۳۹۶۹۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

دومین خودروی بازسازی شده توسط شرکت طورک ماشین، یک دستگاه فولکس واگن بیتل است. درگزارش این شماره قصد داریم تا توضیحات مختصری در مورد خودروی بازسازی شده بدهیم.


فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

مجله تخت گاز : دومین خودروی بازسازی شده توسط شرکت طورک ماشین، یک دستگاه فولکس واگن بیتل است. درگزارش این شماره قصد داریم تا توضیحات مختصری در مورد خودروی بازسازی شده بدهیم. خودرویی که به گفته مالک آن در حدود 15 میلیون تومان برایش هزينه در بر داشته است. و در اولين برخورد بايد گفت یکی از جذابترین بخشهای این خودرو، رنگ صورتی و نقره​ای آن است که نگاه بسیاری از مردم را به سوی خود جلب می​کند.

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

قدیمی اما زیبا

خودرویی که در تصاویر ملاحظه می​کنید، یک دستگاه فولکس واگن بیتل ۱۳۰۰ است. برای بازسازی این خودرو در ابتدا تمام قطعات و لوازم جانبی خودرو برداشته شد. بعد از آن خودرو سندبلاست و رنگ اصلی آن که سفید بود کاملاً از روی بدنه برداشته شد. و برطرف کردن نقاط معیوب و ترمیم بدنه از دیگر کارهایی بود که برروی این خودرو صورت پذیرفت. در انتخاب رنگ برای بدنه این فولکس واگن، از تودوزی داخل کابین الهام گرفته شده که رنگي صورتي و نقره​اي داشت.

قبل از نصب تزئینات و لوازم داخل کابین، تیم طورک ماشین کابین را با چهار لایه عایق بندی کردند. در مرحله اول تمام سطح کف کابین با ژلاتین پوشانده شد، پس از آن ایزوگام با قیر صورت گرفت.

برای کاهش ورود صدا و سرما به کابین عایق حرارتی و صوتی نیز در مرحله سوم پوشانده شد. این عایق از نوعی بافت و الیاف متراکم تشکیل شده است. برای تزیین کف کابین هم از موکت استفاده شده که مرحله چهارم بازسازي محسوب مي​شود.

بعد از آن قرار دادن صندلی ها که در کارگاه کوچک خیاطی این شرکت دوخته شده اند، انجام گرفت. نصب صفحه کیلومتر شمار بازسازی شده، نصب رودری​ها و سقف، دستگيره​های کنار ستون و نصب راديو ضبط از دیگر کارهایی بود که برای تکميل کابین انجام گرفت.

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

تهیه لوازم، تکمیل کار

تهیه قطعات جانبی و لوازم فابریک این خودرو به گفته مالک چندان هم سخت نبوده است. دستگیره​های در، آینه، چراغ​های جلو و عقب، زههاي روی بدنه و پشت هواکش، رکاب​ها و .... از جمله قطعاتی بودند که تهیه آنها برای این فولکس واگن چندان هم دشوار نبوده است. پيش از نصب قطعات روي بدنه و داخل کابین، بخش برقی و سیم​کشی خودرو مورد بررسی قرار گرفت. تمام سیم​کشی فرسوده خودرو تعویض شد و مجدداً تمام کارهای برقی خودرو انجام گرفت. شاید تنها بخشی که چندان به مذاق کلاسیک بازها خوش نیاید، انتخاب رینگ و لاستیک اسپرت برای این خودرو است. رینگ​های ۱۶ اینچي MSR به همراه تایرهای ۱۶اینچي Silverston با اینکه ظاهر جالبي به خودرو بخشیده، اما از اصالت آن کاسته است. مالک خودرو در مورد این موضوع گفت: «برای رینگ و لاستیک دو مدل کلاسیک و اسپرت درنظر گرفته​ایم. که هم می​توانیم از رینگ و لاستیک اسپرت استفاده کنيم و هم تایرها و قالپاق​های فابریک خودرو.»

البته در زمان تهیه گزارش لاستیک و قالپاق​های بیتل به خاطر رنگ​آمیزی، آماده نبودند. لازم به ذکر است سپرها نيز هنوز همانند نمونه اصلی نبوده و بخشی از کار بازسازی سپرها به اتمام نرسیده بود.

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

هیتلر بنیانگذار طرح بیتل

آدولفر هیتلر در اوایل سال ۱۹۳۰ طرح یک خودرو ارزان قیمت با قابلیت حمل ۵ سرنشین را به فردیناند پورشه داد. و بر اساس آن مدل بیتل در سال ۱۹۳۶ به صورت پروتوتایپ رونمایی و سرانجام در سال ۱۹۳۸ وارد بازار شد. خودرویی که ميبايست سرعتی نزدیک به ۱۰۰کیلومتر داشته باشد و با هرگالن ۳۳ مایل را طی کند. مدل​های اولیه بيتل با نام KDF شناخته میشدند که در زبان آلمانی به معنی قدرت در عین لذت است. تیپ يک بيتل تا قبل از جنگ جهانی تولید شد و پس از شکست نازی​ها در جنگ جهانی و مشکلات مختلفی که برای خط تولید این خودرو به وجود آمد، آقایNordhoff مدیر سابق شرکت اُپل مدیریت شرکت را برعهده گرفت. لازم به ذکر است در سال ۱۹۵۵ فولکس واگن جشن تولید يک ميليون بیتل را در آلمان برگزار کرد. و در بین سال های ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ که شش دهه از تولید فولکس واگن بیتل گذشته، میزان تولید این خودرو محبوب به بیش از ۲۱ میلیون دستگاه رسیده است. درپایان از آقای شفائی جهت همکاری با نشریه تخت گاز و در اختیار قرار دادن خودرویشان، صميمانه تشکر ميکنيم.

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

پیشرانه و تعمیرات آن

موتور مورد استفاده در این خودرو ۴ سیلندر است. و این بیتل با کد ۱۳۰۰ مجهز به پیشرانه ۳/۱ لیتری است. در زمان خریداری خودرو، تنها ایراد فنی روغن​ریزی پیشرانه بوده که با تعویض تمام واشرها این موضوع برطرف شده است. البته سیستم دلکوي این خودرو همچنان دارای ایراد فنی باقي ماند. و بخشی از منبع اگزوز نيز در این بیتل با نمونه سالم تعویض شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • وحید

    خیلی قشنگ بود دمش گرم

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج