۴۴۸۳۳
۲ نظر
۵۰۳۶
۲ نظر
۵۰۳۶
پ

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

دنیل سایمون یک طراح مفهومی، نویسنده، عکاس و تهیه کننده است. او در شرکت های خودروسازی بوگاتی و فولکس واگن، طراح ارشد بوده است. مشتریان او تابحال شامل وارنر برادرز، یونیورسال، دیزنی، لوتوس، پوما و دی کی ان وای بوده اند.

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

برترین ها: دنیل سایمون یک طراح مفهومی، نویسنده، عکاس و تهیه کننده است. او در شرکت های خودروسازی بوگاتی و فولکس واگن، طراح ارشد بوده است. مشتریان او تابحال شامل وارنر برادرز، یونیورسال، دیزنی، لوتوس، پوما و دی کی ان وای بوده اند. سایمون به خاطر سبکش در فیلم های پرفروشی همچون Tron: Legacy و دارایی های معنوی خود معروف شده است. او پس از تجربه زندگی در کشورهایی مانند اسپانیا، انگلیس، برزیل و ژاپن در محیط خلاقانه لوس آنجلس کالیفرنیا سکونت گزید. او به موازات ارائه خدماتی به مشتریان بین المللی، روی کتاب خود به نام Cosmic Motors هم کار می کند. او نه تنها طراحی می کند، بلکه همه جلوه های سه بعدی و بصری را خودش می سازد. او از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۳ با شرکت هایی همچون لامبورگینی، آئودی، فولکس واگن، بنتلی، بوگاتی، اسکودا، پوما، هوندا و مسابقات فرمولا وان و همچنین برای فیلم هایی همچون ، Tron Legacy ، Captain America Prometheus ، Tron Uprising ، Oblivion و غیره به عنوان طراح مفهومی وسایل نقلیه و گرافیست کار کرده است.

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

شرکت کازمیک موتورز یک خودروساز فانتزی است و انواع و اقسام وسایل نقلیه فانتزی را طراحی می کند. از طرح های جالب و مفهومی کازمیک موتورز نمونه هایی را در زیر آورده ایم.


آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

فیلم Captain America تولید کمپانی Marvel زیر نظر طراح تولید برنده اسکار یعنی ریک هاینریش و به کارگردانی جو جانستون، با چالش هایی در حوزه طراحی روبرو بود.

دنیل سایمون، طراح ارشد وسایل نقلیه این فیلم بود و خودروهایی طراحی کرد که شبیه به خودروهای دهه 40 بودند. بین سالهای 2009 و 2010 سایمون با کمک جانستون و هاینریش در استودیوهای مارول در لوس آنجلس، هفت وسیله نقلیه خلق کردند. نمونه هایی از این وسایل نقلیه را در زیر می بینید.


آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

بوگاتی برای حرفه سایمون تجربه ای استثنائی بود. این شرکت خودروسازی که معتبرترین و مشهورترین خودروساز روی زمین است، بخشی از شبکه فولکس واگن است و سایمون بعد از ترک کردن سمت طراح ارشد در این شرکت مادر آلمانی، زمینه ای خلاقانه و باورنکردنی برای کار کردن زیر نظر رئیس طراحی بوگاتی یعنی اخیم انشایت پیدا کرد. بین سال های 2005 و 2008، سایمون در تیم کوچکی زیر نظر اخیم انشایت کار کرد و بوگاتی های مفهومی فراوانی طراحی کرد (که نهایتاً منجر به طراحی گالیبیر شد). آنها در جستجوی جانشین یا شریکی برای بوگاتی ویرون بودند. ویرون در سال 1999 در فولکس واگن و تحت ریاست هارتموت وارکوس ساخته شد که تابحال نمونه های محدودی از آن فروخته شده است. یکی از آنها بوگاتی ویرون هرمس بود که در سال 2008 به قیمت 2 میلیون دلار فروخته شد.


آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

فیلم Tron Legacy تولید کمپانی دیزنی یک پروژه شگفت انگیز بود. سایمون به عنوان طراح وسیله نقلیه مفهومی استخدام شد و تحت نظر و الهام جو کاسینسکی و طراح تولید دارن گیلفورد کار کرد. او بین سپتامبر 2008 و جولای 2009 مسئول بازآفرینی ظاهر نهایی وسایل نقلیه برای این فیلم بود که نمونه هایی از آن را در زیر می بینید.


آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

وقتی تیم جوان HRT فرمولا وان وارد فصل دوم رقابتی ترین مسابقه اتومبیل رانی روی زمین رد سال 2011 شد، به سایمون روی آورد تا ظاهر خوش شمایل و نیرومندی به خودروی آنها بدهد. زمان کم بود و ایده ها بسیار و صدها محدودیت و قانون پیش روی آنها بود. شکل خودروی آنها چند بار تغییر کرد و همین است که فرمولا وان را جالب می کند. سایمون می گوید: «ظاهر خودروهای فرمولا وان خیلی مهم است. 90 درصد بینندگان و تماچیان برای همین به تماشای مسابقه می آیند.

اولین کاری که سایمون کرد این بود که خودرو به یک بخش جذاب و مخصوص اسپانسرها و ناحیه های آزاد دیگر تقسیم کند. این ناحیه آزاد بخش های منحنی شکلی هستند که هیچ برچسب اسپانسری به آنها نمی چسبد. برای بخش های مختص اسپانسرها هم قوانین زیادی وجود دارد. فرمولا وان یکی از گرانترین حوزه های بازاریابی در ورزش است. او ناحیه های آزاد را پر از پرچم های شطرنجی و اعداد بزرگ کرد. این خودرو در نهایت محبوب عکاسان ورزشی شد. واکنش تیم و هواداران هم عالی بود.

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی

آشنایی با سایمون، طراح خودرو بوگاتی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    سمندواین طراحی کرده

  • الهه

    خیلی خوبه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج