مرسدس ۲۰۱۸ AMG GLC۶۳؛ پرچمدار قدرتمند خودروهای کوپه
هیچ کس به مرسدس جیالسی ۵۰۳ اسب بخاری احتیاجی ندارد، با این حال شک نکنید که شما واقعاً می خواهید این ماشین را داشته باشید.
GLC۶۳ در هنگام ورود به بازار در سال ۲۰۱۸ دارای سه مدل مختلف خواهد بود. خودروی استاندارد GLC۶۳ با بای توربو v۸ و ظرفیت ۴.۰ لیتری که قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر دارد. کوپه GLC۶۳ با همان تنظیم موتور. و کوپه مدل S با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر.
مدل غیر کوپه GLC63 طراحی جالب و شیکی دارد. بدنه آن کوتاه تر و عریض تر، و به طور کلی محدبی شکل تر است. جلوپنجره پانامریکانا مرسدس با اسلایدهای عمودی آن نمایی فوق العاده جذاب در پیکره GLC دارد. حتی بهتر از آن، وقتی این ماشین را از عقب نگاه کنید ظاهری فوق العاده دارد.
البته تمام این ها به این معنی نیست که کوپه GLC۶۳ ظاهر جذابی ندارد. اگر از کنار این ماشین شاسی بلند رد شوید، تنها چیزی که شاید در ذوق بزند اسپویلر فیبر کربن عقب آن است. مطمئناً عملکرد تغییر سرعت جریان هوا را بهبود می دهد، ولی به طور کلی نمای ظاهری جالبی ندارد.
البته شما نمی توانید اسپویلر یا باله عقب را از داخل ماشین ببینید. دید به عقب جیالسی کوپه واقعاً خوب نیست. با این حال، فضای داخل AMG به خوبی و راحتی هر مدل GLC دیگری است. صندلی های جلوی ماشین به نوعی راننده را بغل می کنند، و سیستم گرمایشی و سرمایشی انتخابی نیز وجود دارد. به دست گرفتن فرمان ماشین با قطر کوچک و لبه های ضخیم از جنس آلکانتارا حسی عالی دارد، و فضای کافی برای چهار یا پنج مسافر وجود دارد. طراحی کوپه باعث شده که فضای بالای سر به ویژه در عقب خودرو کمی کاهش پیدا کند، ولی فارغ از طرح بدنه، AMG GLC۶۳ راحت، لوکس و بی دردسر است.
اگر با ماشین C۶۳ آشنا باشید، می دانید که در سرعت بالا غرش و صدای زیادی دارد. این ماشین هم همان صداهای بامزه را دارد. حتی ذره ای از این ویژگی نیز در پکیج بزرگتر GLC۶۳ عوض شده است. این یک انتقاد نیست، بلکه در واقع تعریفی از موتور بای توربوی ۴ لیتری V۸ خودروی AMG است. این خودرو ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت را ظرف ۳.۷ ثانیه طی می کند، که در واقع دو دهم ثانیه سریع تر از خودروی سدان C۶۳ S است.
رانندگی با خودروی GLC63 هم در جاده های آفتابی و هم در شرایط آب هوایی سرد و بارانی ساده و لذت بخش است. رانندگی تابع سرعت با نسبت فرمان متغیر بازخورد زیادی را از طریق فرمان منتقل می کند، فنرهای هوا در هر گوشه حرکتی روان فراهم می کنند که هم آسوده و هم پایدار است، و ترمزهای بزرگ AMG درست به همان قدرتمندی موتور V8 هستند، ولی این بار در جهت مخالف. رانندگی با این خودرو تا حد زیادی همان حس C63 بلند را دارد، ولی این بار فضای بیشتری در عقب ماشین وجود دارد.
در عمل، هیچ ماشین دیگری مثل این در جاده ها وجود ندارد. خودروی RS Q5 آئودی، خودروی X3 M بامو، خودروی XC60 Polestar ولوو، خودروی XT5-V کادیلاک، و حتی پورشه ماکان توربو با 440 اسب بخار به پای این ماشین نمی رسند. با اینکه قیمت نهایی این اتومبیل تا این لحظه هنوز قطعی نشده، ولی تخمین مرسدس برای قیمت بین 75 تا 80 هزار دلار، GLC63 را در قیمتی ارزان تر از پورشه ماکان با 87700 دلار قرار می دهد.
اینکه GLC۶۳ در کلاسی مخصوص به خود قرار دارد آن را تبدیل به خودرویی خاص می کند. این نزدیک ترین خودرو به AMG C۶۳ Wagon است، و ترکیب عملکرد فوق العاده و کارکردهای مفیدش آن را بسیار جذاب کرده است. وجود این ماشین نه به خاطر نیاز، بلکه به خاطر توانایی ساخت آن است.
ارسال نظر