بررسی هیوندای آزرا ۲۰۱۸، بازگشت پرچمدار به ایران
حالا که جنسیس سدان و G۹۰، جانشین سنتنیال تحت برند لوکس جنسیس تولید و عرضه میشوند، آزرا یا همان گرنجور، حکم لوکسترین ساخته برند هیوندای را دارد و طبیعی است نسل جدید آن که آماده عرضه در بازار کشورمان است، هم از نظر بصری و هم از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی، ماهیتی بالاردهتر از قبل به خود گرفته است.
هفته نامه خودرو امروز: بعد از گمانه زنی های بسیار، نسل جدید هیوندای آزرا بالاخره آماده ورود به ایران است و در روزهای آتی فروش آن به صورت رسمی در کشور آغاز خواهد شد.
ژست تازه پرچمدار
حالا که جنسیس سدان و G90، جانشین سنتنیال تحت برند لوکس جنسیس تولید و عرضه می شوند، آزرا یا همان گرنجور، حکم لوکس ترین ساخته برند هیوندای را دارد و طبیعی است نسل جدید آن که آماده عرضه در بازار کشورمان است، هم از نظر بصری و هم از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی، ماهیتی بالارده تر از قبل به خود گرفته است.
برخی عناصر طراحی آزرای ۲۰۱۸ اشاره بصری به نسل قبل دارند مثل فرم کلی نیمرخ خم بر آمده شانه های عقب که قوس انتهای درب صندوق بار را شکل می دهد یا به طور مشخص تر طرح چراغ های عقب متصل به یکدیگر که غیر از نسل سوم امضای طراحی این ساخته هیوندای بوده اما در ترکیب اینها با عناصر تازه ای همچون جلوپنجره شش ضلعی ایستاده و چراغ گود رفته جلو، هدف، رسیدن به ژستی سنگین و شیک بود تا صرفا تهاجمی و دینامیک جلوه دادن خودرو مشابه این رویکرد را در طراحی کابین نیز می بینیم، محیطی که نه فقط در طراحی مدرن و در عین حال، ساده بلکه در متریال و فناوری های بکار رفته نیز در آن حس پرچم داری یک برند را القاء می کند.
مجهز و پیشرفته
آزرا 2018 در هیبت یک میدان خانوادگی نیمه لوکس با لیست تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی در کشور عرضه خواهد شد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو باید به 7 ایربگ، سیستم هشدار فشار باد تایرها، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری (VSM)، سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، ترمز پارک برقی همراه با اتودها، کروز کنترل هوشمند و سیستم دید 360 درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب اشاره کرد.
آزار های ۲۰۱۸ بازار کشورمان ۲۰۱۸ بازار کشورمان به چراغ های LED جلو به همراه دیلایت و نورپردازی اتوماتیک، چراغ های LED عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب و سنسور باران نیز مجهز بوده، از سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، بازشو اتوماتیک صندوق عقب، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه ای سرنشینان جلو و سیستم یونیزاسیون هوای کابین و دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب بهره می برند.
همچنین برای آسایش بیشتر سرنشینان، صندلی های چرمی سرنشینان جلو، از نوع برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر و افزایش طول نشیمنگاه (برای صندلی راننده) هستند، پرده برقی شیشه عقب و پرده دستی شیشه های جانبی عقب، برای خودرو در نظر گرفته شده و شاهد تجهیز غربیلک فرمان و صندلی های جلو و عقب به گونه ای اختصاصی هستیم.
به این لیست بلندبالای امکانات ایمنی و رفاهی، چراغ های جلو مجهز به سیستم هوشمند مشایعات تا در منزل، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی با گرمکن و قابلیت تاشوندگی اتوماتیک و سیستم سرمایش صندلی های جلو را نیز اضافه کنید. اما با تمام اینها، شاید آنچه که بیشتر در فضای داخلی آزرا ۲۰۱۸ جلب نظر می کند، نمایشگر ۸ اینچ ایستاده بر روی داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که همراه با سیستم صوتی پریمیوم infinity، رابط کاربردی اندروید و iOS، اتصال بلوتوث USB/AUX و نمایشگر ۴.۲ اینچ جا شده در دل نشانگرهای پشت فرمان، لیست مشخصه های ارتباطی آزرا ۲۰۱۸ را کامل می کند.
نیرومند و کم مصرف
آزرای نسل 6 بسته به بازار هدف، با پیشرانه های متعددی از جمله 4 سیلندر بنزینی 2.4 لیتری، 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزل و 6 سیلندر بنزینی 3.0 و 3.3 لیتری عرضه می شود. قلب تپنده آزراهای بازار کشورمان، واحد 2.4 لیتری 188 اسب بخاری است که با 241 نیوتن متر گشتاور بیشینه، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل است و امکان دستیابی به بیشینه سرعت 213 کیلومتر در ساعت را به پرچمدار هیوندای می دهد. برای آزرا، با این پیکربندی پیشرانه، متوسط مصرف سوختی معادل 10.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده و به لطف سیستم انتخاب حالت رانندگی، فرمان برقی MDPS و فنربندی بازنگری شده ای که در جلو، از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است، تجربه متمایزی از راندن یک خودرو خانوادگی را به راننده می دهد.
نظر کاربران
ایشالا روزی برسه که همه مردم ایران قدرت خرید بهترین هارو داشته باشن.
پراید ما بهتره