۴۳۸۵۱۶
۵ نظر
۵۰۷۲
۵ نظر
۵۰۷۲
پ

مرسدس بنز AMG E۶۳ S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها

تمام AMG ها قلب تپنده خودرو محسوب می شود.خریداران آمریکایی این محصول، نمی توانند مدل های ۵۶۳ اسب بخار با گشتاور ۵۵۳ پوند بر فوت را خریداری نمایند در عوض مدل مخصوص امریکایی E۶۳ از موتوری با ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ پوند بر فوت گشتاور استفاده می کند.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: تمام AMG ها قلب تپنده خودرو محسوب می شود.خریداران آمریکایی این محصول، نمی توانند مدل های ۵۶۳ اسب بخار با گشتاور ۵۵۳ پوند بر فوت را خریداری نمایند در عوض مدل مخصوص آمریکایی E۶۳ از موتوری با ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ پوند بر فوت گشتاور استفاده می کند که از یک توربوی دوقلو ۴ لیتری و ۸ سیلندر نیز بهره می برند که در مجموع به پکیج موتوری این مدل به اختصار M۱۷۷ نیز گفته می شود.
در ابتدای این سواری؛ با فشردن دکمه داینامیک حالت مسابقه ای مرسدس جدید AMG E63 S 4Matic که 603 اسب بخار نیز قدرت دارد، به طور اتوماتیک به حالت دریفت رفتم؛ تمامی چراغ های اضافی و تزئینی ماشین را خاموش کردم و دنده را به حالت دستی قرار دادم و در نهایت فرمان را در حالت اسپورت مقداری به سمت خود کشیدم . اکنون یه پیغام در صفحه نمایش جلویی ماشین ظاهر شد که می پرسد که آیا واقعا قصد دارید در حالت دنده دستی ماشین را برانید و می خواهید استفاده از دیفراسنیل جلوی ماشین را غیرفعال کنید؟

من هم با لبخند جواب می دهم: ظاهراً ! چرا که حالت دریفت در سه مدل قبلی اجداد هامر اصلی غیرفعال بود و اکنون قصد دارم این ویژگی را در این مدل در شهر فارو کشور پرتغال، تست کنم.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها

قبل از شروع باید یادآوری کنم که هر دو مدل تستی که در اختیار من بود را در خیابان ها آزمایش کردم و نه جاده های بیرون شهر. و اینکه دو مدل کبودرنگ این سدان زیبا به عنوان مدل 2018 در تابستان 2017 به بازار عرضه می شود.

با موتور ماشین شروع می کنم که مثل تمام AMG ها قلب تپنده خودرو محسوب می شود.خریداران آمریکایی این محصول ، نمی توانند مدل های 563 اسب بخار با گشتاور 553 پوند بر فوت را خریداری نمایند در عوض مدل مخصوص امریکایی E63 از موتوری با 603 اسب بخار قدرت و 627 پوند بر فوت گشتاور استفاده می کند که از یک توربوی دوقلو 4 لیتری و 8 سیلندر نیز بهره می برند که در مجموع به پکیج موتوری این مدل به اختصار M177 نیز گفته می شود.
برای ماشینی به بزرگی E63، چنین قدرت بالا و گشتاور بالایی نیاز است چرا که موتورهای توربو اکنون از سر سیلندرهای دوقلو استفاده می کنند و توانایی تامین چنین قدرتی را دارند. علاوه بر سیلندرهای دو قلو، موتور این ماشین از پیستون های جدید و ورودی های بنزین جدید و همچنین رادیاتور جدیدی استفاده می کند که تا حدودی آن را باز مدل های قبلی متمایز کرده است.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها

AMG همچنین برای این مدل ، امکان حالت صرفه جویی در مصرف سوخت را نیز دیده است. و این برای اولین بار است که موتوری در این سطح حالت غیر فعال کردن سیلندر در وضعیت "Comfort " را نیز دارد.

سیستم انتقال ۹ دنده ای AMG که به MCT موسوم است برگ برنده این موتور ۸ سیلندر محسوب می شود. طرفداران E۶۳ قبلی به خوبی می دانند که در مدل قبلی از MCT هفت دنده ای استفاده شده بود.

MCT جدید بر پایه تکنولوژی جدید چند کلاچی بنا شده اگرچه حتی اگر راننده بخواهد با یک کلاچ به شکل سنتی نیز کار کند این امکان وجود دارد. اگر چه یک کلاچ اصلی وجود دارد که مبدل گشتاور را تغییر می دهد.
AMG ادعا کرده است که جعبه دنده 9 کلاچه مدل جدید E63 از مدل هفت دنده ای راحت است و راننده قادر است راحت تر دنده ها را عوض کند. این سیستم انتقال از طریق دنده ها ، نیروی به وجود امده از طریق موتور را به دو محور انتقال می دهد و همین امر E63 را به یک ماشین 4WD تبدیل کرده است. مدل قبلی E63 هم 4WD بود اما میزان نیرودهی ثابتی برای محورهای عقب و جلو در نظر گرفته شده بود به طوری که همواره 33 درصد به محور جلو و 67 درصد به محور عقب نیرودهی می شد.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها
اما در مدل جدید E۶۳ از یک گشتاور ترکیبی استفاده شده است که با توجه به نیاز ماشین در شرایط مختلف نیروهای متفاوت به محورهای عقب و جلو منتقل می شود. برای تست این ویژگی یک دور کامل به دور میدان آلگری زدیم و در گوشه های میدان که کشش بیشتری نیاز است مشاهده کردیم که نیروی موتور به صورت ۵۰-۵۰ به محورهای عقب و جلو منتقل شد و با پایان یافتن مسیر و حرکت در مسیر مستقیم، ۱۰۰ درصد نیرو به چرخهای عقب منتقل شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی رغم متغییر بودن نیرودهی به محورهای جلو و عقب اما محور جلو هرگز بیش از ۵۰ درصد نیرودهی نمی شود.

با دور اول راندن E۶۳ فهمیدم که این ماشین به یکی از لیدرهای بازار آمریکا تبدیل خواهد شد.خب به بررسی دیگر مشخصات این ماشین زیبا بپردازیم . در E۶۳ از تایرهای شرکت پیرلی موسوم به P zero با اندازه ۲۶۵/۳۵r۲۰ در جلو و ۲۹۵/۳۰r۲۰ در عقب استفاده می شود.سایز شاسی و اسکلت این ماشین نیز بزرگتر از مدل های کلاس E استاندارد است.تغییر وضعیت های ماشین نیز به سادگی پورشه است : پدال ترمز را در وضعیت اسپورت، اسپورت + ، مسابقه ای تا انتها فشار دهید و به یکباره پدال گاز را بفشارید و پدال ترمز را رها کنید؛ ناگهان ماشین مثل یک فشنگ از جای خود پرواز می کند.
مسئولین AMG اعلام کرده اند که در مدل E۶۳ S میتوان شاهد رسیدن سرعت از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ظرف مدت ۳.۳ ثانیه بود(که برای مدل های پایینتر ۳.۴ ثانیه است) و این تخمین نیز بسیار محتاطانه اعلام شده است.آخرین نسل از E۶۳ S در سال ۲۰۱۴ آزمایش شد که در آن ماشین شاهد موتوری با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند بر فوت گشتاور بودیم که ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می رسید و پس از یک ترمز شدید نیز ظرف ۱۱.۶ ثانیه به سرعت ۱۲۱.۸ مایل بر ساعت می رسید. E۶۳ جدید نیز مانند مدل های قبلی ۴۵۱۱ پوند وزن دارد.
(البته من حدس میزنم مدل جدید ۱۰۰ پوند سنگین تر است) اما جای نشستن من در ماشین و سیستم انتقال جدیدی که در این مدل به کار گرفته شده و سیستم هوشمند انتقال نیزو به محورها به من می گوید که E۶۳ جدید قادر است تمام رکوردهای مدلهای قبلی را بشکند.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها

با نگاهی مختصر به مشخصات فنی این ماشین این سوال پیش می آید که در نهایت رانندگی با E۶۳ چطور بود؟ پاسخ در یک کلمه : دیوانه وار!به طور تصادفی در سال گذشته نیز با یک دوج هلکات حوالی لس انجلس سواری داشتم که موتور آن ماشین نیز از ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ پوند بر فوت گشتاور بهره می برد و ۴۵۳۰ پوند نیز وزن داشت و سیستم انتقال هشت دنده ای نیز در آن به کار رفته بود. که بعدها متوجه شدم آن ماشین نیز بر مبنای یک مدل قدیمی از خودروهای E کلاس دایملر کرایسلر موسوم به W۲۱۰ ساخته شده بود.
اما رانندگی با E۶۳ دو برابر بیشتر از رانندگی با آن دوج هلکات لذتبخش بود. فشار جلوی پکیج موتور M۱۷۷ این ماشین به همراه تغییرات شلاقی نه دنده ای آن، حس رانندگی با E۶۳ را به یکی از لذتبخش ترین و بهترین انواع ان در بین تمام سدان های موجود در بازار خودروی جهان تبدیل کرده است. با این تعریف ها ناخودآگاه به یاد آئودی S۸ و تسلای دو موتوره لوداکریس می افتیم اما بدون اغراق باید بگوییم سواری با E۶۳ بسیار جذاب تر از سواری با ائودی S۸ و تسلا لوداکریس است. مسیرهایی در خیابان های عمومی شهر که برای تست این ماشین مسئله خاصی نیست و به سادگی از پس آنها بر می آید حتی وقتی باران شدید ببارد.

در نهایت این اجازه را یافتیم تا با طی یک مسیر ۲.۹ مایلی موج دار این ماشین را تست کنیم . هر راننده حرفه ای که این مسیر را با ماشین GT s شرکت مرسدس طی کرده بود، موتور خاموش کرده بود حتی با وجود اینکه ۸۰۰ پوند سبک تر از E۶۳ نیز بود. اما با اطمینان به شما می گویم که با E۶۳ با سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت از این مسیر عبور کردیم و بدون کوچکترین مشکلی انگار در حال هبور از یک مسیر صاف هستیم . البته وقتی به سرعت ۱۴۰ مایل بر ساعت رسیدم چراغ هشدار، سیستم کشش ماشین روشن شد. به عبارت دیگر هر چقدر E۶۳ بیشتر بر محور دیفرانسیل عقب تکیه کند و چرخ های عقب بیشتر بچرخند، قدرتش بیشتر خواهد بود.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها

اما یکی از مشکلات E63 است است که وقتی در سرعت بالا ترمز می کنیم، ماشین با مشکل مواجه می شود و خیلی کند سرعت را کم می کند.البته درست است که استفاده از ترمز ABS در سرازیری با سرعت 155 مایل بر ساعت کار را برای هر ماشین دیگه ای نیز برای ترمز کردن سخت می کند، اما احساس کردم که E63 با این موضوع بیش از هر ماشین دیگه ای مشکل دارد و در هنگام کاهش سرعت تکان های شدیدی میخورد.

بخشی از مشکل به وجود آمده ناشی از سیستم تعلیق هوا بود که احتمالا رو به اتمام بوده و باعث تکان های شدید ماشین شد. اما با این وجود ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ این ماشین باید قادر باشند جلوی سرعت هر جسم عظیم الجثه ای را بگیرند حتی هرکول !ما سه دور با این ماشین در مسیر از قبل تعیین شده زدیم و کاهش عملکرد حداقل بود. تصمیم گرفتم تا کمی ترمزها را بیشتر تست کنم در حالی که همچنان گاز میدادم اما به نظر می رسد که ترمزها در سرعت بالا کمی پایینتر از حالت نرمال درگیر می شوند ولی باید این نکته را در نظر بگیریم که ما با سرعت بسیار بالا با این ماشین در حرکت بودیم و برای رانندگان عادی راندن با این سرعت بسیار نادر خواهد بود و مشکل خاصی وجود ندارد.

سواری با این ماشین در گوشه ها و کناره های جاده بسیار جالب است.به وضوح مشخص است که E63 نه تنها برای انجام حرکات نمایشی در کناره ها که نیاز به کشش بالا دارند ، بسیار سنگین است از آن گذشته قسمت جلوی ماشین نیز بسیار سنگین است و این کار را برای انجام این حرکات سخت تر می کند.
وقتی در مسیری که برایم تعیین شده بود در حال حرکت بودم، ناگهان قسمت زیرین فرمان در حین دور زدن مشکلی برایم به وجود آورد البته قسمت عقب ماشین را قبل از رسیدن به کناره ها و قبل از پیچ اصلی قیچی کردم و این کار را با وارد کردن فشار کمتری به فرمان به سمت داخل انجام دادم و در نتیجه در نتیجه زودتر مجددا پا را بر روی پدال گاز قرار دادم چرا که چرخهای جلو زودتر به پیچ رسیده بودند و برای عبور نیاز به نیرو داشتند.
مرسدس بنز AMG E63 S؛ یک «هامر» به سبک ژرمن ها
این تکنیک در بسیار از ماشین ها و جاده ها در پیچ ها موثر است البته این تکنیک سریعترین راه برای عبور از پیچ ها نیست اما برای ماشین هایی که در فرمان مشکل دارند به کار می آید.از انجام اینکار در پیچ های تند پرهیز کنید چرا که عواقب خطرناکی دارد.

در نهایت مسئولین AMG نیز تایید کردند که این ماشین یک ماشین برای تحمل کشش های سنگین در پیچ ها را ندارد و مدل E63 S احتمالا این توانایی را مانند یک ماشین اسپورت واقعی خواهد داشت. اما همین عملکرد نیز برای سدان غول پیکر و سنگین E63 نیز فوق العاده بود.

سخن نهایی برای جمع بندی اولین سواری با مرسدس جدید E63 :

E۶۳ احتمالا در فصل تست ماشین ها نمرات بالایی را به خود اختصاص می دهد. اما با این وجود هنوز هیچکس از مشخصات و قابلیتهای فنی مدل جدید BMW یعنی m۵ خبر ندارد. بنابراین این گزینه را از روی میز رقابت بر میداریم ولی بر روی میز رقابت در این رده، همچنان آئودی RS۷ با ۵۹۷ اسب بخار قدرت و کادیلاک CTS-V با ۶۴۰ اسب بخار قدرت حضور دارند. در مقایسه آئودی و کادیلاک باید گفت که RS۷ را می توان سلطان بلامنازع مسیرهای صاف و مستقیم دانست اما کادیلاک CTS-V نیز بی رقیب در مسیرهای پر پیچ و خم محسوب می شود. اما از نظر من E۶۳ قادر است هر دو ماشین را در هر دو مسیر مستقیم و پر پیچ و خم پشت سر بگذارد. زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد . زنده با هامر !
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    بنز مشکی شاید تنها ارزوی دست نیافتنی من تو دنیا باشه با توجه به شرایطم.ولی اوناییم که دارن خوش به حالشون

    پاسخ ها

    • saeed

      دوست عزیز
      آرزو به اندازه بزرگیش همت میخواد
      خیلی دلم خواست بتونم مستقیم با شما صحبت کنم و به این این ارزوت برسیوووو

    • بدون نام

      از صداقت دوست خوبم ممنونم .خدا رو چه دیدی شاید ی روز نوبت منم بشه{اگه از ارزو منظورت ی دور سوار شدنه ماشین برادرم هس به وللاه}بازم از لطف شما سپاس

    • علیرضا

      تا وقتی این لگن سازی های مزخرف در ایران هست همه آرزو به دل میمونن شما دوست عزیز برای رسیدن به هدفت همون بنز مشکی از خرید خودرو صفر داخلی خود داری کن شاید بقیه مردم هم همت کنن تا این لگن سازی ها جمع بشه

  • مهدی

    این است قدرت ژرمن ها ، عشق فقط ماشینای آلمانی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج