پایین در تصادفات
5- بازار دست دوم این خودرو به گونه ایی است که از پیداکردن خریدار برای خودرویتان نا امید خواهید شد
۶- قرار گیری نامناسب صفحه کیلومترشمار که هنگام رانندگی راننده را برای دیدن کیلومتر به زحمت می اندازد
7- امکانات رفاهی در مدل پایه نا امید کننده میباشد
۸- سیستم تعلیق تقریبآ تمام دست اندازها و پستی و بلندی راه را به شما یاد آور خواهد شد
9- استهلاک بالای آریو
۱۰- کمبود لوازم یدکی و به دردسر افتادن خریداران برای تعویض قطعه معیوب
نظر کاربران
اس 400 هم بسازین .
يه ماشين چيني ارزون و از يه توليد كننده زير پله چيني اوردن ارم سايپا چسبوند جلوش حالا ميگن دست پخت سايپا
ما پيچ خودرو هم نميتونيم توليد كنيم
با سلام لطفا عیوب پراید رو هم بنویسید تا ببینیم مردم کلا از خریدش ناامید میشن یا بازم واسه خریدش به سایتش هجوووووم می برن
و ملت همیشه در صحنه برای خرید آن صف خواهند کشید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
این ده تا دلیل آخر دقیقا در خوردوهای چینی هم دیده میشه نمونش لیفان
یاد ماشین های توی کره شمالی میفوفتم خیلی بهم شباهت دارن این دوتا کشور
نقدتون فوق العاده بی پایه و اساس بود مخصوصا ده نکته که گفتین فکر کنم واسه تراکتور بوده . فکر کنم شما تو پورشه سوار هستید
تماما کپی از مطالب سایت دیگری هست.
منصفانه بگم هیچکدوم از این معایب رو نداره
این. ده. نکتهای. که. گفتین. بد. رد. مخور. بود. ومن. اسلن. قبول. ندارم