نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان ۸۰۸ اسبی تا سریع ترین SUV
هیولاهای ۸۰۸ اسب بخاری با محور عقب در هر نمایشگاه خودرویی ظاهر نمی شوند، اما نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ شاهد حضور بسیاری از این دست ماشین ها از سراسر بازار خودرو است.
داج چلنجر SRT Demon
باید از کمپانی داج برای معرفی Demon وحشی تشکر کرد؛ این ماشین فوق العاده قدرتمند قادر است در خیابان ها با قدرت موتور ۸۰۸ اسب بخار و ۷۱۷ پوند-فوت گشتاور با گاز ۹۱ اکتان حرکت کند ولی در مسیرهای مسابقه ای قدرت این ماشین به طرز دیوانه کننده ای بالا می رود چرا که قادر است در مسیرهای مسابقه ای با قدرت موتور ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ پوند قوت و سوخت اکتان ۱۰۰ پلاس حرکت کند. در دنیای EV ها و ماشین های خودران، داج همواره به تولید و ساخت ماشین های عجیب معروف بوده است.
دیدن تیزر شکنجه و عبور از شرایط سخت این ماشین بسیار زیباست اما هرگز توصیه نمی شود آن حرکات خطرناکی که در تیزر می بینید را خودتان اجرا کنید. دیدن حرکات محیرالعقول با این ماشین در جاده های آمریکا را بسیار محتمل می بینیم اما انجام این کارها در جاده ها واقعا خطرناک است. این ماشین را می توان به عنوان یکی از پدیده های این نمایشگاه به حساب آورد. دوران دهه ۶۰ داج نیز همراه با ارائه ماشین های زیبا و خوبی بود اما در حال حاضر شاهد دوران طلایی کمپانی داج هستیم چرا که ماشین های حیرت انگیزی را روانه بازار می کند.
این ماشین در رنگ قرمز و طراحی شبیه یک F-۱۶ ساخته شده است. شتاب این ماشین بی نظیر است چرا که قادر است ظرف ۲.۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و بر طبق ادعای مسئولین داج، قادر است مسافت ۲۵۰ فوتی را ظرف ۹.۶۵ ثانیه بپیماید. با اینکه ماشین های دیگری نیز قادرند این آمار را از خود بر جای بگذارند اما باید گفت که آنها این آمار را در جاده های اختصاصی و آزمایشی از خود بر جای می گذارند اما داج این رکورد را در یک خیابان معمولی از خود بر جای گذاشت. از منظر رده می توان این ماشین را در ردیف ماشین های فوق عضلانی طبقه بندی کنیم که تعریف جدیدی در ژانر خودرهای آمریکایی محسوب می شود.
کانسپت تویوتا FT-4x
چه اتفاقی می افتد وقتی یک اف جی کروز، طرحی از هوندا را بدزد؟ کانسپت FT-۴X در واقع یک ماشین آف رود است که شباهت زیادی به خودروهای جیپ دارد.این SUV کامپکت دو محوره می باشد و از بسیاری قید و بندهای طراحی ماشین های هم رده خود رها شده و هزاران بار زیباتر از ماشین های معمولی این رده محسوب می شود. مسئولین تویوتا اعلام کرده اند که آنها قصد دارند توجه مشتریان و بازدیدکنندگان را در این نمایشگاه به این کانسپت جلب کنند و با توجه به بازخوردهایی که از آنها می گیرند اقدام به ساخت آن نمایند که این گفته بدان معنا است که احتمالا ظرف ۲۴ تا ۳۶ ماه آینده این ماشین را در خیابان ها خواهیم دید و قیمت آن نیز حدود RAV۴ است.
ماشین های کانسپت دیده شده در نمایشگاه امسال عموماً ظریف هستند و از این حیث باید به واسطه عرضه کانسپت کراس اور قوی FT-۴X از تویوتا تشکر کنیم. این ماشین برای عبور و مرور عادی در خیابان ها ساخته نمی شود بلکه مشتریان هدف این ماشین آن دسته از افرادی هستند که تمایل دارند تمامی کارهای خود را در داخل ماشین انجام دهند. طراحی ساده و زیبای این ماشین چشم نواز است و کاملا مشخص است که بر روی طراحی بدنه و در عقب، تفکر بسیاری صورت گرفته است.
FT-۴X در واقع آینده کراس اور دو محوره های تویوتا محسوب می شود؛ یکی از نشانه هایی که حدس می زنیم این کانسپت در آینده قطعا به خط تولید می رسد این است که طراحی این ماشین به شکل خاصی برای مشتریان خاص و مشکل پسند انجام شده است؛ طراحی رادیکال و آینده نگرانه این کانسپت چند منظوره است به طوری که درب عقب چند کاره آن، یک آپشن متفاوت در دنیای خودروهای امروزی محسوب می شود. بدون شک علاقه مندان بسیاری از این کراس اور کامپکت تویوتا که قابلیت های آف رود را نیز دارد استقبال خواهند کرد.
کانسپت SUV جنسیس GV۸۰
کانسپت GV80 اولین تصویر از SUV های جنسیس است که انتظار آن را می کشیدیم و حالا می دانیم که GV در واقع کدرمز کراس اورها و G کدرمز سدان های این خودروساز به شمار می رود. GV80 یک کراس اور میان رده محسوب می شودکه ساخت آن طی چند سال آینده آغاز خواهد شد.این ماشین، دیگر از طراحی خارجی پرجزئیات و چرخ های 23 اینچی بهره نمی برد اما نمای کلی و شبکه مشبک هوای جلوی ماشین و دستگیره های در و ظاهر کلی آن دستخوش تغییر نشده است. مهمترین تغییر در این ماشین را می توان استایل جدید طراحی بدنه نامید.
GV80 در واقع ماشینی است که بنتلی بنتایگا می بایست باشد.اخیرا شنیدیم که لوک داکولک که اکنون رییس تیم طراحی جنسیس است، طراحی کانسپت بنتلی EXP 9 F را نیز بر عهده داشته است و به نوعی در طراحی آن ماشین گیر کرده بود و نتوانست آن مدل را طوری طراحی کند که در خیابان ها آن را ببینیم. به نظر می رسد طراحان این ماشین تمام تلاش خود را کرده اند تا GV80 یک ظاهر جعبه ای زیبا و با شکوه داشته باشد، مسئولین جنسیس اعلام کرده اند که نمونه ای که تولید خواهد شد، شباهت زیادی به این کانسپت خواهد داشت.
لینکلن Navigator 2018
این SUV لوکس بزرگ در واقع جایگزین سدان های لوکس بزرگ در بازار ماشین های لوکس امریکا شده است که کادیلاک اسکالد در صدر آن قرار داشت. باید اعتراف کنم که قسمت جلوی مدل جدید لینکلن اصلا جالب به نظر نمی رسد اما بدون شک طراحی داخلی لوکس این ماشین که پر از آپشن های لوکس است، چشم علاقه مندان به خودروهای لوکس را به خود جلب خواهد کرد. Navigator از بسیاری جهات با محصولات پرفروش و مهم لینکلن تفاوت اساسی دارد و مطمئن هستیم که برندی با این اعتبار هرگز در محاسبات خود در تغییر طراحی اشتباه نکرده است و با هدفی خاص این تغییرات را اعمال کرده است. لینکلن ها معمولا ماشین هایی کند محسوب می شوند اما به نظر می رسد Navigator در کلاس خود کمی سریعتر به شمار می رود.
اگرچه طراحی بیرونی این ماشین نیز زیبا به نظر می رسد ولی تا حدی تکراری محسوب می شود چرا که ما را به یاد کانسپت احمقانه لینکلن که در سال گذشته در نمایشگاه به نمایش در آمد، می اندازد. به هر قسمتی از این ماشین که نگاه میکنیم یا هر قسمت آن را لمس می کنیم، جلوه ای از لوکس بودن را می توان مشاهده کرد. از دستگیره های در نرم آن گرفته تا صندلی های راحت فرانسوی آن؛ همه و همه باعث می شود که علاقه مندان به خودروهای لوکس از این ماشین جدید استقبال کنند. وقتی برای اولین بار در این ماشین می نشینید، شکوه را در آن احساس می کنید و صفحه نمایش لمسی که در وسط کنسول جلو قرار گرفته حتما نظر شما را به خود جلب می کند. در نهایت باید گفت این ماشین بسیار مجلل است.
اینفینیتی مونوگراف QX۸۰
آلفونسو البایسا، رییس بخش طراحی اینفینیتی در مورد این ماشین گفته است که ما می خواستیم کار بزرگی انجام دهیم و تیم طراحی سرانجام به هدف خود رسید: اینفینیتی مونوگراف QX80 بسیار بزرگ طراحی شد. ارتفاع این ماشین حدوداً 7 فوت است و این ماشین از تایر های 24 اینچی استفاده می کند و به نوعی طراحی مدل های بعدی اینفینیتی را می توان در این مدل دید.
کانسپت SUV سوبارو Ascent
یک جوک در نمایشگاه بین حضار در مورد سوبارو در حال رد و بدل شدن بود که به مسخره بودن طراحی این ماشین به دلیل نداشتن طراح اختصاصی اشاره می کرد.ما قبلا طراحی داخلی این ماشین را دیده بودیم و چندان چنگی به دل نمی زد اما سوبارو در این نمایشگاه از طراحی متفکرانه و آینده نکرانه داخلی این ماشین که زیبا هم به نظر می رسید رونمایی کرد. صفحه نمایش لمسی این ماشین در مرکز کنسول قرار گرفته است که در تم آبی مخصوص سوبارو جلوه خاصی گرفته بود.
ولوو S۹۰ مدل ۲۰۱۸
ماشین لوکس مد نظر من در این نمایشگاه به شما می گوید که چرا از سواری با این ماشین با دوستان افتخار خواهید کرد. قد من 6 فوت و 1 اینچ است و قد دوستان دیگرم نیز همین حدود است. در ماشین های دیگر آنها باید جای خود را با من عوض می کردند و نمی توانستند در صندلی عقب بنشینند اما در این مدل از ولوو این مشکل از بین رفته است چرا که فضای خوبی در صندلی عقب برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.
جیپ گرند چروکیTrackhawk
شاید این مدل را یک نمونه کثیف از hellcat به شمار آورید. اما این مدل جدید از جیپ با 707 اسب بخار قدرت موتور قادر است ظرف 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد و 250 فوت را ظرف 11.6 ثانیه بپیماید. وزن آن 7200 پوند است و یکی از نمونه ها برتر در رده ماشین های آف رود محسوب می شود.همه قدرت این ماشین از طریق سیستم انتقال هشت دنده ای متناسب با گشتاور به هر دو محور منتقل می شود.
بیوک همواره یک ماشین در زیرزمین خود برای رونمایی جدید دارد اما این بار این خودرساز با دو مدل جدید در نمایشگاه ظاهر شده است.رگال TourX حال و هوای یک واگن را به سرنشین می دهدکه تا حدی شبیه مدل Opel Insignia است.
پورشه 911 GT3
اگر داج چلنجر SRT Demon قوی ترین ماشین نمایشگاه دترویت شناخته شد اما پورشه ۹۱۱ مدل GT۳ رقیب جدی برای آن در نمایشگاه امسال محسوب می شود. در یک جمله می توان گفت که این ماشین، زیباترین و دقیق ترین خودرویی است که از اشتوتگارت آلمان در این نمایشگاه عرضه شده است چرا که همهگان می دانند کمپانی پورشه به ساخت خودروهای خاص اسپورت وسریع در جهان مشهور است. موتور این ماشین ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از ۶ دنده تخت با دور موتور ۹۰۰۰ بهره می برد؛ سیستم تعلیق بازطراحی شده با دو محور با طراحی تمام آئرودینامیک باعث شده تا نسبت به هم رده های خود ۲۰ درصد سریعتر باشد.
پورشه پانامرا توریزمو مدل ۲۰۱۸
این پورشه قبلا در نمایشگاه ژنو به نمایش در آمده بود اما دیدن دوباره آن در رنگ متالیک، ظاهر جدید آن را جذاب تر از قبل کرده است. سرعت و شتاب این ماشین شاید با برادر خود یعنی GT3 برابری کند اما قیمت این ماشین واقعا بالا است و خریداران آن باید مبلغی حدود 300000 دلار برای خردی ان کنار بگذارند.
نظر کاربران
فک کنم من عاشق این دوج شیطون شدم