آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی
دنیل سایمون یک طراح مفهومی، نویسنده، عکاس و تهیه کننده است. او در شرکت های خودروسازی بوگاتی و فولکس واگن، طراح ارشد بوده است. مشتریان او تابحال شامل وارنر برادرز، یونیورسال، دیزنی، لوتوس، پوما و دی کی ان وای بوده اند.
شرکت کازمیک موتورز یک خودروساز فانتزی است و انواع و اقسام وسایل نقلیه فانتزی را طراحی می کند. از طرح های جالب و مفهومی کازمیک موتورز نمونه هایی را در زیر آورده ایم.
فیلم Captain America تولید کمپانی Marvel زیر نظر طراح تولید برنده اسکار یعنی ریک هاینریش و به کارگردانی جو جانستون، با چالش هایی در حوزه طراحی روبرو بود.
دنیل سایمون، طراح ارشد وسایل نقلیه این فیلم بود و خودروهایی طراحی کرد که شبیه به خودروهای دهه 40 بودند. بین سالهای 2009 و 2010 سایمون با کمک جانستون و هاینریش در استودیوهای مارول در لوس آنجلس، هفت وسیله نقلیه خلق کردند. نمونه هایی از این وسایل نقلیه را در زیر می بینید.
بوگاتی برای حرفه سایمون تجربه ای استثنائی بود. این شرکت خودروسازی که معتبرترین و مشهورترین خودروساز روی زمین است، بخشی از شبکه فولکس واگن است و سایمون بعد از ترک کردن سمت طراح ارشد در این شرکت مادر آلمانی، زمینه ای خلاقانه و باورنکردنی برای کار کردن زیر نظر رئیس طراحی بوگاتی یعنی اخیم انشایت پیدا کرد. بین سال های 2005 و 2008، سایمون در تیم کوچکی زیر نظر اخیم انشایت کار کرد و بوگاتی های مفهومی فراوانی طراحی کرد (که نهایتاً منجر به طراحی گالیبیر شد). آنها در جستجوی جانشین یا شریکی برای بوگاتی ویرون بودند. ویرون در سال 1999 در فولکس واگن و تحت ریاست هارتموت وارکوس ساخته شد که تابحال نمونه های محدودی از آن فروخته شده است. یکی از آنها بوگاتی ویرون هرمس بود که در سال 2008 به قیمت 2 میلیون دلار فروخته شد.
فیلم Tron Legacy تولید کمپانی دیزنی یک پروژه شگفت انگیز بود. سایمون به عنوان طراح وسیله نقلیه مفهومی استخدام شد و تحت نظر و الهام جو کاسینسکی و طراح تولید دارن گیلفورد کار کرد. او بین سپتامبر 2008 و جولای 2009 مسئول بازآفرینی ظاهر نهایی وسایل نقلیه برای این فیلم بود که نمونه هایی از آن را در زیر می بینید.
وقتی تیم جوان HRT فرمولا وان وارد فصل دوم رقابتی ترین مسابقه اتومبیل رانی روی زمین رد سال 2011 شد، به سایمون روی آورد تا ظاهر خوش شمایل و نیرومندی به خودروی آنها بدهد. زمان کم بود و ایده ها بسیار و صدها محدودیت و قانون پیش روی آنها بود. شکل خودروی آنها چند بار تغییر کرد و همین است که فرمولا وان را جالب می کند. سایمون می گوید: «ظاهر خودروهای فرمولا وان خیلی مهم است. 90 درصد بینندگان و تماچیان برای همین به تماشای مسابقه می آیند.
اولین کاری که سایمون کرد این بود که خودرو به یک بخش جذاب و مخصوص اسپانسرها و ناحیه های آزاد دیگر تقسیم کند. این ناحیه آزاد بخش های منحنی شکلی هستند که هیچ برچسب اسپانسری به آنها نمی چسبد. برای بخش های مختص اسپانسرها هم قوانین زیادی وجود دارد. فرمولا وان یکی از گرانترین حوزه های بازاریابی در ورزش است. او ناحیه های آزاد را پر از پرچم های شطرنجی و اعداد بزرگ کرد. این خودرو در نهایت محبوب عکاسان ورزشی شد. واکنش تیم و هواداران هم عالی بود.
نظر کاربران
سمندواین طراحی کرده
خیلی خوبه