نبرد شرقی
هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟
در کشور ما به دلیل تقاضای بالای اتومبیلهای لوکس و نیمه لوکس هر روز قیمت آنها رو به افزایش است. برای شناخت این خودروها و آشنایی با امکانات و قدرتشان، سه دستگاه از آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و قابلیتهایشان را به چالش کشیدهایم ...
مجله تخت گاز : در بازار آشفته این روزهای کشور، خرید خودروهای چند صد میلیونی ریسک بالایی است. در کشور ما به دلیل تقاضای بالای اتومبیلهای لوکس و نیمه لوکس هر روز قیمت آنها رو به افزایش است ولی در این بین، اگر کمی از کلاس فوق لوکس خودرو صرف نظر کنیم، چند کلاس خودرويي هستند که همواره مشتریان خود را داشته و دارند. سدانهای نیمه لوکس و بزرگ، بیتردید جزو این گروه خودروها محسوب ميشوند. حال برای شناخت این خودروها و آشنایی با امکانات و قدرتشان، سه دستگاه از آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و قابلیتهایشان را به چالش کشیدهایم ...
در سال ۲۰۱۰، وقتی که قرار شد کیا، مدل اپیروس خود را پس از ۸ سال تولید بازنشسته کند، کادنزا را معرفی کرد. کادنزا از نظر امکانات و تجهيزات لوکس چیزی کم از اپیروس نداشت و با بهکارگیری آخرين پيشرفتهاي دنیای خودرو، در مقايسه با اپيروس، رانندگی لذتبخشتري را به ارمغان میآورد. این خودرو توسط پیتر شرایر، طراح سابق آئودی طراحی شده و جلو پنجره ببری شکل که از سال ۲۰۰۹ بخشي از اصول طراحی کیا شد، در آن به چشم ميخورد. کیا براي این خودرو با توجه با مصارف مختلف، پیشرانههایی از ۲۰۰ تا ۲۹۰ اسب بخار را در نظر گرفته و برای تمامی این موتورها از یک گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است.
طراحی خارجی
همانگونه که ذکر شد، طراحی خارجی این خودرو توسط پیتر شرایر صورت گرفته است، سرطراح سابق کمپانی آئودی که در کارنامه خود، طراحی نسل اول آئودی TT را نيز دارد. طراحی کادنزا تا حد زیادی از کرایسلر سبرینگ تقلید شده با این تفاوت که در این مدل، خطوط حجیمتر زیبایی خودرو را دو چندان کرده و استفاده از چراغهای نئون، خودرو را متمایز از ساير رقیبانش نشان ميدهد. اما از نیمرخ، خودرو، بر خلاف نسل جدید اپتیما که از تمامی زوایا بی نظیر است، چندان زيبا به نظر نمیرسد. این خودرو در طراحی نقايص بسياری دارد که شايد یکی از دلایل استقبال نسبتا کم از آن ( در مقایسه با گرنجور ) در بازار کشور هم همين باشد.
سواری و عملکرد موتور
پس از روشن کردن خودرو و آغاز حرکت با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختيار او قرار ميدهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسي داشته و آسانتر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه میکند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر میدارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسيار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزريق توان موتور به چرخها را دارد؛ همین امر نيز تا حد قابل توجهي موجب میشود که خودرو راحتتر در دنده سنگین دور بردارد.
اما سواری کادنزا آن چیزی نیست که کیا ادعا ميکند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمهلوکس ساخته شده در حاليکه سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند! پس از اینکه سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما میشود و لرزش و صدا به حداقل میرسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنيد، سیستم ترمز عملکرد مناسبي از خود نشان نميدهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آنرا می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.
طراحی داخلی
در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران میشود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضاي دروني خودرو را خسته کننده میکنند. اما در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحي خارجي آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بيرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی براي شما خواهد بود.
آزرا ( گرنجور ) اصیلترین خودرو در بین دو رقیب دیگر بود، چرا که از سال 1986، کمپانی هیونداي، میتسوبیشی دبونایر را با نام گرنجور مونتاژ میکرد. پس از آن، در سال 1992 نسل دوم این خودرو توسط هیونداي مونتاژ شد تا اینکه در سال 1998، نسل سوم گرنجور، به طور کلی توسط هیونداي طراحی و ساخته شد، نسل بعدی هم که هيونداي آنرا در سال 2005 روانه بازار کرد، به کشورمان نيز راه يافت و با استقبال خوبی هم مواجه شد. این خودرو دارای پیشرانهای قدرتمند بود که در سال 2011، با ارائه مدل فیس لیفت و بهکارگیری گیرباکس 6 سرعته، بازده آن به حداکثر رسید. و سرانجام نسل جدید گرنجور با طرحی بینظیر در سال 2012 معرفی و راهي بازار شد.
طراحی خارجی
برتری طراحی خارجی این خودرو، نسبت به دو هماورد دیگر کاملا محسوس است. در طراحی این خودرو، از فرم کلي نسل جدید سوناتا استفاده شده و آشکارا می توان تقلید از بنز سیالاس را در آن مشاهده کرد و ترکیب همه اينها با فرم نسل قبلي آزرا، خودرویی زیبا پديد آوردهاست.
در نماي جلو با به کارگیری چراغهای هالوژنی و استفاده از نئون در کنار آنها، یکی از زیباترین طرحهاي هيونداي بهوجود آمده است. و علاوه بر اینها، خطوط روی بدنه و کاپوت، تا حد زیادی طراحی خودرو را به سوي محصولات اروپایی سوق ميدهد. در پشت این خودرو، مانند نسل قبلی، چراغها از بالای محل پلاک به هم متصل شدهاند و در بالای آنها، با بهوجود آمدن یک برآمدگی، یک اسپویلر زیبا در عقب ماشین جای گرفته است.
سواری و عملکرد موتور
این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل میکند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشنهاي مختلف است و تا حد زيادي سواری را راحت و آسودهتر میکند. سیستم تعلیق این خودرو بینظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. گرچه دور برداشتن موتور نسبت به کادنزا کمی ضعیفتر بود اما ضعف مشهودي هم از خود نشان نداد.
وقتی پدال را تا انتها فشار میدهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین نحو معکوس کشیده و با تمام قوا سعی میکند که خواسته شما را برآورده کند. اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آنرا نسبت به دو رقیبش متمایز میکند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین میکند.
طراحی داخلی
طراحی داخلی این مدل با نسل قبلي به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شدهاست. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابليتها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفتهشده و تا حدودی از نظر کیفیت میتواند با جنسیس سدان رقابت کند.
استفاده از دریچههاي کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملي را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمیتواند این آپشنها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر اینها، طراحی زیبا و راحت صندلیها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتي برای این خودرو محسوب میشود.
تویوتا مدل آریون خود را، بر پایه طراحی کمری ساخته است. این خودرو در اصل مخصوص بازار خاورمیانه و استرالیا طراحي شد که مردم آن به خودروهای بزرگ و سنگین علاقه دارند. در این خودرو، استفاده از آپشنها نسبت به دیگر رقبا بسیار ناچیز است که ميتوان یکی از دلایل استقبال کم از نسل قدیم و جدید این خودرو در ایران را همين دانست. اما موتور قدرتمند و پر توان تویوتا، رقابت ميان این خودرو و دو رقیب دیگر در بخشهای فنی را عملا بی معنی میکند.
طراحی خارجی
طراحی نسل قبلی، تا حدی زیباتر و آرام تر از نسل جدید است. در عقب این نسل، تویوتا تا جای ممکن سعی داشته چهره خودرو را تهاجمی نشان دهد ولي همین امر موجب شده تا نجابت و اصالت نسل قبل را نداشته باشد. ولی جلوی خودرو تا حد زیادی شبیه لکسوس شده و نماي لوکستري نسبت به نسل قبلي در جلوی خودرو به چشم میخورد. نکته لازم به ذکر در مورد اين خودرو این است که در طراحی آن از هیچ خودرویی ( به جز نسل قبل همین مدل ) تقلید نشده و همين نکته خود یک امتیاز مثبت برای آريون محسوب ميشود. اما چیزی که در این مدل کمی از نماي لوکس خودرو کاسته، سپر ها و اسپویلر اسپرت است که تا حد زیادی خودرو را به یک اسپرت شهری شبیه میکند تا یک سدان نیمه لوکس! البته این سپرها و اسپویلر به صورت یک آپشن بر روی خودرو نصب ميشود.
سواری و عملکرد موتور
سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه ۵/۳ لیتری بی سر و صدای آن روشن میشود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص میشده و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار میگیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کمنقصي به شما ارائه میدهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو میکند.
شتاب خودرو به طزر وحشتآوري بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهيد شد که چنين خودرويي با حرکت اولیهاي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار میدهد! در شتابهای ناگهانی، تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتابگيري را بر طرف میکند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! ) یکی از نقاط قوت این خودرو پدالهای تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل میکنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با اين خودرو، کوچکترین ایرادی از خود نشان ندادند.
هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی ما را آزرد، نرمي بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهي اوقات، چالهها و ناهمواريهاي خیابان فرمان را از دستمان به اصطلاح میقاپيد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفي از خود نشان نداد. در مجموع سواری آريون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخشتر است و در رقابتهای خیابانی، راننده را سربلند میکند.
طراحی داخلی
طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغيير چنداني به خود نديده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کنندهتر به نظر ميرسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم میخورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولي در قياس با ساير رقبا، امکانات لوکس مشاهده نميشود.
یکی از نقايص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حين رانندگی کمي سخت میکند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با اینکه امکانات خیلی زیاد نیست، فضاي داخلي چيزي کم از سايرين ندارد.
نظر کاربران
این قیمت هایی که نوشته مال چند سال پیشه الان همشون حدود 200 میلیون قیمت دارند
پوووووووووووول ندارم
پاسخ ها
بگو تا خودم برات بخرم
تو این جدولی که شما گذاشتید که همه ی ویژگیهای کیا کادنزا بهتر از تویوتا آریونه پس چرا گفته شده تویوتا آریون بهترینه ؟ O.o
پاسخ ها
چقدرتوجه داشتی به جدول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سفارش عینک الزامیست
از اول هم معلوم بود که تویوتا یک چیز دیگه ای هست.
پراید
من واسه خریدنش دو تا مشکل دارم اولی رنگش و دومی پولش....
پرایدم رو میفروشم چند تا از اینها را میخرم بقیه پولم رو میگذارم بانک سودشو میگدرم
خداییش تویوتا یه چیز دیگه هست
پاسخ ها
یه چیز دیگه بود ولی الان نه
اصلا قبول ندارم یعنی چی اریون بهتره؟؟؟؟ تمام امتیازات به نفع کادنرا بود نه اریون بعدشم از نظر لذت رانندگی کادنزا رو بیشتر قبول دارم تا اون اشغال ژاپنی
پاسخ ها
چه دوست داشته باشیم وچه نداشته باشیم کیفیت واصالت تویوتاژاپنی ازماشینای کره ای هیونداوکیابالاتره دوست عزیز ونگاهی به قیمت جهانی ومشخصات فنی آنهادرنشریات وسایتهای معتبرجهانی تاییدکننده برتری تویوتامیباشد
کیا کادنزا خب معلوم است که می بره
ببینید توی اون بخش لذت رانندگی یک بحث شخصی هست شما خودت رفتی سوار شدی بعد میگی که سواری اون بهتره؟؟؟ این بحث رو الان 72 میلیون نفر دارن میبنن وهر کدوم یک انتظاری از ماشین دارن
*هیوندای ازرا*
از همه ی این ها بهتر هیوندا سنتنیال ( اکوس ) بهتره
نه آزرا نه کادنزا هیچ کدوم تو سرعت به گرد آریون نمیرسن تو امکانات قبول دارم آزرا بهتره ولی کیفیت امکانات خوبه
طبق این منبع معتبر کادنزا بهتر از آزرا هستش
http://isna.ir/fa/news/92060401981/%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
پاسخ ها
برو بابا فقط آزرا گرنجور عالیه اه مارک بد و دور افتلدهی کیا البته من فقط کیا اسپورتیج و موهاوی رو می پسندم
خب معلومه هیوندای آزرا گرنجور 195 میلیونی و بهترین ماشین من می بره. چه قدر هم خوشگله . چیه اون تویوتا آریون گنده و زشت بی قیافه. ولی خداییش کیا کادنزا بعد از آزرا گرنجور خوبه امّا خیلی ارزونه و بی مارک من چند ماشین رو همیشه ترجیح میدم آزرا گرنجور و کیا اسپورتیج و سانتافه جدید 2013 و پورشه کاین هشت سیلندر توربو همین.
انصافا کادنزا سر تره از هر دوتاشون من خودم گرنجور دارم اصلا ماشین خوبی نیست trx قیافه گیره تو این چند ساله کیا ماشیناش تو رنج هم قیمتاش سرتر از بقیه بوده
اصلا برند کیا حرفی برا گفتن ندارد.هیوندا حالا یه چیزی.تویوتا هم که پر فروش ترین ماشین دنیاست.نظر تون چیه>؟
پاسخ ها
حالت خوبه الان از نظر طراحی کیا خیلی سر تر از هیوندای هستش تیوتا هم ااز نظر طراحی ریده
نظرات احساسی همینه تویوتا با قدرت واصالت جهانی وکیفیت برتررابا ماشینای کره ای کیا وهیوندا مقایسه میکنیدو باوجوداسنادمعتبر که برتری مطلق تویوتاراثابت میکندبازدوستان چون خودشون ماشین کره ای دارندتعصبانه قضاوت میکنند- تویوتا برندجهانیه دوستان
کلا تمام مدلای کیا هندلینگ بهتری از مدلهای هیوندا داره
بابا تویوتائو عشقههههههههههههههههه
!من الان نظرات دوستانو خوندم و متوجه شدم بیش تریا طرفداری کیا و هیوندای رو کردن . ببینید دوستان باور کنید فقط کیا و هیوندا قیافه دارن . تولیدات ژاپن همیشه بهترینه . فک نکنید من بر اساس اینترنت دارم نظر میدم و یه پراید دارم . نه اقا جان نه . من هم مثل شما اول خیلی از اتومبیل های کره ای خوشم میومد که چه قیافه ای! اجب اپشنایی ! ولی فهمیدم که اصلا عمر ندارن و بعد پنج سال خرابن . ولی من خودم به خاطر نداشتن بودجه مالی یه کمری دس دوم پیدا کردم که حدود هفت سال کار کرده بود ولی تا دو سال برام ماشین بود با وجود دس دومی چه برسه به صفرش . من الانم دارم عوضش میکنم و گذاشتمش برا فروش. الانم دارم تحقیق می کنم چی چایگزینش کنم که به نظرم اریون بهتره . البته تو این مقایسه خوب بود یه اریون گرند اتاق جدید پیدا میکردن که هم قیافه خوبی داشت و هم نرم تر بود
!من الان نظرات دوستانو خوندم و متوجه شدم بیش تریا طرفداری کیا و هیوندای رو کردن . ببینید دوستان باور کنید فقط کیا و هیوندا قیافه دارن . تولیدات ژاپن همیشه بهترینه . فک نکنید من بر اساس اینترنت دارم نظر میدم و یه پراید دارم . نه اقا جان نه . من هم مثل شما اول خیلی از اتومبیل های کره ای خوشم میومد که چه قیافه ای! اجب اپشنایی ! ولی فهمیدم که اصلا عمر ندارن و بعد پنج سال خرابن . ولی من خودم به خاطر نداشتن بودجه مالی یه کمری دس دوم پیدا کردم که حدود هفت سال کار کرده بود ولی تا دو سال برام ماشین بود با وجود دس دومی چه برسه به صفرش . من الانم دارم عوضش میکنم و گذاشتمش برا فروش. الانم دارم تحقیق می کنم چی چایگزینش کنم که به نظرم اریون بهتره . البته تو این مقایسه خوب بود یه اریون گرند اتاق جدید پیدا میکردن که هم قیافه خوبی داشت و هم نرم تر بود
من با اینکه با قیافیه ماشینای کره ای خیلی حال میکنم اما انصافا ازرا و کادنزا به گرده پایه اریون نمیرسن
اول اریون دوم کادنزا سوم ازرا
من با اینکه با قیافیه ماشینای کره ای خیلی حال میکنم اما انصافا ازرا و کادنزا به گرده پایه اریون نمیرسن
اول اریون دوم کادنزا سوم ازرا
سلام دوستان.من هم مثل شما واقعا دارم گول ظاهر و اپشنای این کره ای ها رو میخورم.ما قراره ماشین بخریم حول و حوش همین دویست میلیون هم داریم.اول نظرم روی سانتافه و اپتیما بود.هر دو عجب ظاهر و اپشنایی داشتن.ولی خب ماشین کره ای ماشینی نیست که برای ما بخواد عمر خوبی رو کنه.منظورم برای ما که تا هفت سال دیگه احتمالا ماشینی نخریم یه ماشین با کیفیت و با طول عمر خوب و موتور کم استهلاک میخوایم.اول هم قرار بود در همین حد اپتیما و یا هیوندا بگیریم و بقیشو یه سمندی چیزی بگیریم برای تو شهر که خانوم های راننده محترم نزن لهش کنن مخصوصا توی کرمون که هر روز کمتر از سه چهار تا تصادف خودم به شخصه توی مسیر هام نمیبینم و خانومای گلش که اصصصصصصلا رانندگی بلد نیستن و سه چهارم امار رو دارن توی تصادف.ادم حیفش میاد این ماشینا رو تو خیابون ببره.ولی بعد از تعریف نسل قبل سانتافه شنیدم که یه چیزاییشون خراب میشده که تو همشون این اتفاق میافتاده.یا اپشناش خیلی مشکل پیدا میکردن.رفتم سراغ اپتیما که هنوز هماز بس تعریف شنیدم ازش دو دلم کرد واقعا میگن ماشین عالی هست.بعدش دیگه گفتم کی حالشو داره بره دوباره یه سمند بگیره وللش.گفتم در حد دویست میلیون بدم هر چه بادا باد.اینجا بود که اریون منو با اون قدرت و شتابش حیرت زده کرد.با موتور عالیش.سواری دلپذیرش.قبلش هم فکر پرادو نسل قبل دسته دومش که دیگه چی بگم از تعریفاش.الانم اپشن ها و قیافه خوب و عالی کیا و هیوندا منو سوپرایز کرد.ولی امان از هیوندا که با طراحی نه چندان خوب ولی دلنشینش واقعا منو حیرت زده میکنه.ولی حالا که از شانس ما واردات ماشین با حجم موتور بالای 2500 ممنوع شد.البته ما شانس نداریم.اومدیم ماکسیما سی ملیونی بخریم شد صد و ده قشقایی بخریم سی میلیون که خدا نیاره دیگه...اومدیم سمند بخرسم بیست و پنج شد نزدیکای چهل و الان هنوز یه پارس مدل هشتاد و سه رو داریم و حیران.مسءولین بابا ماشین شش سیلندر هست چقدر نشان الایندگی و اینا گرفته و کمتر از پراید حتی میسوزونه که هیچ نشانی نداره.به خدا میخواین مصرف بنزین رو کم کنید این پیکانای تاکسی و ماشینای قدیمیتونو جمع کنید اگر هم که میخواین فروش ماشینای تولید داخلی بره بالا خب کیفیت ماشینا رو ببرید بالا.با تشکر از سایت خوب و مفید
کاملا مشخصه که این مقایسه جانب دارانه بوده و نویسنده و ازمایش کننده تعصب اشکار به تویوتا داشته.من عاشق ماشین های ژاپنی هستم ولی مشخصه تو این مقایسه تعصب موج میزنه
به عنوان استفاده کننده از آزرا خدمتتون عرض کنم که ای کاش زمان به عقب می رفت و دو سال پیش به جای خریدی که الان دارم ازش استفاده می کنم،آریون رو انتخاب می کردم،حد اقل مطمئن می شدم که با مرکز خدمات معتبرتری در ارتباط بودم.دوستان از الان تا آخر عمرتون تو هر مقایسه ای در زمینه ی خودرو،۲۰٪ امتیاز فقط به خاطر ژاپنی بودنش در نظر بگیرید،تا ۱۰ سال اول استفاده از ماشین:روغن+لنت+لاستیک لا غیر
واقعن که لذت بردم از این مقایسه سودمندتون ...! دست خوش
کاملا مشخصه نویسنده تحت برندها نوشته واگر نه واضح که از نظر طراحی خارجی و داخلی کادنزا بهتر هست
فقط كادنزا
من هر 3 رو داشتم از نظر من اول کادنزا بعد اریون بعد ازارا
یه مدت بود خیلی دنبال ماشین گشتیم تا بتونیم یه ماشین هم با قیمت مناسب هم زیبا و هم با کیفیت پیدا کنیم.در این بین یه سری به دلیله اصل و نسب تویوتا همش می گفتن تویوتاا اما باید این قضیرو در نظر گرفت که شرکت هیوندا با تلاشی که کرده به قدری خودشو محبوب کرده تو دنیا که حتی می تونه با بنز و بی ام و هم رقابت کنه در هر صورت یه ماشین مناسب باید همه ی ویژگی های یه ماشین مناسبو داشته باشه چه ظاهر چه کیفیت و چه قیمت که هیوندا همهی این مواردو رعایت می کنه
ولی با تمام این تفاسیر کادنزا ارزش خرید بالاتری دارد.
سلام به دوستان ببینید ما آریون 2011داریم و باجرعت میگویم از لحاظ موتور و کیفیت آریون بهتره ولی آپشن و زیبایی کادنزا و آزرا بهترن
پاسخ ها
هر موقع کادنزا سوار شدی میفهمی پ سفاری خوبی داره آریون و آزرارم تو شتاب سرعت میخوره سرعتی هم که برا آریون نوشته کاااملان اشتباه
خیلی جالبه که توضیحات بالا با امتیازایی که دادین خیلی فرق میکنه اگه توضیحات و مطالعه کنید میبینید که امتیازات داده شده در بعضی موارد نقض دارد با توضیحات و ازرا را برنده میکرد نه اریون!!!
که جدول رو گذاشتی مگه نمیدونی آذرا سریعترینه زیر 7 پانیه به 100 میرسه این جدول اشتباه رو از خودت اختراع کردی؟؟
پاسخ ها
داش خالت خوبه آزرا کجا زیر 7 هست شتابش
ماشین هم مثل انسان باید اصالت داشته باشه اول تویوتا بعد هیوندا
برادراي من يكي شون كادنزا داره، اون يكي هيوندا، من خودم تويوتا اريون دارم، مرتبا هر ٣ تاشون رو ميرونم،،، هيچ كدوم قابل قياس با تويوتا مدل اريون نيستن،، شتاب وحشتناك، راحتي در سفر، كم خرج و كم هزينه، بار اول كه اريون رو ميروني انگار ٣٠ ساله اين ماشين رو داري، سريع بهش مسلط ميشي، بي ام و هم داشتم مدل ٥٣٠،،، ولي اريون رو به اون ترجيح ميدم
پاسخ ها
کادنزا تو شتاب سرعت همشونو میگیره
.............از کجا اینارو دراوردی آریون کادنزارو تو شتاب میگیره؟؟؟هههههآریون 240 تا را میره؟؟؟؟هههه چجوری اینارو میگی طراحی داخلی کادنزا از آزرا خیلی بهتره حداقل تعصبتو میزاشتی کنار بعد مینوشتی تی جدول بیشتر امتیازات فنی ماله کادنزا بود یعنی همشون اونقت میگی شتاب سعت آریون خیلی عالیه؟؟؟؟..................
خداییش دیشب تو جاده یه آزرا بود با سرعت ۲۰۵ تا اون هم تو سربالایی با شیب ملایم ازش زدم جلو .خداییش آریون خیلی عالیه
خداییش دیشب تو جاده یه آزرا بود با سرعت ۲۰۵ تا اون هم تو سربالایی با شیب ملایم ازش زدم جلو .خداییش آریون خیلی عالیه
ببینید :
1. آزرا گرانجور 1730 کیلو وزنشه، آریون 1520 کیلو، خب اصلا عجیب نیست که آزرا تو شتاب پا به پای آریون بیاد.
2. متاسفانه علیرغم باور عموم هزینه ها و قطعات یدکی اصل تویوتا به خصوص آریون بالاست.
3. آریون نه از لحاظ طراحی داخلی و نه از لحاظ طراحی خارجی قابل رقابت با دو مدل دیگه نیست. فقط اینو بگم که آریون قدیم آینه جمع کن برقی نداره.
4. گیرباکس آریون طراحی حرفه ای تری نسبت به دو رقیب دیگه داره، قطعا شتاب بهتری رو باید انتظار داشته باشید.
نتیجه : نظر شخصی خودم:
از لحاظ فنی و سرعت آریون سرتره، هیچ شکی ندارم، ولی من اگر آریون داشته باشم سالی یکبار هم رغبت شستن شو ندارم از بس زشته و طراحی کسل کننده ای داره. 100 رحمت به طراحی ماکسیما بخدا خیلی قشنگت تره ، فقط بدرد پیرمردا میخوره
شکی نیست ک تویوتا اولا. ولی اینجا به کادنزا کم لطفی شده. طبق همه سایت های معتبر کادنزا بهتر از ازرا هستش. اینجا اومدین گفتین تفاوت سرعت و شتاب چندانی نداره و در یه سطح. داداش درگ این دوتارو ببین آسمون و زمین اختلافشونه. اون ک اختلاف چندانی نداره تویوتا و کادنزاس
اخه خداییش اولین ضعفی که میشه از آزرا گرفت ترمزهاشه پاتو بزاری بیرون بهتر وایمیسته و متاسفم واسه افرادی که میگن فلان ماشین چون قیافش بهتره پس ماشین بهتریه
تویوتا اریون که خودشه سالاره اصن با این ماشینا قابل قیاس نیس باس با بنز و پورش و بی ام و مقایسش کرد