۴۲۵۲۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۰ ریسک احمقانه در استفاده از گوشی های هوشمند

گوشی ها رمزهای اکانت های فیسبوک، توئیتر، پینترست و حتی ایمیل های ما را ذخیره می کنند. شماره های گوشی و آدرس های ایمیل همه دوستان و همکارانمان از طریق دفترچه تلفن گوشی مان به راحتی پیدا می شوند.

10 ریسک احمقانه در استفاده از گوشی های هوشمند




برترین ها: اگر به گوشی هوشمند خود فقط به عنوان یک تلفن می نگرید، نه یک کامپیوتر کوچک بسیار قدرتمند که می تواند تماس تلفنی برقرار کند، ممکن است در دنیایی از درد سیر کنید. زیرا مقدار داده های حساسی که بسیاری از ما در گوشی هایمان ذخیره می کنیم، بسیار شگفت انگیز است. گوشی هوشمند به ما دسترسی مستقیم به سپرده هایمان و بررسی حساب هایمان می دهد. گوشی ها رمزهای اکانت های فیسبوک، توئیتر، پینترست و حتی ایمیل های ما را ذخیره می کنند. شماره های گوشی و آدرس های ایمیل همه دوستان و همکارانمان از طریق دفترچه تلفن گوشی مان به راحتی پیدا می شوند.


10 ریسک احمقانه در استفاده از گوشی های هوشمند

اگر دزدی گوشی شما را بدزد، می دانید با این همه اطلاعات چه کار می تواند بکند؟ مطمئن باشید که دزدیدن گوشی اصلاً سخت نیست. سیستم امنیتی آن هر چقدر هم که خوب باشد، خود انسان است که ضعیف ترین امنیت را برای گوشی می گذارد. باور کنید نیت ما خوب است، ولی فکر کنید که چندبار گوشی تان را در صندلی عقب تاکسی، پیشخوان بانک، پیشخوان سوپرمارکت یا بوتیک یا جاهای دیگر جا گذاشته اید؟

با آنکه اصلاً به گوش خوش نمی آید، ولی وقتی در حال انجام عملیات بانکی آنلاین هستید - یا در محدوده وای فای رستوران، فرودگاه، لابی هتل یا کافی شاپ در اینترنت گردش می کنید، گوشی شما به وسیله یک ویروس می تواند به راحتی هک شود.

اگر گام های درستی برای حفاظت از خودتان برداشته اید، گم شدن گوشی تان فقط کمی آزارتان خواهد داد. ولی اگر با رمز، تهیه کردن نسخه پشتیبان از همه داده ها و نصب برنامه ای که از راه دور داده های گوشی را پاک کند، از گوشی خود محافظت نکرده باشید، قطعاً وقتی گوشی تان دزدیده شود، دچار مشکل و دردسر جدی خواهید شد.

برای آنکه شما را آماده این حرکات دفاعی نماییم، ده مورد احمقانه ای که افراد در مورد گوشی های هوشمند انجام می دهند (یا نمی دهند) را به شما گوشزد می کنیم:

۱. عدم رمزگذاری برای گوشی

اگر می توانستید کیف پولتان را قفل کنید، این کار را نمی کردید؟ پس چرا مردم آیفون یا گوشی اندرویدی خود را هم قفل نمی کنند؟ با آنکه رمز گوشی نمی تواند کاملاً خطاناپذیر باشد، ولی مانند نظریه دزد و سگ است: اگر این گام اضافی را برای حفاظت از خودتان بردارید، اکثر آدم های بد به سمت هدف آسانتر بعدی می روند. برای دزد راحت تر است که گوشی هوشمند بدون رمزی بدزد تا اینکه بر روی شکستن قفل گوشی شما کار کند.

۲. بجای استفاده از برنامه های خرید از مرورگر اینترنتی برای انجام خرید آنلاین استفاده کنید.

اگر این انتخاب را دارید که با استفاده از مرورگر گوشی خود از آمازون دات کام خرید کنید یا از برنامه خرید آمازون استفاده کنید، بهتر است از برنامه آمازون استفاده کنید! همچنین است برای فروشندگانی همچون eBay ، Overstock و فروشندگان دیگری که به شما امکان استفاده از برنامه های خرید خود را می دهند. بر خلاف مرورگرها، برنامه های مخصوص خرید طوری طراحی شده اند که از هک کردن و شبیه سازی سایت های خرید جلوگیری می کنند. (قبلاً از اصالت برنامه مطمئن شوید که این برنامه واقعاً برنامه رسمی آن سایت است!)

۳. متصل باقی ماندن به برنامه های بانکداری، PayPal ، eBay و برنامه های حساس دیگر.

آیا کارت اعتباری یا کارت عابر خود را روی میز کار خود باقی می گذارید و می روید؟ آیا آن را روی صندلی جلوی خودروی خود می گذارید بماند؟ فکر نمی کنیم اینطور باشد. پس چرا می گذارید گوشی تان دائماً به بعضی از حساب هایتان متصل باقی بماند؟ وقتی عملیات بانکی یا خریدتان تمام شد، حتماً از برنامه خارج شوید. هرگز به سوال گوشی تان مبنی بر اینکه رمز و نام کاربری تان را ذخیره کند پاسخ مثبت ندهید. بله، درست است هر وقت که می خواهید وارد برنامه شوید باید زحمت وارد کردن رمز را به خودتان بدهید، ولی همه ما باید امنیت را بر راحتی خودمان ترجیح بدهیم. زیرا اگر دزدی دستش به گوشی مان برسد و گوشی به همه حساب هایمان متصل باشد - و گوشی هم رمز نداشته باشد! - این قطعاً یک افتضاح مالی برایمان خواهد بود. به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار خاموش کردن دستگاه ها، ایده خوبی می تواند باشد.


10 ریسک احمقانه در استفاده از گوشی های هوشمند

۴. اتصال اتوماتیک به وای فای های موجود در هر مکان

اگر از لپتاپ، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کنید، مراقب باشید که گزینه اتصال خودکار به شبکه های وای فای پیرامونتان را خاموش کنید. در غیر این صورت، هکرهایی که نرم افزار مربوطه را در اختیار دارند به راحتی به گوشی شما نفوذ می کنند، چیزی که کارشناسان امنیتی بیش از ده سال است که درباره اش به ما هشدار داده اند.

۵. بلوتوث گوشی تان را روشن بگذارید.

بلوجک، بلواسنارف، بلوباگ. همه اینها کلماتی هستند که بهره برداری هکر از روشن بودن بلوتوث گوشی شما را توصیف می کنند. با آنکه این نوع هک کردن مستلزم آن است که هکر در نزدیکی شما باشد (حدوداً در ۹ متری شما)، ولی بدون آنکه متوجه شوید در فرودگاه، لابی هتل، رستوران یا حتی در کنفرانس ممکن است هک شوید.

۶. پاک نکردن کامل داده ها از گوشی هوشمند قبلی

این اشتباه بسیار رایج است. افراد زیادی هستند که داده های شخصی حساس را قبل از بخشیدن یا فروختن گوشی، پاک نمی کنند. با آنکه تنها راه از بین بردن برگشت ناپذیر همه داده های داخل گوشی، خرد کردن فیزیکی گوشی است، ولی پاک کرده داده ها قبل از خلاص شدن از دست آن، نشانه ای از عقل سلیم است.

۷. برنامه های رایگانی دانلود کنید که در واقع رایگان نیستند.

بعضی از برنامه هایی که رایگان نامیده می شوند در واقع فقط دزد داده های شما هستند و ظاهرشان کمی متفاوت است. دانلود کردن یکی از آنها به برنامه دسترسی کامل به گوشی شما را می دهد و یک شیاد می تواند از آن برای دزدیدن اطلاعات حساب بانکی و کارت عابر شما استفاده کند. این برنامه ها گوشی شما را به صفحه کنترلی تبدیل می کنند که هکرها با استفاده از آن، به گوشی افراد دیگر حمله می کند و برایشان پیامک یا ویروس می فرستد. زیرک باشید و در مورد آنچه دانلود می کنید دقت و موشکافی به خرج دهید. اول نظراتی که کاربران برای آن برنامه گذاشته اند را بخوانید و مطمئن شوید که برنامه ای که دانلود می کنید، از منبع معروف و قابل اطمینانی می آید.

۸. ذخیره کردن داده های مهم روی گوشی.

بسیاری از افراد رمزها، پین کدها، شماره های تأمین اجتماعی، اطلاعات کارت عابر یا حساب بانکی خود را بر روی گوشی های هوشمند ذخیره می کنند. شاید فایل خاصی برای همین منظور ساخته باشید یا از کامپیوتر خانگی خود ایمیلی با همین محتوا برای خودتان فرستاده باشید. پیدا کردن و دزدیدن این ایمیل ها، فایل ها و اسناد مهم از گوشی برای دزدان بسیار آسان است، به خصوص اگر برای گوشی خود رمز نگذاشته باشید. بعضی افراد اسم این اسناد یا ایمیل ها را هم "رمز" می گذارند و پیدا کردن این فایل ها و ایمیل ها را برای هکرها و دزدها مثل آب خوردن می کنند. همه اسناد، فایل ها و ایمیل هایی که دارای اطلاعات حساس هستند را از گوشی خود پاک کنید.

۹. عدم پاک کردن هیستوری مرورگر گوشی

پاک نکردن هیستوری مرورگر گوشی تان هم می تواند به اندازه متصل ماندن به وبسایت بانک یا فروشگاه اینترنتی محبوبتان خطرناک باشد. دزد گوشی با ردیابی سایت هایی که در مرورگرتان از آنها بازدید کرده اید، می تواند وارد حساب هایتان شود و پولتان را بدزدد.

۱۰. نداشتن نرم افزار پاکسازی گوشی از راه دور

برنامه ها و سرویس های مختلفی وجود دارند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی تان، به شما امکان ردیابی گوشی و پاک کردن داده ها و اطلاعات موجود در آن از راه دور را به شما می دهند. هکرهای پیشرفته شاید بتوانند این گوشی ها را هک کنند، ولی بهر حال با این کار، یک لایه محافظتی دیگر برای گوشی تان گذاشته اید و احتمال و ریسک هک شدن گوشی تان در صورت گم شدن یا دزدیده شدن را کم کرده اید.

در پایان روز، هر چقدر هم که قوانین ضد سرقت هویتی وضع کنیم یا شدت اعمال و اجرای این قوانین را بالا ببریم، مهم این است که محافظ نهایی مصرف کننده، خود مصرف کننده است. هویت شما دارایی شماست. بر عهده شماست که به شدت از آن دفاع و محافظت کنید. با اجتناب از ریسک های احمقانه فوق الذکر می توانید قدمی به سوی محافظت از خودتان بردارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • MOHSEN

      5. بلوتوث گوشی تان را روشن بگذارید.5. بلوتوث گوشی تان را روشن 5. بلوتوث گوشی تان را روشن بگذارید.5. بلوتوث گوشی تان را روشن بگذارید.5. بلوتوث گوشی تان را روشن بگذارید.................
      .....................
      ننننننننننننننننننننننهههههههههههههه
      نگذارید.

      پاسخ ها

      • محمد

        منظور روشن گذاشتن ریسک است.

    • بدون نام

      are

    • یگانه

      سلام شخصی گوشی مارا هک کرد برای برطرف کردن آن چه بایدکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج