لکسوس LFA، سلطان سوپر اسپورت ها
لكسوس با ساخت« LFA» نشان داده در كنار ساخت خودروهاي لوكس ميتواند به سلطان سوپر اسپورتهاي ژاپني تبديل شود.
روزنامه هفت صبح: لكسوس با ساخت« LFA» نشان داده در كنار ساخت خودروهاي لوكس ميتواند به سلطان سوپر اسپورتهاي ژاپني تبديل شود.
مخدر به موادي گفته ميشود كه بخشي از بدن يا فعاليت آن را تغيير و با اختلال روبهرو كند. تعريفي كه براي مواد مخدر ارائه كرديم بهترين توصيف براي لكسوس الافاي است. خودرويي كه به هيچ وجه در كلاس سوپر اسپورتها قرار نميگيرد. لكسوس با توليد اين خودرو به نوعي كلاس جديدي با عنوان اتومبيلهاي اعتيادآور را شكل داده است.
با توجه به توضيحاتي كه ارائه شد بد نيست بيشتر با اين غول ژاپني آشنا شويم كه شايد در ابعاد مختلف از رقباي خود عقب مانده باشد اما بيشك قابليتهايي را در اختيار دارد كه به مشخصات فني ارتباطي پيدا نكرده و در هيچ اتومبيل ديگري پيدا نميشوند.
هر چند در اولين نگاه اين ظاهر خارجي اتومبيل است كه مخاطب را جذب ميكند اما ابتدا قصد داريم به بررسي مشخصات فني الافاي بپردازيم. تويوتا به عنوان شركت مادر همواره سعي داشته از بهترين موتورهاي موجود در سطح جهان استفاده كند. با توجه به همين موضوع مهندسهاي لكسوس در كنار تويوتا اين بار با ايجاد تغييرات در بخشهاي مختلف موتور نهتنها موفقيتهاي گذشته را تكرار بلكه به استانداردهاي جديدي نيز دست پيدا كردهاند.
همين موضوع در زمينه كاهش وزن اثرات خود را باقي گذاشته و در بهترين حالت ممكن ۵۵۲ اسب بخار قدرت خروجي را به ارمغان ميآورد. حال اين نكته را در نظر بگيريد كه استفاده از اگزوزهاي تيتانيومي در ادامه صدايي را توليد ميكند كه تفاوت آنچناني با اتومبيلهاي مخصوص به مسابقات فرمول يك ندارد. يكي ديگر از نكات برجسته الافاي در زمينه مشخصات فني به سيستم تعويض دنده و كلاچ ارتباط پيدا ميكند. اگر جزئيات ارائه شده در رابطه با اكثر اتومبيلهاي روز را دنبال كنيد حتما با اين مسئله روبهرو شدهايد كه بخش عمدهاي از خودروهاي اشاره شده از سيستم كلاچ دوگانه براي تعويض سريعتر دندهها استفاده ميكنند.
طراحي ظاهري در خدمت عملكرد فني
تمام توضيحات ارائه شده در بعد فني زماني تاثير خود را به خوبي نشان ميدهند كه وزن اتومبيل كم بوده و به خوبي تقسيم شده باشد. بررسي اجزاي مختلف بدنه و موتور نشاندهنده اين موضوع است كه تويوتا در بدنه الافاي به هيچ وجه از آهن استفاده نكرده است. جنس بدنه همچون بسياري از سوپر اسپورتهاي ديگر از نوع فيبر كربن است. هر چند كليت اين امر وزن اتومبيل را به خوبي كاهش ميدهد اما در ادامه بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه تمامي حفاظهاي داخلي، ساختار بدنه موتور و حتي اگزوز از آلياژهاي مختلف، تيتانيوم و آلومينيوم شكل گرفتهاند.
بررسي آمار و ارقام اعلام شده به خوبي نشان ميدهد سازندگان الافاي در لكسوس تمامي سعي و تلاش خود را روي اين موضوع قرار دادهاند كه طراحي بدنه را در خدمت عملكرد فني به كار گيرند. در همين راستا شاهد يكسري دريچه هوا روي درب كاپوت و پايين چراغها هستيم كه نهتنها ظاهري مناسب را به وجود آوردهاند بلكه به خوبي جريان هوا را به ترمزها، موتور و البته رادياتور منتقل ميكنند.
در ادامه بعد از پشت سر گذاشتن اين مراحل چراغي در زير دكمه شروع به كار موتور روشن ميشود كه با فشردن آن راننده ميتواند موتور را بعد از چند ثانيه راهاندازي كند. تمامي اين موارد در كنار يكسري ضعف جزئي همچون نبود كروز كنترل قرار ميگيرند كه با در نظر گرفتن قيمت ۳۷۵ هزار دلاري الافاي كمي عجيب هستند.
نظر کاربران
من به شخصه این ماشین هارو با این قیافه دوست ندارم ، آدم یا این فیلم فضایی تخیلی ها می افته
گفته باشم هرکی بیاد بگه پراید بهتره و این حرفا خودم باهاش برخورد جدی میکنم! بسه دیگه بابا!!
يا ايران پيشرفت كنه يا واردات رو ازاد كنند.(بدون گمركي)
حالا ايشاالله به افراد بد حجاب جنس نميفروشيم،پيشرفت ميكنيم.
از دلايل ديگر اين پرسپوليس: ٤٤٦ جهان و ٤٥ اسيا.
داخلش استقلالی بود
اول اینکه: نه بابا بیا مستقیم بشین پشتش...
دوما : شاتلم اینجوری روشن نمیشه
سوما: ماشین اشغالتر از این (تو این کلاس) ندیدم
پاسخ ها
چیه مگه بد گفتم؟
تو طراحیش
زیاد اغراق شده
هرکی تو ماشین بشینه
نمیتونه درسته حسابی بیرون رو ببینه
نکته جالب در مورد این ماشین برای من این بود که جرمی کلارکسون در برنامه تخت گاز در مورد این ماشین گفت: " این بهترین ماشینیه که تا حالا سوار شدم! "
نکنه یه عده ای از دوستان می خوان بگه که جرمی کلارکسون هم چرت گفته؟!!
هیچی نمیشه 206 تیپ 5