فراری ۴۵۸ ایتالیا، فراتر از یک سوپر ماشین
در طراحی این سوپر اتومبیل از ماشینهای فرمول ۱ بشکل ویژه ای الهام گرفته شده و در واقع تولید این شاهکار ، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج رانندگی با یک اتومبیل فرمول ۱ هست که باعث شده ۴۵۸ ایتالیا در زمینه طراحی کنسول وسط و فرمان و همچنین چرخها تفاوتهای زیادی نسبت به سایر رقبا داشته باشد.
کلا در طراحی این سوپر اتومبیل از ماشینهای فرمول ۱ بشکل ویژه ای الهام گرفته شده و در واقع تولید این شاهکار ، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج رانندگی با یک اتومبیل فرمول ۱ هست که باعث شده ۴۵۸ ایتالیا در زمینه طراحی کنسول وسط و فرمان و همچنین چرخها تفاوتهای زیادی نسبت به سایر رقبا داشته باشد. در این بین شاید گفتن این نکته هم خالی از لطف نباشد که مایکل شوماخر قهرمان پر افتخار مسابقات فرمول ۱ از ابتدای پروژه ۴۵۸ در کنار تکنسین مربوطه بوده و به نوعی جهت دهی خاصی در فرآیند تولید این سوپر ماشین از خودش به جای گذاشته.
۴۵۸ با ۸ سیلندر و حجم ۴۵۰۰ سی سی برای تولید تنها ۴۵ دستگاه هدف گذاری شده که در اینصورت حتما قیمت رویایی رو هم باید انتظار داشت
حداکثر گشتاور این فراری ۵۴۰ نیوتن متر می باشد در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و بیش از ۸۰% از آن در دور موتور ۳۲۵۰ در اختیار راننده قرار دارد (شاید زیاد به چشم نیاد اما سوپر اسپرتها با دور پایین میونه چندان خوبی ندارند که این امر باعث افزایش سوخت اتومبیل میشه که در مورد ۴۵۸ این نقیصه تا حدودی برطرف شده. این موضوع وقتی جالبه توجه که بدونید ۴۵۸ در سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۱۳.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلوتر دارد . یعنی مصرفی معادل نیسان ماکسیما و حتی کمی کمتر).
وزن اتومبیل ۱۳۸۰ کیلوگرم هست که ۵۸% از این وزن بر روی اکسل های عقب می باشد و این کاملا معقول و مناسب هست. ۰ تا ۱۰۰ این اتومبیل در ۳.۴ ثانیه محقق شده و حداکثر سرعت ۴۵۸ ایتالیا ، برابر ۳۲۵ کیلومتر اعلام شده است. برای کنترل این اتومبیل هم ترمزهای قدرتمندی در نظر گرفته شده بطوری که اتومبیل رو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با طی مسافت ۳۲.۵ متر به حالت سکوت می رساند و این یکی از بهترین عملکرد ها بین تمامی سیستم های ترمز در دنیاست.
داخل اتومبیل سبک جدید از طراحی تریم رو به رانندگان نشان می دهد و این طراحی انقلابی و مهندسی کاملا رابط مناسبی هست برای برقراری ارتباط بین راننده و ماشین. فرمان کاملا بصورت صاف و به عبارتی موازی راننده قرار داره و عکس العمل های بسیار سریعی رو در قبال حرکات راننده از خودش نشون میده که این یکی از ویژگیهای اصلی خودرو های اسپرت هست ، پنل های تهویه هوا هم کاملا با زاویه مناسب در جای خودشون نصب شدن و برخلاف سایر اتومبیل ها با زاویه ی تقریبا عمود مقابل سرنشینان ، هوا رو به جریان می اندازد.
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر