خودروی DS۷؛ گل سرسبد فرانسویها
بعضیها میگویند در طراحی ظاهری DS ۷ از خودروهای شرکت آئودی الهام گرفته شده است. از چراغهای چرخان آن گرفته است تا جلو پنجرههای مشبک و تناسب بین جزئیات کار.
به هر حال رقیبان سرسختی مثل Audi Q3، Volvo XC40 یا Range Rover Evoque دارد و از تمام رقیبان خود بین 145 تا 200 میلیمتر بلندتر است و فضای باری در حدود 555 لیتر را به صاحبان خود ارائه میدهد.
DS ۷ خودرویی است برای اشخاصی که در انتخابهای خود کمی سخت گیرانه عمل میکنند و جنس مواد بکار رفته و طراحی آن بسیار سطح بالا و شیک میباشد تا بتواند مورد رضایت سختگیرها نیز قرار گیرد. در یک جمله این خودرو اوج هنر طراحی فرانسویها میباشد.
بد نیست کمی برایتان از تاریخچه شرکت DS بگوییم. این شرکت در ابتدا زیر مجموعه شرکت سیتروئن بوده و هر خودرویی که تولید میکرده تحت برند سیتروئن به بازار روانه میشده است. اما نهایتا در سال 2014 این برند بصورت مستقل درآمده و حالا تحت برند خود، خودروهایش را روانه بازار میکند. خب شاید در وهله اول به این فکر بیافتید که چون خودروهای گروه سیتروئن اغلب کسل کننده و بیحال هستند، پس خودروهای DS نیز کسل کننده خواهند بود. اما به قطع یقین میتوان گفت که حالا دیگر رویکرد کاملا تغییر کرده و همه چیز هیجانی شده است.
مهم نیست چگونه و با چه دیدی به آن بنگرید، نخواهید توانست نشانهای از سیتروئن خسته کننده در DS 7 پیدا کنید. در مجموع هدف اصلی برند DS خلق یک برند لوکس و خاص همانن برندهایی چون چنل (Chanel) یا هرمس (Hermes) میباشد.
در زیر کاپوت DS ۷ خیلی شاهکار و مهندسی مهندسان DS را نخواهید دید چرا که از پلتفرم EMP۲ مشترک با پژو ۳۰۰۸ استفاده میکند و بجز پژو این پلتفرم در خیلی از خودروهای دیگر نیز استفاده شده است. به هر حال این کراسبک قصه ما در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹ یک نسخه هیبریدی بنام E-TENSE روانه بازار کند. این نمونه هیبریدی از یک موتور بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب بخار به همراه دو موتور الکتریکی با قدرت جمعا ۱۰۷ اسب بخار استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب این نمونه اولین خودروی هیبریدی گروه PSA خواهد بود. اما نمونهای که امروزه معرفی شده است از یک موتور ۲.۰ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری توربو-دیزلی که توان تولید ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد استفاده میکند و از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بهره میبرد که تمام قدرت موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند. همچنین صفر تا صدی در حدود ۹.۹ ثانیه خواهد داشت.
این خودرو در چهار مدل Elegance، Performance Line، Prestige و Ultra-Prestige به بازار خواهد آمد که تفاوتشان اغلب در ظاهر کار میباشد. البته تنها شکایتی که میتوان از آنها کرد قیمت بالای مدل پایه آن میباشد که در بازار جهانی از 43,535 دلار آغاز میشود. برای مثال در این کیتهای پیشنهادی تعداد زیادی آپشن و ویژگی نسیبتان میشود. از رینگهای 20 اینچی گرفته تا رادارهای بین خطوط، کروز کنترل آداپتیو، شارژ بیسیم تلفن همراه، چراغهای جلو LED، سیستم هشدار نقاط کور و خیلی چیزهای دیگر.
موقع راندن آن حس واقعی خودروهای SUV به شما منتقل خواهد شد و به همان اندازه فرمانی بیصدا و نرم و در عین حال حساس به کوچکترین تغییرات را دارد. به همین منوال، جعبه دنده نیز بیسر و صدا به تعویض دندههای خود میپردازد و حتی شاید بدلیل وارد کردن کمترین تکانها، متوجه تغییرات آن نشوید. اما از آن طرف صدای موتور دیزلی آن شاید کمی فراتر از انتظار باشد و کیفیت راندن هم بین خیلی راحت و بشدت سخت ممکن است متغییر باشد.
در مجموع به نظر ما DS 7 یک خودروی لوکس بحساب نمیآید اما کمپانی DS خیلی زحمتها برای نشان دادن آن بعنوان یک خودروی خاص و لوکس کرده است. به هر حال تغییرات مثبت زیادی نسبت به قبل داشته است اما ما معتقد هستیم این خودروساز هنوز خیلی راهها برای رسیدن به خودروهای اصیل آلمانی در پیش دارد و اگر با همین سرعت روند رشد خود را طی کند ما قطعا باید شاهد خودروهایی بینظیر از این خودوساز باشیم.
نظر کاربران
یعنی پول هم اگه داشتم ماشین فرانسوی نمیخریدم بعد ژیان دیگه ماشین خوب نساختند
ماشین فرانسه ای و چینی ایرانی مفت ارزش خرید نداره