کاهش بها همیشه با خریداران ابرخودروهای کارکرده همراه بوده مخصوصاً وقتی که ارزش این خودروها درست همانند شتابشان با سرعت تنزل مییابد. هنوز هم در این بازار میتوان برخی گزینهها را پیدا کرد که ارزش خوبی دارند و معاملهی درستی به نظر میرسند.
وبسایت پدال: کاهش بها همیشه با خریداران ابرخودروهای کارکرده همراه بوده مخصوصاً وقتی که ارزش این خودروها درست همانند شتابشان با سرعت تنزل مییابد. هنوز هم در این بازار میتوان برخی گزینهها را پیدا کرد که ارزش خوبی دارند و معاملهی درستی به نظر میرسند.
در لیستی که تهیه شده 5 خودروی سوپر اسپورتی وجود دارند که به نسل آنالوگ تعلق داشته و به خاطر گیربکسهای دستی و پیشرانههای پرقدرت خود شناخته شدهاند. این 5 خودرو را میتوان با بهایی 50 هزار پوندی و کمتر از آن خریداری کرد.
آئودی R8
این خودرو در ابتدا با پیشرانهی 8 سیلندر 4.2 لیتری تنفس طبیعی و قدرت 414 اسب بخاری عرضه شد اما به زودی دو سیلندر دیگر به آن اضافه گردید و قدرت آن نیز 100 اسب بخار دیگر بیشتر شد.
پسرعموی این خودرو یعنی لامبورگینی دارای پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۱۸ اسب بخاری است.
هر دو خودرو دارای قوای محرکهی جذابی هستند که مناسب یک سوپرکار بوده و میتوان گیربکسهای 6 سرعته ی دستی یا اتوماتیک S ترونیک را سفارش داد.
در ابتدا با خود فکر میکنید که پیشرانهی ۱۰ سیلندر را انتخاب کنید اما بدانید که نسخهی ۸ سیلندر نیز بسیار با شخصیت بوده و با آن میتوانید چندین کیلومتر بیشتر را نیز حرکت کنید.
با پیدا کردن یک R8 مجهز به گیربکس دستی نه تنها صاحب خودروی هیجانانگیز خواهید شد بلکه بهطور بالقوه سرمایهگذاری را برای آینده نیز انجام دادهاید.
گیربکس اتوماتیک این خودرو در سال ۲۰۱۳ به روز شد و نسخه ای S ترونیک و دوکلاچه روی خودرو نصب گردید. این بهبودی بزرگ نسبت به سیستمهای قبلی بود اما احتمال اینکه نسخهای با بهای زیر ۵۰ هزار پوند را با این گیربکس بیابید کم است.
برخی نسخههای 10 سیلندر با کارکرد بالا را میتوان با این بها پیدا کرد اما توصیهی ما انتخاب یک نمونهی سالم با پیشرانهی 8 سیلندر است.
لامبورگینی گایاردو
هماکنون شما میتوانید این سوپرکار ایتالیایی را با بهای زیر 50 هزار پوند پیدا کنید. مسلماً باید دنبال کمقیمت ترین گایاردوی بازار باشید اما نیازی نیست که زیاد خود را به زحمت بیندازید.
به دلیل متعلق بودن به نسل آئودی این خودرو قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به نمونههای قدیمی این شرکت داشته و قطعات مشترکی را با محصولات گروه فولکس به اشتراک میگذارد که بهای مناسبی دارند. اگرچه که پیشرانهی ۱۰ سیلندر بیش از ۵۰۰ اسبی این خودرو بهای خاص خود را دارد.
همانند R8، گایاردو هم میتواند دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک داشته باشد اما باز هم همانند R8، نسخهی دستی تجربهای واقعی از رانندگی هیجانانگیز را پیشنهاد میدهد.
شاید انتظار داشته باشید که این دو خودرو نسبتاً مشابه هم باشند اما در واقعیت تجربهی دو خودرو کاملاً متفاوت است. چیزهای سادهتر در گایاردو همانند میزان دید بیشتر شبیه یک خودروی قدرتمندتر هستند. همچنین پاسخ پدال گاز گیراتری در این خودرو وجود داشته و فرمان خودرو نیز تیزتر و سریعتر است.
با نسبت قدرت به وزن فوقالعاده، گایاردو به ازای هر تن وزن 374 اسب بخار قدرت تولید میکند و از نسبت 325 اسبی R8 جلو میافتد.
گایاردوهای ابتدایی از مشکلات ناهنجاری گیربکس اتوماتیک رنج میبرند اما هنوز هم بازخورد جذابی وجود داشته و لامبورگینی هرگز شبیه چیز دیگری نیست.
با بهای 50 هزار پوندی میتوانید صاحب یک گایاردوی 10 سیلندر 552 اسب بخاری شوید.
پورشه 911 توربو
این خودرو همیشه به عنوان یک قاتل بالفطره شناخته میشود. نسلهای جدیدتر این خودرو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت وحشتناکی دارند و شما با بهای زیر 50 هزار پوندی میتوانید صاحب برخی نسخهها شوید.
۹۱۱ توربوی تولید شده بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ یک قهرمان سنتی واقعی بوده و کارایی فوقالعادهای دارد. این یک سوپرکار چهارفصل و مناسب هر نوع جادهای است که بهصورت روزمره نیز میتوانید سوارش شوید و البته برخی رقبای مدرن را نیز به خاک و خون بکشید.
این خودرو بهصورت استاندارد توانایی تولید 414 اسب بخار قدرت دارد اما با پکیج سفارشی X50 قدرت تولیدی آن به 444 اسب بخار میرسد. تنها 4.1 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. اگر سوپرکاری میخواهید که بتوانید بهصورت همهروزه نیز سوارش شوید این یک انتخاب هوشمندانه محسوب میشود.
حتی ذرهای به هیجانانگیز بودن این خودرو شک نکنید. ما ترکیب طلایی سرعت و آسایش این خودرو را دوست داریم. امروزه نیز این خودرو چشمگیر و احساسبرانگیز بوده و برخلاف توربوهای مدرن امروزی میتوانید آن را با گیربکس دستی نیز بیابید.
خوشبختانه پیشرانهی توربو سرسخت است اما برخی مشکلات الکتریکی دربارهی این خودرو گزارش شده است. آلترناتور خودرو میتواند از کار بیفتد و رادیاتورهای جلو نیز نشتی میتوانند داشته باشند. البته این خودرو مشکلات زیادی ندارد و در این لیست آسانترین سواری را دارد.
نوبل M12
خودرویی لذتبخش و متعلق به عصر آنالوگ که پرفورمنس بالایی دارد. M12 در تاریخ این شرکت جایگاه والایی دارد.
نسخههای ابتدایی این خودرو با نام M۱۲ GTO از پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توئین توربوی ۳۱۰ اسب بخاری استفاده میکردند اما بعداً نسخهی M۴۰۰ با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو و قدرت ۴۲۵ اسبی وارد میدان شد.
کارایی این خودروها بالا بوده و حتی نسخههای ابتداییتر نیز در مدت 3.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسیدند. M400 هفتدهم ثانیه سریعتر از نسخهی قبلی بوده و هنوز هم با استانداردهای امروزی خودروی سریعی محسوب میشود.
این خودرو بیشتر روی پیست تمرکز دارد البته که در روی جاده نیز عملکرد خوبی از خود نشان میدهد. رول کیج در این خودرو بهصورت استاندارد وجود دارد و شاسی فولادی و بدنهی فایبرگلاس آن به منظور کم کردن وزن به کار گرفته شدهاند. فکر نکنید که این خودرو یک لوتوس الیزهی بزرگتر است. نوبل هیجانیتر، سرسختتر و سریعتر از لوتوس است.
پیشرانهی 6 سیلندر دوراتک خودرو هیجانانگیزتر از آن چیزی است که انتظار دارید و صدای اگزوز لذت بخشی دارد. خودرو به خوبی بالانس شده و از حالتهای عصبی به دور است و در عوض همانند یک خودروی مسابقهای GT عمل میکند.
مسلماً این خودرو یک انتخاب غیرمرسوم است اما هنوز هم جایگزینی عالی برای سوپرکارهای عادی در بازی قیمتی زیر ۵۰ هزار پوند محسوب میشود.
در هنگام خرید این خودرو باید به برخی نکات با دقت توجه نمود. در ابتدا باید از مدلهایی که دارای سیستم مدیریت پیشرانهی Magneti Marelli هستند دوری کرد.
همچنین این خودرو خیلی طرفدار آب نیست. اتصالات پمپ سوخت میتواند با گذشت زمان پوسیده شود.
نیسان GT-R
این خودرو تعریفی کامل از خودروی کارای مدرن است. حتی در مدلهای ابتدایی نیز شاهد خودروی اسپورت بسیار سریعی هستیم. نسخههای واپسین این خودرو عملکرد خیرهکنندهای دارند.
تیون کردن خودرو نیز بسیار طرفدار دارد و با برنامهریزی دوباره میتوان قدرت زیادی را از پیشرانهی 6 سیلندر توئین توربو به دست آورد. بهتر از همه اینکه این خودرو قیمت مناسبی دارد.
در مقایسه با رقبای مدرن، GT-R درگیرکنندگی بیشتری را طلب میکند. با بهای زیر ۵۰ هزار پوند میتوانید نمونهای سالم از این خودرو را بیابید.
در هنگام خرید این خودرو باید توجه ویژهای به گیربکس آن داشت. تعویض دندهها باید نرم و سریع بوده و درحالیکه گیربکس استاندارد این خودرو بسیار قابلاعتماد است اما هزینهی جایگزینی آن بسیار زیاد خواهد بود.
ترمزها و لاستیکهای خودرو نیز باید بازرسی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر