بهترین خودروهای بازار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان
در این مطلب در بررسی سایتهای مختلف خرید و فروش خودرو، بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را مدنظر قرار داده ایم. بازهای که در بحبوحه تعیین تعرفه جدید خودرو، تکان اساسی به خود دیده.
برترینها: بازار خودروی ایران سوت و کور بوده و فعلا هیچ خبری از خودروهای جدید و بهروز در کشور ما نیست. حالا فرض کنید که در این شرایطِ اقتصادی و... یک نفر به دنبال خرید خودرویی در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد! شخص مورد نظر قطعا انسانی فرهیخته و گرامی بوده و حتما میداند که با خرید یک خودروی گران قیمت (البته برای ما فقیر و فقرا) چه خدمتی به صنعتِ همیشه در صحنه خودروسازی ایران و زیرساختهای اقتصاد پیشرو و نوین ایران کرده و بر طبل شادانه میکوبد!
حالا ما برای کمک به آن یک نفر یا افرادِ مشابه دیگری که از ارزانی در بازار خودروی کشور و عرضه خودروهایی با قیمت مناسب و معقول ناامید شدهاند، دست به کار شده و با مرور سایتهای فعال در زمینه قیمتگذاری خودرو و پرسوجوهای متعدد، بهترین خودروهای موجود در بازه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را به شما معرفی کرده و مختصر اطلاعاتی در مورد این خودروهای حیرتانگیز که به ریش محصولات کمپانیهایی مانند تویوتا و... خندیده و برای خود برو و بیایی دارند، به شما میدهیم و از شما خوانندگان گرامی خواهشمندیم که به همین فلزات نچسب و وامانده راضی بوده و کمتر از کمپانیهای بلاد لیبرال و غربزده سخن بگوئید!
حالا اتفاقی افتاده و برای خرید خودرو به جای پرداخت ۱۵۰ میلیون تومانِ دیروز؛ امروز باید ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بپردازید! این یعنی صنعت خودروسازی ما از نظر قیمتگذاری بروز بوده و این ما مردم هستیم که باید خود را برای قیمتگذاریهای عجیب و غریب خودروسازان آماده کرده و مطابق با میل آنها، جیب و بودجه خرید خود را مدیریت کنیم!
هایما اس ۷ توربو
این شاسیبلند چینی که در سال ۲۰۱۰ و برای اولین بار روانه بازار شد و در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ توسط کمپانی هایما به روزرسانی شده است. در کشور ما این خودروی چینی توسط شرکت ایرانخودرو مونتاژ میشود. البته در شرایط کنونی، ابهاماتی درباره مونتاژ این محصول در سایت خراسانِ شرکت معظم ایرانخودرو وجود دارد! هایما اس ۷ توربو زمانی قیمتی معادل با ۹۷ میلیون تومان داشت و در اوایل سال ۹۷، قیمت آن حدود ۲۱۰ میلیون تومان بود.
اما امروز برای خرید آن باید بین ۲۷۵ تا ۲۹۰ میلیون تومان پرداخت کنید. هایما اس ۷ توربو به موتوری ۱.۸ لیتری و با توان ۱۷۰ اسب بخار مجهز شده و ۲۳۰ نیوتونمتر گشتاور دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۹.۶ ثانیه اندازهگیری شده (این عدد تقریبی بوده و ممکن است در تستها و بررسیهای گوناگون و با توجه به شرایط مختلف، اعداد و کمیتهای متفاوتی به دست بیاید) و بیشینه سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
نکات مثبت این شاسی بلند چینی، تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبتا کامل، موتور توربو شارژ کم مصرف (با مصرف ترکیبی ۹.۶ لیتر)، سیستم تعلیق مناسب و افزایش سطح کیفیت ساخت آن است و اگر بخواهیم به نکات منفی هایما اس ۷ توربو بپردازیم، باید به ناشناخته بودن برند هایما در بازار ایران، ناهماهنگی موتور و گیربکس، وزن بالای ماشین (با وزن خالص ۱۵۴۵ کیلوگرم) و افت زیاد قیمت در هنگام فروشِ مدل صفرکیلومتر آن اشاره کرد. از نظر ظاهر باید گفت هرچند هایما اس ۷ ماشین زیبایی به حساب نمیآید؛ اما نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، ظاهر قابل قبولی دارد.
کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ- آپشنال
در سال ۹۳ شرکت سایپا دست به مونتاژ نسل دوم کیا سراتو زد (با افت کیفیت و حذف برخی آپشنها) و موفق شد به فروش مناسبی دست پیدا کند. مدل آپشنال کیا سراتو که امروزه در بازار با قیمتی در حدود ۲۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان معامله میشود؛ از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در شرایط مناسبی قرار دارد.
این خودرو از پیشرانهای ۲ لیتری و با توان ۱۵۶ اسببخار استفاده کرده و ۱۹۴ نیوتونمتر گشتاور دارد. سراتو آپشنال به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده و شما میتوانید از پدال شیفتر هم استفاده کنید. شتاب صفر تا ۱۰۰ سراتو آپشنال ۹.۶ ثانیه اندازه گیری شده (تقریبی) و مصرف ترکیبی آن ۷.۹ لیتر است.
از مزیتهای کیا سراتو آپشنال نسبت به خودروهای هم رده؛ میتوان به ظاهر نسبتا خوب، توانایی حرکتی و مانور قابل قبول و امکانات متنوع اشاره کرد. همچنین کیفیت ساختِ متوسط و سواری نسبتا خشک را میتوان از جمله نقاط ضعف کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال دانست.
جک اس ۵ اتوماتیک
پس عرضه موفقیت آمیز لوبیای سحرآمیز (جک جی ۵)؛ کرمانموتور دست به کار شده و تصمیم گرفت که یک کراساوور را از کمپانی JAC در بازار ایران عرضه کند. کرمانموتور ابتدا به سراغ نسخه دنده دستی اس ۵ رفت و این خودرو بلافاصله با استقبال مشتریانِ ایرانی مواجه شد. همین اتفاق کافی بود که کرمانموتور به سراغ نسخه اتوماتیک جک اس ۵ رفته و تا به اینجا از مونتاژ و فروش اس ۵ پول خوبی به جیبزده است.
جک اس ۵ اتوماتیک از همان پیشرانه ۲ لیتری نسخه دستی خود استفاده کرده و ۱۷۴ اسببخار قدرت دارد. گشتاور پیشرانه اس ۵ اتوماتیک ۲۶۵ نیوتنمتر بوده و قدرت پیشرانه را توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور جلو منتقل میکند. حداکثر سرعت اس ۵ اتوماتیک ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم به درستی اندازهگیری نشده است؛ اما به طور تقریبی میتوان اعدادِ ۱۰ تا ۱۲ ثانیه را اعلام کرد.
اس ۵ اتوماتیک امکانات متنوعی مانند؛ سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سنسور باران، استارت دکمهای، چهار ایربگ و... دارد. اما باید توجه داشت که شرایط نگهداری این محصول نسبت به مدل دنده دستی آن کمی سختتر و پر هزینهتر بوده و مصرف سوخت بالای آن حیرتانگیز است! کرمانموتور قیمتی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را برای اس ۵ اتوماتیک در نظر گرفته؛ اما میتوان این محصول را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان و از بازار تهیه کرد.
هیوندای اکسنت مونتاژ
آن زمان که تحریمها رفع شده بود و خودروسازان ما خبر از فتح بازارهای جهانی میدادند (!)؛ شرکت کرمانموتور هم فکرهایی کرده و تصمیم گرفت که دوباره با شریک و یار قدیمی خود هم داستان شود! بنابراین دوباره پای هیوندای برای تولید و مونتاژ خودرو به ایران باز شد و کرمانموتور از این بابت بسیار خوشحال بوده و مدیران آن در پوست خود نمیگنجیدند!
هیوندای آمد و در ابتدا تصمیم به مونتاژ و تولید هیوندای i۲۰، i۱۰ و اکسنت گرفت. اکسنتِ کرمانموتور مانند سایر خودروهای مونتاژی تازه وارد، با استقبال زیادی مواجه شد؛ اما با تحریمهای مجدد صنعت خودروسازی ایران، هیوندای رفت و مشکلات زیادی برای ثبتنام کنندگانِ محصولات این کمپانی کرهای ایجاد شد.
اما تعدادی از اکسنتهای کرمانموتور با آب و تاب فراوان تحویل مشتریان و برخی از دلالان گرامی شده بود و اکنون میتوان این خودروها را با پرداخت مبلغی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هم خریداری کرد! اکسنت کرمانموتور به پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان ۱۲۲ اسببخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتنمتر مجهز شده است. قدرت موتور در اکسنت مونتاژی، توسط گیربکسی ۴ سرعته و اتوماتیک به محور جلو منتقل شده و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ اکسنت حدود ۱۱ ثانیه بوده و به امکاناتی نظیرِ؛ سیستم کنترل کیفیت هوا، کلید هوشمند، استارت دکمهای و شش ایربگ مجهز شده است. از جمله مزیتهای هیوندای اکسنت کرمانموتور که باید به آنها اشاره کرد؛ مصرف سوخت کم، کیفیت معقول و سواری نرم است.
هاوال اچ ۲
هاوال به عنوان یکی از بهترین و با کیفیتترین برندهای خودروسازی کشور چین شناخته شده و اکنون با کمک شرکت بهمنموتور، شاهد تردد یکی از محصولاتِ نسبتا مناسب و با کیفیت هاوال در ایران هستیم! هاوال اچ ۲ به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتنمتر مجهز شده است. توان پیشرانه مذکور به وسیله گیربکس ۶ سرعته تیپترونیک به محور جلو منتقل میشود. شتاب صفر تا ۱۰۰ هاوال اچ ۲ هم حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه اندازهگیری شده و از نظر امکانات در سطح بسیار معقولی قرار دارد.
اچ ۲ به شش ایربگ، سیستم RMI (جلوگیری از واژگونی خودرو)، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی برقی، گرمکن صندلی جلو، شش بلندگو، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و... مجهز است. هاوال اچ ۲ پس از اعمال مجدد تحریمهای صنعت خودروسازی، از ایران رفت؛ اما هنوز هم میتوان آن را با پرداخت مبلغی بین ۲۷۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان خریداری کرد. اچ ۲ رقیب جدی جک اس ۵ بوده و به لطف کیفیت و امکانات متنوع خود، جایگاه متمایزی به دست آورده است.
پژو ۲۰۰۸ اتوماتیک
پژو ۲۰۰۸ یکیدیگر از محصولات برجامی خودروسازان ایرانی بوده و شرکت ایکاپ مسئول مونتاژ و عرضه آن در بازار ایران است. اکنون از وضعیت دقیق مونتاژ پژو ۲۰۰۸ اطلاعی در دست نیست؛ اما قطعا مانند بسیاری از خودروهای مونتاژی، تولید آن هم متوقف شده و مدت هاست که دیگر ۲۰۰۸ را برروی خطوط تولید ایکاپ نمیبینیم! البته ایرانخودرو هر از چندگاهی شایعات مرتبط با توقف تولید ۲۰۰۸ را تکذیب کرده و منکر مشکلاتِ ایکاپ و خط تولید گران قیمت آن میشود. به هر حال چه ۲۰۰۸ تولید شده و چه با آن (فعلا) خداحافظی کرده باشیم؛ تعدادی از ۲۰۰۸ها در خیابانهای شهرهای مختلف کشور ما تردد کرده و تعدادی مدل صفر کیلومتر هم از پشت شیشه نمایشگاههای خودرو به ریش ما میخندند!
۲۰۰۸ به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۶۳ اسببخار و گشتاور ۲۴۰ نیتونمتر مجهز شده است. توان پیشرانه ۲۰۰۸ توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپترونیک به محور جلو منتقل میشود. از نظر امکانات و... هم باید گفت که پژو ۲۰۰۸ نسبت به رقبای چینی خود؛ نکته مثبت و خیرهکنندهای نداشته و تقریبا مانند آنهاست. اما کیفیت و تکنولوژی نسبتا جدید پیشرانه؛ برگ برنده پژو ۲۰۰۸ بوده و به همین خاطر به تمام رقبای موجود در لیست ما چشمک میزند. برای خرید پژو ۲۰۰۸ باید بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد؛ اما ماجرا تمام نشده و اگر کمی زرنگ باشید؛ قطعا توان خرید پژو ۲۰۰۸ را (به مدلهای دسته دوم فکر کنید!) در بازه قیمتی ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهید داشت.
میتسوبیشی میراژ
ژاپنیها هم در لیست ما نماینده دارند! اما نماینده آنها ضعیف، کوچک و خیلی دلچسب نیست؛ ولی کیفیتی مثالزدنی داشته و شرکت آرینموتور آن را وارد ایران کرده است. اکنون تعداد کمی از نسخههای صفر کیلومتر مدلهای ۲۰۱۸ میراژ در بازار ایران یافت شده و اگر به دنبال خرید میراژ هستید؛ باید کمی سختکوش بوده و یا به سراغ مدلهای قدیمیتر آن بروید. میراژ پیشرانهای ۱.۲ لیتری داشته و توان آن تنها ۷۹ اسببخار است.
توان میراژ توسط گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل شده و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ میراژ حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه اندازهگیری شده و قطعا شما از پیشرانه ۳ سیلندر میراژ انتظار معجزه ندارید! میراژ به شش ایربگ، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت و... (در مدل ۲۰۱۸) مجهز شده و میتوان آن را با پرداخت ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان (نسخه ۲۰۱۸ و صفر کیلومتر) خریداری کرد. از مزایا میراژ مصرف سوخت خارقالعاده آن؛ یعنی ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایشِ ترکیبی است!
نظر کاربران
پر از علامت تعجب
پاسخ ها
!!!کلا ما عجییب ملت عجیییبی هستیم.
:همین بس ک
هرچی،هرچی گرونتر میشه...ملت بیشتر استقبال نشون میدن ب خرید! و
! کمک الحق همیشه موفقی ک دارن ب گرونترهم شدن
برادر برداشتی هر چی ماشین خونه خراب کن رو معرفی کردی که نه کیفیت دارن نه ارزش هزینه و نه خدمات و نه لذت رانندگی آخه مجبور نیستی وقتی تخصص نداری مردم رو راهنمایی نکن، یه پیام بده تا بهت بگم با این مبلغ چه برند با چه کیفیتی و توی چه مدلی میتونی سوار بشی اون وقت متوجه میشی چه اشتباهی کردی.اگر هم قصد تبلیغ برای این چند مدل بنجل رو داری که هیچی
جک حداقل مونتاژ داخله قطعه اش پیدا میشه
اگه پژو۲۰۰۸ خریدی
کو قطعه کو نمایندگی که تعمیرش کنه
پاسخ ها
پیدا میشه نترس هست
بسیار عالی
اینها هیچ کدوم حتی متوسط هم نیستن
شاید پژو ۲۰۰۸ مقداری به متوسط نزدیک باشه
پاسخ ها
من دارم عالیه
دمه نویسنده متن گرم. کلی با اولش حال کردم. حقیقت برای بعضی ها واقعا تلخ هستش
خدا كنه امبولانس هاي بنز بهشت زهرا رو از رده خارج نكنن چون تنها اميد من براي سوار شدن داخل يه بنزه
اونم فكر كنيم از شانس بدم وقتي بميرم با نعشكش هاي سمند شون ميان دنبالم
پاسخ ها
خدا بشما ونا عمر باعزت وطولانی بده
رفیق تو هم مثل من عشق بنزی ؟؟!! والا یک بنز معماری 50 سال قبل رو هم به چشم میکشم یک زمانی اونقدر دنبال بنز بودم و ارزوی بنز داشتم بهم میگفتن امیر ژرمن بنز - اما الان امیر پرشین پراید هم نیستم - فعلا با خط 11 تردد میکنم
پاسخ ها
برا پاهامون هم خوبه
هیچ کدوم خوب نیست
يه مشت اشغال چيني شدن بهترين خودرو تو رنج 200 ميليون تا 300 ميليون تومان فقط كافيه يه نگاه به بازار اروپا و كشورهاي عربي بكني اونوقت ميفهمي با اين پول چه برند هاي با كيفيتي رو ميتوني بخري ...
خود چيني ها اينها رو سوار نميشن
پاسخ ها
ی ضرب المثل معروف چینی هست
میگه: هرچه را ک برای خود نمی پسندی...بکن تو پاچه ایرانیا |: درود بر شما
سپاس از متنِ شیوا و تلخندِ خوبتان. بعضی ها فکر میکنن که برای نوشتن مطلبی در خصوص خودروها، اول باید کُلّی قربون صدقه خودروسازهای ایرانی و مونتاژکاران رفت و سپس حرف زد. بسی تاسف.
با سلام . جناب اقای امیر من راهنمایی کنید تو رنج ۲۵۰ تا ۳۰۰ چه ماشین خوبی میشه خرید ؟ نظر خودتونو بگین
ظاهر 208 بدک نیس..به نظرتون ازبین این ماشینا کدوم برا خرید خوبه...دیر خراب بشه فقط..؟؟