مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا
در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران میشود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند.
مجله تخت گاز:
رتبه سوم ؛ کیا کادنزا :
در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران میشود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضاي دروني خودرو را خسته کننده میکنند. ولی در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحي خارجي آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بيرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی براي شما خواهد بود.
سواری و عملکرد موتور
پس از روشن کردن خودرو، با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختيار او قرار ميدهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسي داشته و آسانتر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه میکند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر میدارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسيار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزريق توان موتور به چرخها را دارد؛ همین امر نيز تا حد قابل توجهي موجب میشود که خودرو راحتتر در دنده سنگین دور بردارد.
اما سواری خودرو آن چیزی نیست که کیا ادعا ميکند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمهلوکس ساخته شده در حاليکه سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند!
پس از اینکه سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما میشود و لرزش و صدا به حداقل میرسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنيد، سیستم ترمز عملکرد مناسبي از خود نشان نميدهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آنرا می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.
رتبه دوم؛ هیونداي آزرا:
طراحی داخلی این مدل با نسل قبلي به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شدهاست. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابليتها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفتهشده و تا حدودی از نظر کیفیت میتواند با جنسیس سدان رقابت کند.
استفاده از دریچههاي کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملي را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمیتواند این آپشنها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر اینها، طراحی زیبا و راحت صندلیها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتي برای این خودرو تلقی میشود.
سواری و عملکرد موتور
این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل میکند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشنهاي مختلف است و تا حد زيادي سواری را راحت و آسودهتر میکند. سیستم تعلیق این خودرو بینظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. دور برداشتن موتور هم نسبت به کادنزا کمی ضعیفتر بود اما ضعف مشهودي هم از خود نشان نداد. وقتی پدال را تا انتها فشار میدهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین صورت معکوس کشیده و با تمام قوا سعی میکند که خواسته شما را برآورده کند.
اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آنرا نسبت به دو رقیبش متمایز میکند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین میکند.
رتبه اول ؛ تویوتا آریون:
طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغيير چنداني به خود نديده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کنندهتر به نظر ميرسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم میخورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولي در قياس با ساير رقبا، امکانات لوکس مشاهده نميشود.
یکی از نقايص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حين رانندگی کمي سخت میکند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با اینکه امکانات خیلی زیاد نیست، فضاي داخلي چيزي کم از سايرين ندارد.
سواری و عملکرد موتور
سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه ۵/۳ لیتری بی سر و صدای آن روشن میشود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص میشود و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار میگیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کمنقصي به شما ارائه میدهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو میکند. شتاب خودرو به طزر وحشتآوري بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهيد شد که چنين خودرويي با حرکت اولیهاي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار میدهد!
در شتابهای ناگهانی، تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتابگيري را بر طرف میکند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! )
یکی از نقاط قوت این خودرو پدالهای تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل میکنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با اين خودرو، کوچکترین ایرادی نشان نداد. هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی ما را آزرد، نرمي بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهي اوقات، چالهها و ناهمواريهاي خیابان فرمان را از دستمان خارج ميکرد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفي از خود نشان نداد.
در مجموع سواری آريون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخشتر است و در رقابتهای خیابانی، راننده را سربلند میکند.
نظر کاربران
تویوتا کجا و کیا و هیوندای کجا؟
پاسخ ها
برو بابا با این محصولات زشت و بی در و پیکر تویوتا فقط لندکوروزش خوبه دیگه هیچی دلت می یاد محصولات از همه لحاظ خوب و عالی و زیبای هیوندای رو بگی بدن
اقا جلیل اینجا این 3 خودرو رو مقایسه کرده نه 3 برند هیوندایی و کیا و تویوتا رو لطفا کاربر های عزیز خودرو ها رو مقایسه کنین نه برند های خودرو رو
تویوتا برند اول جهان اومده اون وقت تویوتارو با هیوندای و کیا مقایسه میکنی؟اول تویوتا دوم کیا سوم هیوندا ک پراید از همه ماشیناش سرتره.تو این 3تا هم فقط اریون هس و همیشه ادم و سربلند میکنه
واقعا مسخره ست.فك كنم تو تنها فردي باشي تو دنيا كه فك ميكنه كادنزا از ازرا پايينتره.
يكم با معلومات حرف بزن نه از رويه جانت داري.
در خوب بودنه اوريون شكي نيست ولي ازرا تو هيچ زمينه اي برتري نداره به كادنزا.