به احترام لامبورگینی آونتادور وحشی!
سرانجام پس از مدت ها انتظار، شرکت لامبورگینی از مدل رودستر آونتادور پرده برداری کرد. اگرچه پیش از این، آونتادور رودستر در قالب مدلی مفهومی و با نام Aventador J Concept معرفی شده بود.
سقفی منحصر به فرد
بزرگترین تغییر لامبورگینی در این سری، سقف قابل حرکت آن است. سقف این خودرو متشکل از دو قسمت فیبر کربنی و هر کدام با وزنی در حدود شش کیلوگرم است که به آسانی جدا شده و در کاپوت جلو جای می گیرد. البته باید گفت که فناوری استفاده از سقف متحرک فیبر کربنی در یکی از مدل های مک لارن هم وجود داشته است ولی نه به زیبایی و روانی سقف «لامبورگینی آونتادور». در واقع با یک نگاه کوچک به این خودرو می توان به این نتیجه رسید که ساعت ها کار و دقت برای طراحی این خودرو صرف شده است.
نوآوری در پیشرانه
گذشته از سقف، بزرگترین تغییر بصری بین این سری و سایر لامبورگینی ها، پوشش منحصر به فرد موتور خودرو است. این پوشش که به نوعی موتور 6/5 لیتری با قدرت 691 اسب بخار و 509 پوند - فوت گشتاور را پنهان می کند؛ دارای پنجره های دوقلوی شش ضلعی است که با یک ستون در بین آنها از هم جدا می شوند.
پنجره ها به نحوی نصب شده اند تا به خوبی ورود صدای موتور به درون خودرو را کنترل کنند و همچنین به بهبود جریان هوای درون کابین کمک کنند. ستون های عقب بدنه خودرو نیز برای افزایش استحکام خودرو و همچنین ایجاد محیطی مناسب برای نصب سامانه های تهویه و خنک کننده موتور تقویت شده اند.
نگاهی کوتاه به این سری
وزن کل خودرو چیزی در حدود ۱۵۷۵ کیلوگرم است و بر اساس کرنومتر لامبورگینی دیسک های بزرگ چرخ ها باعث افزایش شتاب خودرو شده و از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در حدود ۳ ثانیه طی می کند. البته باید گفت از لامبورگینی ها کمترین انتظاری که می توان داشت تند و تیز بودن است و برای آونتادور هم مثل سایر لامبورگینی ها رسیدن به سرعت های بالا و سرسام آور کار چندان مشکلی نیست!
ضمنا این خودرو به راحتی می تواند به سرعتی در حدود ۲۱۷ کیلومتر در ساعت برسد. در مورد رینگ و لاستیک همه چیز در حد اعلا در نظر گرفته شده است و لاستیک های جلوی خودرو از نوع ۲۰ اینچ و لاستیک های عقب ۲۱ اینچ هستند. رینگ ها نیز از جنس آلیاژ آلومینیوم هستند که هم وزن آنها را پایین آورده و هم استحکام بیشتری به رینگ ها می دهد. در دیسک های ترمز این سوپر اسپورت از کامپوزیت سرامیک - کربن بهره گرفته شده است که به توقف مطمئن و سریع خودرو کمک می کند. کل وزن رینگ و لاستیک نصب شده در «لامبورگینی آونتادور» چیزی در حدود ۱۰ کیلوگرم از مجموعه استاندارد رینگ سبک تر است.
تنها چیزی که از خودروهای زیبا و بی نظیر شرکت لامبورگینی انتظار نمی رود قیمت پایین است و این امر شامل «لامبورگینی آونتادور» نیز می شود. قیمت تمام شده این سری در آمریکا برای مشتریانی که به دنبال اینچنین ماشین های لوکس و گرانقیمتی هستند ۴۴۱/۶۰۰ دلار و به اضافه ۳۷۰۰ دلار برای مالیات، چیزی در حدود ۴۴۵/۳۰۰ دلار آمریکا در ازای هر دستگاه خودرو می شود. لامبورگینی قیمت پیشنهادی خود را برای مشتریان اروپایی چیزی در حدود ۳۰۰ هزار یورو اعلام کرده است. این شرکت در حال حاضر، دریافت سفارش برای تولید و عرضه در تابستان سال آینده را آغاز کرده است.
نظر کاربران
خب به ماچه؟؟؟ماکه فعلاداریم باهمین قوطی کبریتای به اصطلاح خودروی ایرانی(پراید)میسازیم....
دستشون درد نکنه
حالا ی پولداری بخره و ی دور هم بده ما تا با شتابش حالی کنیم
اووووووووووووووف خداي من
من عاشق لامبورگينيم
محشره
پاسخ ها
+++++++++++
مرسی sara , پس اینجا اووووووف میگن؟!!!
راستی وقت کردی به اینجا سر بزن
http://www.bartarinha.ir/fa/news/32762
خواهش ميكنم. مرسي رفتم خوندم. جالب بود اين مطلب رو نديده بودم.
من که پول خریدن یه دوچرخه رم ندارم.
من بیشتر با لامبورگینی ام میرم چرخ میزنم گاهی هم با بی ام و
اسکل217کیلومتر برساعت روکه با دنده4هم پر میکنه.217مایل درسته
توی یک سایتی طرف بوگاتی را بالاتر می دونست" آخه بوگاتی خره کی؟یک ماشین که شبیه لاک پشت.ححححححححا. ماشین فقط لابرگینی اونی که شما ها عاشق شین اسباب بازی فهمیدی این ماشین واقعی. ( این واس کسایی که از لابرگینی خوششون نمیاد. )
وجدانن پراید ازین خوشکل تره جا دار تر ایمنی تره قیمت مناسب تر و از همه مهم تر ایربک داره بابا کیفیتو عشقه
فقط لامبورگینی