خودروی جک Refine S۷؛ سوغات تازه چینیها
Refine S۷ جدید JAC که چند ماهی بیشتر از آغاز عرضه اش در بازار چین نمی گذرد و به تازگی برای ارزیابی های پیش از تولید، می تواند تنوع این بخش از بازار را بیشتر کند. با توجه به استقبال تقریبا مناسب از Refine S۷ در چین و محبوبیتی که کراس اوورهای JAC به واسطه S۵ نزد ایرانی ها دارند، موفقیت این کراس اوور میدسایز چینی در بازار کشورمان چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.
هفته نامه خودرو امروز: در شرایطی قرار داریم که هر روز بر تنوع کراس اوورهای چینی بازار افزوده می شود؛ اتفاقی که مخصوصا با جهش قیمت چشمگیر خودروهای وارداتی غیر چینی در این بازار، انتخاب را برای خریداران، ساده تر و متنوع تر می کند. اما مشکل اینجاست که این گزینه های تازه، بیشتر در رده های ابعادی کامپکت و ساب کامپکت قرار دارند
و همین باعث می شود خریدارانی که به دنبال یک کراس اوور متوسط خانوادگی با قیمت مناسب هستند، گزینه های چندانی پیش رو نداشته باشند. Refine S۷ جدید JAC که چند ماهی بیشتر از آغاز عرضه اش در بازار چین نمی گذرد و به تازگی برای ارزیابی های پیش از تولید، می تواند تنوع این بخش از بازار را بیشتر کند. با توجه به استقبال تقریبا مناسب از Refine S۷ در چین (فروش نزدیک به ۱۷ هزار دستگاه در ۱۰ ماه) و محبوبیتی که کراس اوورهای JAC به واسطه S۵ نزد ایرانی ها دارند، موفقیت این کراس اوور میدسایز چینی در بازار کشورمان چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.
یک هویت منحصر به JAC
Refine S7 به عنوان بزرگترین کراس اوو JAC، از تازه ترین سبک طراحی JAC بهره می برد و به واسطه این استایل جدید، سعی دارد در عین پویایی و جذابیت بصری، به مراتب شیک تر و بالارده تر از آنچه به واقع هست، جلوه کند و نکته قابل توجه این است که سب طراحی جدید JAC را دیگر نمی توان کاملا شبیه به یک برند خاص تلقی کرد و سعی طراحان این بوده که یک هویت منحصر به فرد را برای پرچمدار کراس اوورهای JAC به وجود بیاورند که
می شود گفت کاملا هم موفق بوده اند. هر چند هنوز هم رگه هایی از طراحی کراس اوورهای هیوندای، یا به طور مشخص تر سانتافه LWB در تناسب و فرم کلی Refine S7 به چشم می آید. از نظر ابعاد نیز با طول بدنه 4.8 متری و فاصله 2.75 متری بین دو محور، این نزدیکی کاملا محسوس است اما خروجی کار، روایت متفاوتی دارد و طراحی تهاجمی و دینامیک Refine S7 را می توان منحصر به JAC دانست.
در جستجوی یک ماهیت لوکس
نقطه مقابل این حس را در طراحی داخلی S۷ می بینیم؛ جایی که تاثیرپذیری از طراحی فضای داخلی نسل جدید مرسدس بنز E در فرم دهی به آن کاملا مشهود است. البته همین تاثیرپذیری، در ترکیب با متریال با کیفیت، به خلق محیطی انجامیده که مخصوصا برای کراس اووری در این محدوده قیمت، بسیار بالارده و شیک تلقیی می شود و برای تقویت این حس لوکس بودن، گستره تقریبا کاملی از امکانات رفاهی برای مجهزترین مدل Refine S۷ در نظر گرفته شده مثل تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دونقطه ای، فیلتر هوا و خروجی مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم،
هدآپ دیسپلی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچ دیجیتال به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، پوشش چرم با قابلیت سفارش در چهار رنگ، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچ و رابط کاربری اندروید و iOS، سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، آینه بغل های برقی مجهز به گرمکن با حافظه و تاشو اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک عقب، خروجی های برق ۱۲ ولت، شارژر وایرلس، وای فای هاتسپات AG، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی های جلو، ماساژور صندلی های جلو و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو و ...
ایمن و مستحکم
S7 همچون ژست تنومندی که دارد، از ساختار بسیار مستحکمی بهره می برد که تا 74 درصد از فولاد فوق مستحکم تشکیل یافته است. ترکیب این ساختار و معماری مستحکم با نسل جدید فناوری های ایمنی فعال از جمله کنترل پایداری الکترونیک، ایربگ های جلو، جانبی جلو و پرده ای، نورپردازی فعال با قابلیت چرخش با توجه به زاویه فرمان، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر، هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار نقاط کور راننده و کروز کنترل تطبیق پذیر، کراس اوور میدسازی JAC را قادر به کسب 5 ستاره ایمنی از C-NCAP کرده است. در کنار اینها، S7 در مجهزترین مدل از سیستم دید 360 درجه از اطراف، سیستم کنترل حرکت در سطوح شیبدار، سیستم فرمان برقی، کروز کنترل تطبیق پذیر، همیار پارک اتوماتیک و ... نیز بهره می برد.
قدرتمند، با یک روحیه اقتصادی
هنوز مشخص نیست S۷ با چه پیشرانه ای در کشور عرضه خواهد شد اما می دانیم در چین، دو موتور ۴ سیلندر بنزینی مجهز به توربوشارژر برای این کراس اوور میدسایز در نظر گرفته شده که عبارتند از ۱.۵ لیتری توربو ۱۷۲ اسب بخاری با ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور بیشینه و ۲.۰ لیتری توربو ۱۸۸ اسب بخاری با ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشینه. این پیشرانه ها، بسته به سطح تجهیزاتی، به گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتومات دو کلاچ متصل هستند. مصرف سوخت ترکیبی آنها نیز بین ۸.۵ تا ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که برای کراس اووری در این اندازه، مقادیر اقتصادی و بهینه ای به حساب می آید. البته لازم به ذکر است که پیکربندی ۷ سرنشین کابین، در چین، تنها با موتور ۲.۰ لیتری قابل سفارش است.
در انتظار S۷
برای صحبت پیرامون زمان عرضه و یا قیمت نهایی S7 در ایران کمی زود است اما می توان انتظار داشت این کراس اوور میدسایز شیک و دینامیک، سورپرایز جدیدی برای برای سومین نمایشگاه خودرو تهران باشد و بعید است با قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان در کشور عرضه شود. اما برای اطلاع هم که شده بد نیست بدانید مجهزترین Refine S7، در چین، قیمت 174 هزار یوانی داردکه تقریبا معادل 115 میلیون تومان می شود. اصلی ترین رقبای Refine S7 در ایران، چری تیگو 7 و چانگان CS75 (البته در صورت عرضه) خواهند بود.
نظر کاربران
ای خدا ماهم بنده ی تو هستیم به ماهم ازاین ماشینابده.توروخدا دعام کنین خیلی دوستدارم یه همچین ماشینی داشته باشم
پیشرفت به این میگن در عرض چند سال ببین به کجا رسیدن.زمانی که ما داشتیم پیکان می ساختیم اینا فوقش دوچرخه مونتاژ می کردن و الان ما داریم همون پیکان و می سازیم اینا چی میسازند.البته ما هم پیشرفت داشتیم مثلا موتور پیکان و به بدنه پژو بند کردیم یا موتور پرایدو سوار رنو کردیم و اریسان و سپند و روا و آردی و رانت و طرح جدید قراره موتور پیکان و بیندازیم رو ال نود بشه پوگان پی 90
سلام جک عالیه.ماشین روز چین صادره به کل جهان.قیمت عالی.
خدایش ماشینه خوبیه .من سه سال اس فایو دارم.تا حالا هم مشکلی نداشتم.
من جک دارم اشغال به تمام معنا
با عرصه سلام وخسته نباشید لطفا از خودروهای الکتریکی بخصوص رودستر تسلا اطلاعات بسیار زیادی در اختیار هموطنان ما قرار دهید