۵۹۹۰۱۴
۵ نظر
۵۰۸۶
۵ نظر
۵۰۸۶
پ

بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون کدام خودروها را بخریم؟

خودروهای سدان، همواره محبوب ترین سگمنت خودرویی در نزد خریداران ایرانی محسوب شده و هر چند در سال های اخیر، کراس اوورها توجه های بیشتری را به خود جلب کرده اند اما بنا به دلایلی همچون قیمت پایین تر، کماکان این سدان ها هستند که آمار فروش بیشتری را به نام خود ثبت می کنند.

هفته نامه خودرو امروز:

خودروهای صفر کیلومتر

خودروهای سدان، همواره محبوب ترین سگمنت خودرویی در نزد خریداران ایرانی محسوب شده و هر چند در سال های اخیر، کراس اوورها توجه های بیشتری را به خود جلب کرده اند اما بنا به دلایلی همچون قیمت پایین تر، کماکان این سدان ها هستند که آمار فروش بیشتری را به نام خود ثبت می کنند. به همین بهانه و در نوشتار پیش رو، به بررسی اجمالی سدان های صفر کیلومتر و کار کرده یکی از شلوغ ترین و پر کشش ترین بخش های بازار، یعنی بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می پردازیم؛ بازهای که عمده محصولات آن ساخت کرده و ژاپن بوده و این خودروهای چشم بادامی ها با ظاهر زیبا و تجهیزات فراوان شان به گونه ای برای خریداران ایرانی «دلبری» کرده و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده اند. پس اگر شما نیز در فکر خرید خودرو در این رنج هستید، مطلب پیش رو را از دست ندهید.

کیا سراتو سایپا (۲ لیتری آپشنال)
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

نزدیک به 3 سال است که نسل دوم کیا سراتو روی خط تولید سایپا رفته و در این مدت، اصلی ترین نقطه ضعف خودرو مذکور را می توان فقر شدید آپشن دانست. علی الخصوص زمانی که آن را با نمونه های وارداتی هم نسلش و حتی رقبای چینی مقایسه می کنید. از این رو، مدت کوتاهی است که سایپا، نمونه آپشنال سراتو را روانه بازار کرده که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که اصالت خودرو در کنار عملکرد فنی مناسب و سطح مطلوب آپشن ها برای شان حائز اهمیت است. اما در مقابل، سراتو سایپا کماکان از نظر آپشن (به خصوص در بخش ایمنی) در سطحی پایین تر از نمونه هم نسل وارداتی قرار می گیرد. ضمن آن که کیفیت نسبتا پایین رنگ و کابین نه چندان کم سر و صدا نیز از دیگر نقاط ضعف این کره ای خوشنام محسوب می شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای نمونه 2 لیتری آپشنال سراتو از سوی سایپا، 99 میلیون و 91 هزار تومان است که در بازار آزاد تا حدود 100.5 میلیون تومان نیز می رسد.

هیوندای اکسنت
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

کوچک ترین سدان هیوندای، امکانات رفاهی و ایمنی راضی کننده ای را در اختیار گذاشته، ضمن آن که مصرف سوخت و استهلاک پایین آن، اکسنت را به گزینه ای مناسب برای استفاده های روزمره در شهرهای شلوغ بدل می سازد اما در مقابل، بهتر است در اکسنت به دنبال توان پیشرانه و لذت رانندگی نباشید، چرا که ناامید خواهید شد. قیمت در نظر گرفته شده برای اکسنت مدل ۲۰۱۶ از سوی آسان موتور برابر با ۱۱۵۸ میلیون تومان است و در بازار آزاد نیز می توانید اکسنت صفر کیلومتر را بسته به سال ساخت (۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷) و سطح تجهیزات، با رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۱۶ میلیون تومان خریداری کنید.

مزدا ۳
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

با وجود این که مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه نسل جدید مزدا 3 به بازارهای جهانی می گذرد اما کماکان نسل قبلی آن از محبوبیت بالایی در کشور ما برخوردار است که از عوامل این محبوبیت می توان به مواردی همچون عملکرد مناسب پیشرانه و گیربکس، لیست کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی، هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجه و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. اما در مقابل، فضای کم صندلی عقب و سواری نسبتا خشک را نیز می توان از نقاط ضعف این ژاپنی پرطرفدار برشمرد. آخرین قیمت اعلام شده از سوی بهمن موتور برای مزدا 3، 118 میلیون و 60 هزار تومان است که در بازار آزاد تا 120 میلیون تومان نیز می رسد.

MG GT
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

جدیدترین محصول MG در ایران، کم اقبال ترین محصول آن نیز محسوب می شود. MG GT طراحی نسبتا اسپرت و جوان پسندی داشته و این طراحی را با عملکرد فنی نسبتا مطلوب و سطح کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی تلفیق کرده است. تا اینجا همه چیز به نفع GT پیش می رود اما بازاریابی ضعیف شرکت وارد کننده در کنار قیمت گذاری نسبتا تند آن، GT را به حاشیه رانده و باعث شده که تا امروز تعداد اندکی از آن پلاک شود و به نظر می رسد اگر در این روند تغییری ایجاد نشود، در آینده بازار دست دوم نامناسبی در انتظار خریداران کنونی باشد. قیمت در نظر گرفته شده برای MG GT از سوی مدیا موتورز برابر ۱۱۵ میلیون تومان است. برای خرید نقدی و اقساطی به ترتیب ۶ و ۲ میلیون تومان تخفیف نیز روی قیمت فوق اعمال خواهد شد.

میتسوبیشی لنسر
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

سندان اسپرت و محبوب میتسوبیشی که سابقه ای 46 ساله در بازارهای جهانی دارد، هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجه را با سواری نسبتا نرم و سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی و ایمنی، تلفیق کرده است اما بایستی پذیرفت که چهره لنسر (علی الخصوص در درون کابین) اندکی رنگ و بوی قدیمی شدن به خود گرفته و عملکرد گیربکس CVT آن نیز گاهی اوقات برای رانندگان جوان کسل کننده به نظر می رسد. هم اکنون لنسر با قیمت 139.8 میلیون تومان توسط آرین موتور به فروش می رسد.

کیا سراتو
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

کیا سراتو تاکنون در ۳ نسل تولید شده و همه نسل های آن نیز به کشور ما راه یافته اند. در این بین نسل دوم و سوم آن از محبوبیت قابل توجهی در بازار کشور برخوردار هستند. مدتی است که پای نمونه فیس لیفت نسل سوم سراتو نیز به کشور باز شده که همچون قبل با ظاهر اسپرت و آپشن های بسیار کامل خود برای مشتری دلبری می کند اما در مقابل، سایز بزرگ رینگ و لاستیک، سواری کمی خشک را برای سرنشینان به ارمغان آورده و کیفیت و دوام کلی خودرو نیز نسبت به رقبای ژاپنی در درجه اندکی پایین تر قرار می گیرد. هم اکنون سراتو فیس لیفت ۲۰۱۷ با قیمت حدود ۱۴۵ میلیون تومان توسط اطلس خودرو به فروش می رسد. در بازار آزاد نیز می توان این نمونه از سراتو را با قیمت بین ۱۳۴ تا ۱۴۵ میلیون تومان خریداری کرد.

هیوندای الانترا
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

پس از موفقیت نسل قبلی هیوندای الانترا در ایران، حال نوبت به مدل 2017 این خودرو رسیده تا موفقیت های پدرش را تکرار کند. الانترا 2017، از نظر توان پیشرانه، تجهیزات رفاهی و کیفیت ساخت نسبت به نسل گذشته خود ارتقا یافته است و کماکان برای افرادی که به دنبال یک سدان نرم با تجهیزات رفاهی کامل هستند، یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود اما اگر به دنبال جاذبه های اسپرت هستید، بهتر است یکی از رقبای ژاپنی و یا حتی برادر ناتنی الانترا یعنی کیا سراتو را برگزینید.

قیمت در نظر گرفته شده برای الانترا از سوی کرمان موتور برابر 135.9 میلیون تومان است اما هنوز شرایط فروشی برای آن در نظر گرفته نشده است. از سوی دیگر، آسان موتور، الانترا را با قیمت 147.2 میلیون تومان و با زمان تحویل 90 روزه به فروش می رساند و در نهایت اگر قصد خرید الانترا از بازار آزاد را داشته باشید، بسته به سطح تجهیزات نصب شده، باید بهایی بین 130 تا 150 میلیون تومان برای آن بپردازید.

تویوتا پریوس
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

پرفروش ترین خودرو هایبرید دنیا، از نظر مصرف سوخت و آلایندگی، در بهینه ترین حالت ممکن قرار داشته، ضمن آن که فضای کابین جادار و تجهیزات ایمنی کاملی را در اختیار قرار می دهد اما در مقابل، چهره خاص و غیر عامه پسندی داشته و با توجه به اینکه خودروهای هایبرید هنوز در کشور ما همه گیر نشده اند، تعمیرات آنها از دست بسیاری از تعمیرکاران ساخته نبوده و باید حتما به نمایندگی مجاز مراجعه شود. هم اکنون ایرتویا، پریوس در ۲ تیپ C و ۳ به ترتیب با قیمت ۱۵۲ و ۱۵۸ میلیون تومان به فروش می رسد اما اگر سری به بازار آزاد بزنید می توانید پریوس را بسته به سال ساخت (۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷) و سطح تجهیزات، با بهایی بین ۱۳۶ تا ۱۷۸ میلیون تومان خریداری کنید.

خودروهای دست دوم

هیوندای سوناتا نسل ششم (YF)
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

هیوندای در طراحی نسل ششم سوناتا، محافظه کاری همیشگی خود را کنار گذاشت و سدان متوسط پرطرفدار خود را با لباسی نسبتا اسپرتبه میدان فرستاد. سوناتا Yf علاوه بر این طراحی اسپرت، سطح کاملی از آپشن ها در کنار نرمی قابل توجه در سواری را به سرنشینان خود عرضه می کند. ضمن این که با وجود گذشت چند سال از عمرش، کماکان بازار دست دوم قابل قبولی دارد اما در مقابل، کیفیت اجزای داخلی کابین آن کمتر از حد انتظار است.نسل ششم هیوندای، سوناتا در مدل های 2011 تا 2015 در بازار ما موجود بوده و بسته به سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت، بین 100 تا 155 میلیون تومان قیمت می خورد.

هیوندای الانترا نسل پنجم
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

نسل پنجم الانترا یکی از محبوب ترین خودروهای این برند کره ای در بازار ایران محسوب می شود که عواملی همچون طراحی زیبا و سطح کامل آپشن ها را می توان از مهمترین عوامل این موفقیت برشمرد. ضمن آن که کماکان بازار فروش دست دوم آن نیز داغ است اما از نظر هندلینگ و لذت رانندگی همچنین کیفیت اجزای داخلی کابین، الانترا در سطح کاملا معمولی قرار دارد. هیوندای الانترا نسل پنجم در مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در بازار کشور موجود بوده و نمونه های مختلف آن بسته به سال ساخت، سطح آپشن ها، میزان سلامت و کارکرد بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان معامله می شود.

هیوندای آزرا نسل چهارم
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

سدان نیمه لوکس هیوندای (که البته تا قبل از معرفی جنسیس و سنتنیال به عنوان لوکس ترین محصول هیوندای شناخته می شد)، از آغاز معرفی نسل چهارم آن، برای ایرانیان نیز شناخته شد و توانست به لطف پیشرانه قدرتمند، آپشن های مناسب و فضای بسیار جادار کابین و صندوق بار، نامی برای خود دست و پا کرده و به فروشی قابل توجه دست یابد. این نسل از آزرا کماکان نیز گزینه ای مناسب در مقابل رقبا محسوب می شود اما بایستی از مواردی همچون استهلاک بالاتر نسبت به رقبا و عملکرد نامطمئن سیستم ترمز به عنوان نقاط ضعف آن یاد کرد. هیوندای آزرا نسل چهارم در مدل های 2006 تا 2011 در بازار موجود بوده و بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 70 تا 145 میلیون تومان قیمت دارد.

کیا اپتیما نسل سوم
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

سدان خانوادگی کیا در نسل سوم از یک خودرو معمولی خانوادگی به یک سدان اسپرت جوان پسند تبدیل شد و همین مورد باعث شد تا آمار فروش آن به یکباره جهشی قابل توجه داشته باشد اما این چهره اسپرت تنها دارایی اپتیما نبوده و مواردی همچون سطح کامل آپشن ها و کیفیت ساخت قابل توجه، آن را به گزینه ای دلفریب در برابر رقبا تبدیل می کند. البته ناگفته نماند که با توجه به ذات نسبتا اسپرت اپتیما، نباید از آن انتظار نرمی رقبایی همچون هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری را داشت. کیا اپتیما نسل سوم در مدل های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در بازار ما موجود بوده و برای خرید یک دستگاه از آن، بسته به سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت، بایستی رقمی بین ۱۱۵ تا ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد.

تویوتا کرولا نسل یازدهم
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

پرفروش ترین خودرو جهان! عنوانی پر افتخار برای سدان کامپکت تویوتا که بیش از 50 سال است به بازارهای جهانی عرضه می شود. کرولا در بازار ما نیز خودرویی نسبتا پرطرفدار محسوب می شود اما مدتی است که واردات آن متوقف شده و در حال حاضر تنها به صورت دست دوم قابل خریداری است. کرولا سال هاست که امتحان خود را در زمینه کیفیت و دوام قطعات، استهلاک پایین و همچنین سواری نرم و آرام پس داده است. اما اگر آپشن های گوناگون و لذت رانندگی برای تان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ آن نرفته و یکی از رقبای کره ای را برگزینید. نسل یازدهم تویوتا کرولا در مدل های 2014 تا 2016 و در 2 تیپ XLI (نیمه فول آپشن) و GLI (فول آپشن) در بازار ما موجود بوده و نمونه های مختلف آن بسته به تیپ، سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، با بهایی بین 120 تا 160 میلیون تومان قابل خریداری هستند.

تویوتا کمری نسل هفتم
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

سدان خانوادگی محبوب تویوتا که تاکنون بارها عنوان «پرفروش ترین خودرو بازار آمریکا» را از آن خود کرده است، تاکنون در ۸ نسل به تولید رسیده که پس از آزادسازی مجدد واردات خودرو در دهه ۸۰ شمسی تاکنون، نسل پنجم، ششم و هفتم آن به بازار کشور ما نیز راه پیدا کرد و در این بین، نسل ششم آن در زمان خود به فروش فوق العاده ای در بازار ما دست پیدا کرد اما نسل هفتم آن اگرچه از هر نظر نسبت به سلف خود ارتقا یافته به نظر می رسید، نتوانست مانند نسل قبل، پررنگ ظاهر شود.

با این حال اگر به دنبال یک خودرو جادار خانوادگی با سواری نرم و راحت، استهلاک پایین، کیفیت بالا و عملکرد فنی قابل قبول هستید، کمری نسل هفتم هنوز هم یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود اما همانند دیگر هم خانواده هایش، از ظاهر جذاب و آپشن های کامل بی بهره است. نسل هفتم کمری در مدل های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ و در ۳ رده تجهیزاتی GLX، GL و SE در بازار موجود بوده و بسته به سال ساخت، تیپ تجهیزاتی، میزان سلامت و کارکرد با ارقامی بین ۱۲۵ تا ۱۸۰ میلیون تومان، خرید و فروش می شود.

تویوتا آریون نسل اول
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

آریون خودرویی بر پایه کمری است که تویوتا آن را در برخی بازارها مثل استرالیا و خاورمیانه عرضه می کند. آریون علاوه بر طراحی ظاهری متفاوت با کمری، از نظر قوای محرکه نیز چند سر و گردن بالاتر از برادر خود می ایستد. پیشرانه قدرتمند اریون، عملکرد بسیار مطلوبی داشته و به خوبی پاسخگوی نیاز خریداران جوان است. در یک کلام، اگر عاشق تویوتا کمری هستید اما ذات آرام و پیرمردی آن را نمی پسندید، در خرید آریون شک نکنید. البته توجه داشته باشید که هزینه های نگهداری و قیمت لوازم یدکی اریون نسبت به اکثر هم خانواده هایش، بالاتر است. تویوتا آریون نسل اول در مدل های 2009 تا 2011 در بازار موجود بوده و بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 130 تا 170 میلیون تومان قیمت دارد.

نیسان تی ینا
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

نیسان تی ینا که در برخی بازارها (مانند بازار استرالیا) با نام ماکسیما نیز شناخته می شود، نخستین بار در سال ۱۳۸۸ و به صورت وارداتی توسط پارس خودرو عرضه شد و ۲ سال بعد نیز روی خط مونتاژ پارس خودرو رفت، تی ینا از پیشرانه قدرتمند، در کنار سطح کامل تجهیزات رفاهی و فضای بزرگ کابین و صندوق بار بهره مند است اما در مقابل، ابعاد بزرگ خودرو و مصرف سوخت نسبتا بالای آن ممکن است. در استفاده های شهری اندکی دردسرساز شود. نیسان تی ینا به صورت وارداتی در مدل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ و مونتاژی با مدل های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳، در ۲ تیپ XL (نیمه فول) و XV (فول) در بازار موجود بوده و نمونه های مختلف آن، بسته به سال ساخت، تیپ، میزان سلامت و کارکرد، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.

ب ام و سری ۵ نسل پنجم (E۶۰)
بین 100 تا 150 میلیون کدام خودروها را بخریم؟

نسل پنجم ب ام و سری 5، یکی از محبوب ترین محصولات ب ام و در سال های اخیر محسوب می شود و پس از آزادسازی مجدد واردات خودرو یکی از اولین خودروهایی بود که به بازار ما وارد شد. سری 5 همانند هر ب ام و دیگری، لذت رانندگی فوق العاده را با آخرین تجهیزات و تکنولوژی های زمان خود ترکیب کرده است، ضمن آن که هنوز هم و با گذشت بیش از 12 سال از عرضه اولیه آن در بازار کشور، جذابیت و محبوبیت نسبی خود را حفظ کرده است. اما در مقابل، کیفیت برخی اجزای کابین آن در حد نام ب ام و نیست.

همچنین از محدودیت شبکه خدمات پس از فروش و گرانی قطعات یدکی نیز به عنوان دیگر نکات منفی سری 5 یاد کرد. ب ام و سری 5 E60 با تنوع فراوانی از نظر پیشرانه و در کدهای (53Di، 525i، 523i، 520i و 54Di) و در مدل های 2005 تا 2010 در بازار کشور ما موجود بوده و قیمت نمونه های مختلف آن با توجه به نوع پیشرانه، میزان سلامت و کارکرد، از 105 میلیون تومان شروع شده و تا 185 میلیون تومان نیز می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • اصلاحات

    بگو با 10 میلیون ؟

  • بدون نام

    اگه اینارو بخرم پولامو ریختیم تو سطل اشغال

  • بدون نام

    ممنون از اطلاعات مفید و مختصر

  • فاکینگ لایف

    امروز ۲۰ آذر ۹۸ با این پول 206 بت میدن ، بدبخ شدیم رف

  • فاکینگ لایف

    امروز ۲۰ آذر ۹۸ با این پول 206 بت میدن ، بدبخ شدیم رف

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج