خودروهای با کیفیتی که خریدار ندارند!
همه خودروها به خوش شانسی فورد F-۱۵۰ نیستند و علی رغم رعایت تمامی اصول طراحی و ساخت در بالاترین استاندارد ممکن، اما با اقبال چندانی رو به رو نشده اند.
1. جگوار تیپ F
از آنجایی که قیمت بسیاری از مدل های جگوار بسیار بالا نیست اما مشخص نیست چرا خریداران خودرو به کوپه های تیپ F جگوار که قیمت متعادل 61000 دلاری دارند، روی خوشی نشان نمی دهند. این خودروها از موتور 340 اسب بخاری و امکان استفاده از دنده دستی و اتوماتیک برخوردارند و صندلی های آنها نیز چرمی است.
2. سوبارو لگیسی(Legacy)
آمریکایی ها لزوماً از سوبارو لگیسی متنفر نیستند اما بر طبق جدول محبوبیت ماشین ها در سال 2016، این ماشین در رده 80 قرار گرفت که به معنای این است که عاشق آن هم نیستند. در مقایسه با سدان های میان رده مثل کمری، آکورد، فیوژن، مالیبو، اپتیما، التیما می توان گفت که سوبارو لگیسی تقریبا نصف آنها فروش داشته است اما چند مدل از سدان های میان رده یاد شده از سیستم دو محوره استاندارد بهره می برند؟ هیچکدام البته به غیر از سوبارو لگیسی که این امکان را به طور استاندارد در خود دارد. سدان میان رده همچنین در زمینه مصرف سوخت بهینه نیز یکی از بهترین ها محسوب می شود. شاید بسیاری از افراد به خاطر ظاهر زیباتر اپتیما یا فیوژن نسبت به سوبارو لگیسی آنها را انتخاب کنند اما افرادی که کمری یا آلتیما را انتخاب می کنند چه دلیلی دارند؟
۳. فورد فلکس
کوپه های کوچک برای رقابت در بازار آمریکا شانس کمی دارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند. پس دلیل اینکه خریداران به خرید فورد فلکس اقبالی نشان نمی دهند چیست؟ مشخات این ماشین همانند مدل اکسپلورر است که سالانه ۲۰۰ هزار خودرو در سال می فروشد. البته این مینی ون که شباهت زیادی به SUV ها هم دارد شاید به درد هر کسی نخورد اما عدم استقبال مردم به این ماشین هفت سرنشین ۳۰۰۲۵ دلاری جای تعجب بسیار دارد.
4. ولوو Xc90
صحبت در مورد SUV های عالی بازار خودرو علاقه مندان چندانی در بین آمریکایی ها ندارد چرا که ولوو XC90 رتبه 128 را در جدول فروش مدل های مختلف خودرو در سال 2016 کسب کرد. قیمت پایه این ماشین دو محوره 47750 دلار است و در آن از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده شده است؛ به طوری که این مدل موفق به کسب جایزه بهترین ماشین سال از مجله خودرو شد.
5. شورلت ولت
نسل دوم شورلت ولت که به طور تمام برقی ساخته شده است قادر است با هر بار شارژ 53 مایل را طی کند. اما مشخص نیست چرا در بدو عرضه اش یعنی سال های 2012 و 2013 نتوانست بر مدل های با قبالیت کمتر و بی کیفیت تر غلبه کند و فروش کمتری نسبت به آنها داشت.
۶. کیا K۹۰۰
شاید اگر یک کیا k۹۰۰ را از دور در خیابان ببینید، آن را با لینکلن کانتیننتال اشتباه بگیرید. هر دوی این ماشین ها جذاب، جادار با صندلی های راحت هستند با این تفاوت که لینکلن کانتیننتال با نمره MSRP پایین تر بازار را در اختیار گرفته اما کیا K۹۰۰ نتوانسته این کار را انجام دهد.
۷. مزدا ۶
تاکنون اخبار زیادی در مورد سواری راحت مزدا ۶ شنیده ایم و می دانیم این ماشین بهترین انتخاب اقتصادی در کلاس خودروهای سدان میان رده محسوب می شود. اما چرا خریداران به داج دارتس که خط تولیدش هم جمع شده، بیشتر علاقه نشان می دهند. این یک معمای حل نشده است چرا که خریداران به شورلت سونیک نیز بیشتر از مزدا ۶ علاقه نشان داده اند.
۸. کیا اپتیما هیبرید
وقتی مصرف سوخت بهینه (۴۲ MPG)، طراحی و عملکرد کیا اپتیما هیبرید با قیمت ۲۵۹۹۵ دلاری را با تویوتا مقایسه می کنید، حتما از خود سوال می کنید چرا تویوتاهای هیبردی با قیمت بالاتر ۲۶۷۹۰ دلاری و مصرف سوخت بهینه ضعیف تر(۴۰ MPG) سه برابر این مدل فروش داشته اند. شاید هم خریداران توسوتا از قشر مرفه هستند و مصرف سوخت برایشان مهم نیست.
۹. سوبارو BRZ
یک سال دیگر گذشت و برگی دیگر در ناکامی های فروش سوبارو BRZ ثبت شد.با وجود عملکرد بدتر تویوتاهای ۸۶ از این ماشین اما شاهد فروش بیشتر تویوتا هستیم. با وجود عملکرد مناسب این ماشین اما فروش ۲۲۰ خودرو از جدول ۲۹۸ ماشینی بازار فروش آمریکا بهتر بوده است.
۱۰. آلفا رومئو ۴C
هیچوقت فراموش نمی کنیم که آمریکایی ها چقدر از بازگشت کمپانی آلفارومئو به بازار آمریکا هیجان زده و خوشحال بودند و پرچمدار این شرکت یعنی ۴c نیز گزینه اصلی برای فروش بالا در بازار آمریکا محسوب می شد اما به ناگاه، خریداران در اقدامی عجیب استقبال خوبی از این ماشین ها نکردند.
ارسال نظر