بوگاتی شیرون ۲.۷ میلیون دلاری چه امکاناتی دارد؟
وقتی سخن از یک خودرو چندمیلیون دلاری به میان می آید، ذهن یک خودروی عجیب و غریب و پر از آپشن های خاص و پیچیده را تداعی می کند که البته در اکثر مواقع هم این تصویر ذهنی به واقعیت شباهت زیادی دارد.
خودروهایی مانند پورشه و تسلا که قیمت هایی به مراتب پایین تر از بوگاتی دارند، از تعداد آپشن های بسیار زیادی برخوردار هستند که در نگاه اول بسیار هم گیج کننده خواهدبود، اما بوگاتی با طراحی بسیار ساده اش نشان داده که یک خودرو چند میلیون دلاری می تواند حتی ساده تر از یک سدان معمولی طراحی شود ولی این بدان معنی نیست که کیفیت مواد به کار برده شده در آن هم به همان نسبت پایین است. در این مطلب سعی شده تا به طراحی داخلی و آپشن های اتاق بوگاتی شیرون نگاهی بیندازیم تا به دور از بحث های همیشگی در مورد پیشرانه و حداکثر سرعت، این خودرو را از جنبه کاملا متفاوت مورد بررسی قرار دهیم تا ثابت کنیم که طراحی یک خودرو چند میلیون دلاری لزوما نباید از پیچیدگی زیادی برخوردار باشد و می تواند بی اندازه ساده و زیبا باشد.
در ازای ۲.۵ میلیون دلار
بوگاتی شیرون که در واقع یک نسل جدیدتر از خودرو پرطرفدار ویرون به حساب می آید به دست Achim Anscheidt, Sasha selipanov, Etienne Salome و Frank Heyl که کادر طراحان پورشه هستند ساخته شده است، بنابراین در این خودرو می توان رگه های آلمانی را به سرعت تشخیص داد. طراحی درها، دستگیره ها، فرمان، شیفتر، دسته دنده و پنل میانی به شدت احساس سوار شدن بر یک خودرو سوپراسپرت آلمانی را به شما منتقل خواهدکرد. این خودرو که از یک پیشرانه متفاوت 16 سیلندر W شکل مجهز به 4 توربوشارژر بهره می برد، با وزن حدود 2 تن، می تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که البته از بازده 1500 اسب بخاری این خودرو انتظار کمتر از این هم نخواهدرفت. اما بحث ما در این مطلب، درباره پیشرانه و گیربکس نیست، بلکه می خواهیم در مورد طراحی و آپشن های داخل این خودرو صحبت کنیم.
همان طور که در بالا هم گفته شد، این خودرو 2.5 میلیون دلاری که قرار است تنها 500 نسخه از آن تولید شود، به دست تیم طراحی پورشه طراحی و ساخته شده است ولی برخلاف خودروهای آلمانی اسپرت، از زرق و برق بیش از حد در طراحی آن پرهیز شده است. پنل وسط خودرو که از بالا تا قبل از دسته دنده تنها به 4 مدول برای تنظیم سیستم تهویه مجهز شده است و در ادامه کلید فلاشر و دسته دنده بسیار ساده قرار گرفته که بسیار ساده تر از انتظارات از یک سوپر اسپرت چند میلیون دلار است.
سوییچ مکانیکی
بوگاتی شیرون با توجه به قیمتش قطعا از سیستم استارت و ورود بدون کلید بهره می برد ولی وجود یک سوییچ مکانیکی باعث شده تا بعضا به این مسئله فکر کنند که چرا یک سوپراسپرت ۲.۵ میلیون دلاری باید به صورت کلاسیک و با کلید روشن شود. کلید مکانیکی ساده بوگاتی برا روشن کردن خودرو به کار نمی آید بلکه به عنوان یک سوئیچ برقی برای برداشتن محدودیت سرعت از روی سیستم ECU به کار می رود.
پنل پشت آمپر همه کاره
برخلاف دیگر خودروهای گران قیمت که عموما پر از دکمه و صفحه نمایشگر هستند، در اتاق شیرون هیچ صفحه نمایشگری وجود ندارد ولی این بدان معنی نیست که این خودرو از سیستم صوتی، سیستم ناوبری و سیستم های کنترلی بی بهره است. روی غربیلک فرمان D شکل این خودرو 2 سری کلید کنترلی نصب شده مجموع سمت راست مربوط به تنظیمات سیستم های خودرو است که در داخل پنل پشت آمپر قرار دارند. از طریق آن می توان سیستم صوتی Accuton را مدیریت کرد و به سیستم ناوبری دسترسی پیدا کرد.
فرمان ساده اما پرکاربرد
نظر کاربران
اوف!....سرم سوت کشید!....
پاسخ ها
سلام من در ایران زندگی می کنم من دوست دارم بوگاتی شیرون در آینده داشته باشم و خدا را شکر میکنم که در دبی ویرون دارم ولی شیرون نم می خواهم خیلی کم به دبی میرم ممنون
این ماشین تقریبا 10.5 میلیارد تومنه
با این پول که چه کارها که نمیشه کرد
فقط سود بانکیش ماهی 200 میلیونه
که با این 200 میلیون چه کارها که نمیشه کرد
پاسخ ها
من هم مخالف خرید این ماشینم